Toon posts:

Betere Airflow in Aopen HQ08?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Athlon 1200@1200 draaien in deze kast. Er zit een Titan Twinfan nogwat op. Deze zou tot 1,5Ghz goed moeten koelen.
Desondanks haal ik al vrij snel temperaturen tussen 55 en 65 graden met een beetje MP3's afspelen of wat Fifa spelen.
Anderen halen 40-50 graden fully stressed. Ik ga er dus vanuit dat er iets heel erg mis is met de airflow. Ik heb mijn kast ook opengemaakt en dis scheelt enkele graden maar zo extreem laag krijg ik het niet.
Waar moet ik op letten?

TIA!

LaTiNo

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Welk proggie gebruik je om de temp te meten??

Als het dat Asus probe geval is DELETEN!!
kijk in je bios voor de ware temp.

Vertel effe wat. :) ;)

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Waar ik op zou letten is dit:

Voor en achter een ventilator.Voor zuigen achter boven blazen.

Heb je de standaard koel pasta van je koeler gehaald (meestal dat roze spul)zo niet vervang dit dan meteen met echte koelpasta.
Scheelde bij mij bijna 10 graden!!

Verwijderd

...alle kabels een beetje netjes wegwerken, zodat je een betere airflow in de kast hebt. btw heb je je cooler er zelf opgezet? voldoende koelpasta? cooler er niet scheef op zitten??....

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
misschien wat vergaand maar toch:

-2 80x80mm bay's voor fans uitzagen achter bovenin, die gaatjes komt nauwelijks lucht doorheen en daar dus fans in hangen

- kabelgat uitzagen want standaard is het veel te klein

- 'vooronder' uitzagen voor 80x80 of nog beter, 120x120 mm en daar een fan in hangen

dan moet het alweer een stuk koeler zijn geworden dacht ik zo, scheelde bij mij een graadje of 15 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de tips allemaal,

Ik heb een KT7A en lees de temps af met de bijgeleverde VIA hardware monitor.
Wat is het effect van het openhouden van de kast? Heeft dit een negatieve effect of is dit het ultieme koel-middel?

De processor is door PCL-computers gemonteerd. Ik ging er eigenlijk vanaf dat ze dat wel goed hadden gedaan en dat ik daar niet aan moest komen! Maar ik zal inderdaad even checken of dat roze spul erop zit.
Waar kan ik goeie pasta kopen? (merk?)

LaTiNo

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, ik had een ventilator aan de voorzijde van mij oude kast. Die kon ik er standaard inklikken. Dat kan niet meer bij die Aopen, heb je ook verschillende 'sockets' voor ventilatoren??

LaTiNo

Verwijderd

Met echte koelpasta 10 graden koeler :? dan zou mijn Tbird 1000@1000 idle op 20 graden werken en stressed op 34 :r

Heb nou standaard coolermastertje met van die roze shit ertussen idle 30 stressed 44 8-) maar idd koelpasta als ARTIC SILVER helpt wel en die krijg ik binnenkort 8-) :)

- Zou zeggen zorg voor een goede airflow in de kast fan voorin (takein) en fan achterin (takeout)
- kabeltjes bij elkaar binden eventueel ide kabels rounded maken (gebruik kabelbinders of spiraalslang -> Conrad)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
rounden helpt geen moer, tenminste je moet ze niet plat voor je fans hangen als je ze niet roundt, bovendien was bij mij de performance van m'n hd's ongeveer met een kwart minder :(

qua temperatuur maakt het bij mij geen verschil geround of plat

*Ener-G heeft nu gewoon weer flat cables en spiral wrap over om rond z'n voedingskabels te draaien* :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:13 schreef HENNEP het volgende:
Welk proggie gebruik je om de temp te meten??

Als het dat Asus probe geval is DELETEN!!
kijk in je bios voor de ware temp.

Vertel effe wat. :) ;)
uninstallen doen we tegenwoordig, houd je registry wat netter ;)
Pagina: 1