Problemen met garantie fabriek na faillisement winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Mijn ouders hebben begin 2013 een TV gekocht. Na iets van een jaar gaf deze problemen (volledig scherm vol met artifacts).

Omdat de winkel net na de aanschaf failliet is gegaan hebben we contact gezocht met philips. Die heeft i.s.m. CE-repair het moederbord vervangen. Na een paar maanden begon het gezeur weer; weer een moederbord vervangen. Na een paar maanden, je raadt het al; maar gelijk een nieuwe tv opgehangen. Nu is net de garantie voorbij en; jawel u raadt het al; maar dit keer geeft Philips niet thuis. Na vele reparaties en vervanging blijkt het model TV gewoon een flutproduct te zijn. Maar omdat de garantie nu officieel verholpen is en de reparaties nooit fatsoenlijk zijn geweest (ik vind een maand of 2 á 3 niet voldoende) en de TV niet goedkoop was (dik 1600) contact gezocht met philips voor verzoek tot een goed voorstel:

Philips: "we zetten er wel weer een nieuw moederbord in, kost je wel €120"

Ja, en over een paar maanden zijn we weer de sigaar.

Iemand een idee wat onze rechten zijn? Ondertussen gevraagd bij Philips of degene die de beslissing heeft genomen om ons te laten stikken mij zelf even kan terugbellen, als iemand tips heeft wat ik mee kan nemen in het gesprek graag, want na iets meer dan 2 jaar een TV van 1600 euro moeten afschrijven met onderstaande verschijnselen... nope.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24834079/2014-07-05%2014.24.17.jpg

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:59

D4NG3R

kiwi

:)

Contact opnemen met de curator van said winkel en daar proberen je recht te halen, Philips heeft geen contract met je en is buiten de fabrieksgarantie tot niks verplicht voor zover ik weet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ja, ze zijn niks verplicht maar wat is de kans dat de winkel/curator nog wat doet na 2 jaar zonder echte garantie? Volgens mij valt van een kale kip niet te plukken en nemen fabrikanten vaak de garantiereparaties over van failliete winkels. Of mis ik iets?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

http://www.consumentenbon...nt/faillissement-rechten/
Je product vertoont kuren? Check de garantie. Deze kan op naam staan van het failliete bedrijf, van de fabriek of bijvoorbeeld van een verzekeraar. Soms wordt bij faillissement de garantie overgenomen door een andere partij. Of vraag de fabrikant, deze wil soms best iets extra doen voor de kopers van zijn producten.
Ik zou echt even uitzoeken wie de verantwoordelijke is, in principe hebben je ouders gewoon recht op garantie. Een TV van 1600 euro hoort dit gedrag niet te vertonen, of garantie nog wel haalbaar is is een tweede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Curator even gemaild :)

Wel leuk, op curatoren.nl moet je betalen voor de verslagen terwijl als je de curators website zelf opzoekt alles graties te vinden is.

www.tanger.nl/faillissementen/de-block/

Ik vrees dat ondanks dat het lijkt dat er nog geld in de pot zit, dit lastig gaat worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
NoxiuZ schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:44:
Na vele reparaties en vervanging blijkt het model TV gewoon een flutproduct te zijn.
Ik neem aan dat je een dergelijke uitspraak kan onderbouwen? Heeft Philips ooit aangegeven waardoor de moederborden kapot gingen? Zit er niks 'raars' in de stroom bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

paQ

D4NG3R schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:57:

[...]

Een TV van 1600 euro hoort dit gedrag niet te vertonen, of garantie nog wel haalbaar is is een tweede..
Een TV van 450 ook niet. Ja, je gaat wel wat harder je best doen bij een van 1600.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klote zeg. Wat een pech met zo'n dure aankoop. Heb je zelf wel 100% zeker dat het niet aan je huis ligt? Niet geaarde stop contacten of een verrotte verlengsnoer oid? Los van dat het best kan dat je steeds veel pech hebt zit er misschien een patroon in het stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
Aghanim schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:39:
Klote zeg. Wat een pech met zo'n dure aankoop. Heb je zelf wel 100% zeker dat het niet aan je huis ligt? Niet geaarde stop contacten of een verrotte verlengsnoer oid? Los van dat het best kan dat je steeds veel pech hebt zit er misschien een patroon in het stuk gaan.
Misschien zijn er meer mensen met dit type TV, en dezelfde problemen..?
Wat betreft wel/niet geaard, volgens mij is dat een niet geaard stopcontact...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Stekker is ook niet geaard. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je bent boos omdat de stekker geen aarde heeft? waarom zou aarde iets toevoegen aan de overlevingskansen. er zijn immers genoeg tv's die het wel blijven doen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Misschien kan sebastius je hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Contact opnemen met de curator heeft geen zin. Philips erkent kennelijk een zekere mate van (fabrieks)garantie en ik zou argumenteren dat op de levering van de nieuwe mainboards de gewone wettelijke garantie van toepassing is.

Of dit juridisch haalbaar is, is onder meer afhankelijk van wat er precies door Philips gecommuniceerd is over *waarom* ze deze reparaties uitgevoerd hebben.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

StevenK schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:40:
Contact opnemen met de curator heeft geen zin. Philips erkent kennelijk een zekere mate van (fabrieks)garantie en ik zou argumenteren dat op de levering van de nieuwe mainboards de gewone wettelijke garantie van toepassing is.

Of dit juridisch haalbaar is, is onder meer afhankelijk van wat er precies door Philips gecommuniceerd is over *waarom* ze deze reparaties uitgevoerd hebben.
Philips levert / erkent 2 jaar lang fabrieksgarantie, dit is iets anders als de wettelijke garantie. Die verloopt altijd nog via de partij waarmee je een contract hebt, en dat is meestal de failliete winkel of een 3e partij die de garantie officieel heeft overgenomen.

http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html
Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 19:29
D4NG3R schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:23:
[...]

Philips levert / erkent 2 jaar lang fabrieksgarantie, dit is iets anders als de wettelijke garantie. Die verloopt altijd nog via de partij waarmee je een contract hebt, en dat is meestal de failliete winkel of een 3e partij die de garantie officieel heeft overgenomen.

http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html

[...]
Yup, maar hoe het zit met de garantie op uitgevoerde reparaties is nog geen uitgemaakte zaak. Ik denk dat je met een beroep op de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid met succes kunt claimen dat er sprake is van wanprestatie wanneer die reparatie nog geen half jaar nut heeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
+1

Hij heeft mijn gare Philips tv ook kunnen maken voor nog geen paar tientjes aan onderdelen volgens mij. Gezien de slechte garantieafhandeling van Philips (zij vroegen honderden euro's voor een probleem wat erg bekend is op het internet voor dit type tv) voor mij nooit meer een philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Nou, Philips heeft me nog een keer gebeld; hun standpunt blijft bij 'fuck off'.

Ik weet niet of het een common problem is; enige wat uit zou kunnen maken is de CI+ module en signaal. Signaal geeft op alle andere tv's geen problemen. CI+ module al eens gewisseld maar geen grote verbetering - en dit lijkt mij eerder iets met een controller of LCD-paneel zelf te maken hebben.

Zal Sebastius eens mailen of hij dit probleem kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ja philips qua garantie is inderdaad een dikke middelvinger. Net buiten de twee jaar garantie zou je wat coulance mogen verwachten. Bjj mij werd er om dik 400 euro gevraagd voor een probleem waar het internet van bol staat voor dit type. Maar toch echt geen ontwerpfout.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33
We Are Borg schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:07:
Ja philips qua garantie is inderdaad een dikke middelvinger. Net buiten de twee jaar garantie zou je wat coulance mogen verwachten. Bjj mij werd er om dik 400 euro gevraagd voor een probleem waar het internet van bol staat voor dit type. Maar toch echt geen ontwerpfout.... :/
Wacht even. Philips heeft juist al een nette service verleend. Immers de winkel waar TS een overeenkomst mee had, is failliet gegaan.

Philips had bij de eerste reparatie ook al kunnen zeggen, success er mee.

Hiermee wil ik niet niet zeggen dat ze dit nog netter hadden kunnen oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolfie op 11-07-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Nee dat hadden ze niet mogen zeggen:

Als je nog fabrieksgarantie hebt op een product dat is gekocht bij een failliet bedrijf, dan kun je nog gewoon bij de fabrikant of importeur terecht als het product kapot gaat.
Philips heeft dus meegewerkt tot de garantietermijn verliep. Daarna was het :"w En ook na de garantie van 2 jaar heeft philips officieel plichten bij een apparaat wat stuk gaat, maar daar hebben ze lak aan weet ik uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topictitel aangepast. Dit topic is niet bedoeld voor het ventileren van meningen over Philips, of "ik ook" verhalen. Blijf on-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

We Are Borg schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:11:
Philips heeft dus meegewerkt tot de garantietermijn verliep. Daarna was het :"w En ook na de garantie van 2 jaar heeft philips officieel plichten bij een apparaat wat stuk gaat, maar daar hebben ze lak aan weet ik uit ervaring
Kan je mij hier een bron voor laten zien? Ik heb eerder al aangegeven dat Philips tot niks verplicht is na 2 jaar: http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html

Het enige waar de TS mee zit is dat het product gewoon van geen kant deugt, maar daarvoor zal de TS via de curator zijn gelijk moeten gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

https://www.consuwijzer.n...ik-reparatie-zelf-betalen

https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

Van een tv mag je verwachten dat deze langer mee gaat dan twee jaar (de garantie van philips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Fabrieksgarantie != Wettelijke garantie. Voor een product wat niet deugt moet je bij de winkel zijn en niet de fabrikant.

Lees je eigen bronnen door. Er staat vrij duidelijk dat je bij de verkoper moet aankloppen. Bij een failissement komt dat neer op de curator of de partij die officieel de garantie heeft overgenomen. En dat is niet Philips.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 11-07-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Niet mee eens. Het moederbord is volgens de ts meerdere keren vervangen en steeds na paar maanden weer stuk. Dan is er gewoon iets fout met het model af fabriek. Fabricagefout dus. En daar zou Philips als fabrikant wat mee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of er is iets fout bij de ts. Goedkope led verlichting in huis, kan bijv. op de of andere manier het elektrische signaal in huis verpesten, waardoor andere elektronica rare kuren gaat vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48

servies

Veni Vidi Servici

Fish schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Je bent boos omdat de stekker geen aarde heeft? waarom zou aarde iets toevoegen aan de overlevingskansen. er zijn immers genoeg tv's die het wel blijven doen.
Ik denk dat het meer een reactie was op de vraag of er wel een geaard stopcontact werd gebruikt...
Dus idd jouw 2e zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

D4NG3R schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:20:
Fabrieksgarantie != Wettelijke garantie. Voor een product wat niet deugt moet je bij de winkel zijn en niet de fabrikant.
Dat geld alleen voor de originele non-conformiteit. En als Philips toen gezegd had "Dikke pech, jouw probleem" dan hadden ze daar volledig gelijk in gehad.

Dat hebben ze echter niet gedaan. Ze hebben gerepareerd. En daarmee hebben ze zelf een verantwoordelijheid op zich genomen. De reparatie zelf heeft namelijk ook een kwaliteits verwachting in zich en die wordt hier voor Philips niet na gekomen.

Het gaat dus ondertussen niet meer over het product zelf. Het gaat over wat Philips met het product gedaan heeft. En daar kan TS Philips wel degelijk op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
NoxiuZ schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:44:

Philips: "we zetten er wel weer een nieuw moederbord in, kost je wel €120"
Mooi toch. Dan koop je direct bij Philips. Waarschijnlijk krijg je bij het moederbord een half jaartje fabrieksgarantie en moet het product conform zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Trommelrem schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Mooi toch. Dan koop je direct bij Philips. Waarschijnlijk krijg je bij het moederbord een half jaartje fabrieksgarantie en moet het product conform zijn.
jij denkt niet dat het probleem zich voor een 4e keer... of 5e keer weer zal voordoen dan?
Dat wordt nogal duur onderhoud (behalve dat het hyper irritant is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Eh nee, tenzij dat het probleem volledig oplost maar die gok neem ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je kan toch wel garantie eisen op de reparatie? Dus mijn advies betaal de 120 euro en eis 2 jaar garantie op de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

niemand gaat je 2 jaar garantie op de reparatie geven natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat vrij verstandig is bij een TV want je coax kabel is ook al geaard en dan krijg je mooie aardlussen, wat je zeker niet wilt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Wat is het type/modelnummer van deze televisie?

Als er meer gebruikers te vinden zijn met soortgelijke klachten kun je wellicht aantonen dat de hele serie/batch ondeugdelijk is.

Moederborden vervangen lijkt meer een lapmiddel als ik het zo bekijk, waarschijnlijk is het een ander component dat langzaam het moederbord sloopt (zoals een gare voeding).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Het is een 40" 8007k televisie.

Pagina: 1