Whatsapp tijdelijk helemaal offline halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682249

Topicstarter
Beste Tweakers,

is het mogelijk om whatsapp te ontzien van zowel mobiel datagebruik als wifi? zodat niemand meer iets naar mij kan sturen? Dus zodat zij maar 1 vinkje ontvangen? Ik weet dat het mogelijk is de berichtgeving van whatsapp uit te zetten, maar ontvangt men dan maar 1 vinkje? Is er een bepaalde manier voor te verzinnen?
Ik heb trouwens een Iphone 5c.

Met vriendelijke groet,
Robert

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 682249 op 04-07-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Anoniem: 682249 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:06:
Beste Tweakers,

is het mogelijk om whatsapp te ontzien van zowel mobiel datagebruik als wifi? zodat niemand meer iets naar mij kan sturen? Dus zodat zij maar 1 vinkje ontvangen? Ik weet dat het mogelijk is de berichtgeving van whatsapp uit te zetten, maar ontvangt men dan maar 1 vinkje? Is er een bepaalde manier voor te verzinnen?

Met vriendelijke groet,
Robert
Whatsapp tijdelijk verwijderen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Whatsapp deinstalleren is het makkelijkste.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682249

Topicstarter
Sorry, mijn vraagstelling moest beter. Ik wil namelijk het liefst dat alle verzonden/ontvangen gegevens bewaard blijven. Dus het liefst een soort pauze knop voor whatsapp, dat alles gewoon even helemaal stil staat maar niks verloren gaat. Ik hoop dat dit op de een of andere manier mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zorgen dat je niet kan verbinden naar *.whatsapp.com? :) Al is verwijderen en later opnieuw installeren sneller en veel simpeler. Je gedownloade berichten gaan dan (bij mij althans) niet verloren.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Anoniem: 682249 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:14:
Sorry, mijn vraagstelling moest beter. Ik wil namelijk het liefst dat alle verzonden/ontvangen gegevens bewaard blijven. Dus het liefst een soort pauze knop voor whatsapp, dat alles gewoon even helemaal stil staat maar niks verloren gaat. Ik hoop dat dit op de een of andere manier mogelijk is.
Als je iCloud back-up aan hebt staan voor Whatsapp staan al je media en gesprekken gewoon nog in Whatsapp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Als je whatsapp verwijdert en later weer installeert dan worden al je gesprekken wel bewaard in een map op je Android telefoon. Voor andere methoden zou je kunnen kijken naar het uitzetten van background data voor whatsapp (maar dan mag je hem zelf niet meer openen).

Anders wordt het een verhaal met rooten en andere tools.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 10:55
Jeroenneman schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:29:
[...]

Als je whatsapp verwijdert en later weer installeert dan worden al je gesprekken wel bewaard in een map op je Android telefoon. Voor andere methoden zou je kunnen kijken naar het uitzetten van background data voor whatsapp (maar dan mag je hem zelf niet meer openen).

Anders wordt het een verhaal met rooten en andere tools.
Jeroen, niet te moeilijk denken! Gaat om een iPhone 5c en daar is iCloud reservekopie is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Fuwor schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:38:
[...]

Jeroen, niet te moeilijk denken! Gaat om een iPhone 5c en daar is iCloud reservekopie is wat je zoekt.
Ah, de TS had eerst niet aangegeven dat ie op iOS zat. Geen idee of je daar selectief dataverkeer kunt blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het zal wel niet mogelijk zijn op een aaifoon, maar je zou in je hosts-bestand het domein dat WhatsApp gebruikt kunnen redirecten naar localhost.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 23:32
Dit soort linkjes zijn niet gewenst op GoT :)

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 04-07-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:30
Anoniem: 682249 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:06:
Beste Tweakers,

Ik heb trouwens een Iphone 5c.

Met vriendelijke groet,
Robert
Je zegt het eigenlijk zelf al (vetgedrukt), dat werkt dus ook. Als je datagebruik van Whatsapp helemaal uitzet, dan ontvangt iemand geen vinkje meer. Je kunt het mobiele datagebruik in iOS per app aanpassen. WiFi uitzetten voor een bepaalde app gaat, volgens mij, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jeroenneman schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:41:
[...]

Ah, de TS had eerst niet aangegeven dat ie op iOS zat. Geen idee of je daar selectief dataverkeer kunt blokkeren.
Toich wel vreemd aangezien het topic in "iPods, iPhones & iTunes" staat...

Maar afgezien daarvan; wat is de reden van TS? Oke, dat je naar het buitenland gaat en roaming uit zou zetten, daarmee blokkeer je meteen alle apps die iets met internet doen. Het blokkeren van 1 app in je eigen land, kan inderdaad door een de-installatie ervanuitgaande dat je je data in de cloud hebt staan of dat de app zelf ergens een backupje maakt.

Maar er is nog een mogelijkheid: gewoon Whatsapp negeren! Ja, nou en, dan krijgt iedereen 2 vinkjes te zien (verstuurd & afgeleverd) misschien maar is dat nou echt het probleem? Of heb je een ander probleem (ruzie met iemand of whatever) en wil je daarom Whatsapp blokkeren?

Heb het idee dat we naar een oplossing zoeken voor iets wat niet technisch is maar sociaal-cultureel en dus misschien niet eens op Tweakers maar op een andere site besproken moet worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Als het om een bepaald aantal personen gaat kan je wellicht het contact blokkeren. Alleen als je een contact blokkeert blijft de huidige conversatie gewoon staan maar de berichten die verstuurd worden zullen nooit aankomen bij jou. Ook niet als je de blokkade opheft. Het voldoet wel aan je wens van één vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 21:52
Je kunt je telefoon uitzetten. Of vliegmodus. Of data/wifi uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
stap 1. Zorg dat Whatsapp een back-up heeft gemaakt in iCloud.
stap 2. Verwijder Whatsapp.
stap 3. .....
stap 3,5. profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprememaster90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-05 18:33
Als je background refreshing van whatsapp uit hebt gezet in iOS en whatsapp niet open krijgt de zender maar 1 vinkje te zien. Notificaties krijg je wel binnen, maar zolang je whatsapp niet opent alleen 1 vinkje, dus ook niet de 2 grijze vinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:51
suprememaster90 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:52:
Als je background refreshing van whatsapp uit hebt gezet in iOS en whatsapp niet open krijgt de zender maar 1 vinkje te zien. Notificaties krijg je wel binnen, maar zolang je whatsapp niet opent alleen 1 vinkje, dus ook niet de 2 grijze vinkjes.
Nee, het tweede vinkje zal verschijnen wanneer het bericht op het toestel van de ontvanger is aangekomen, en dus verwijderd van de server. Wat je zegt klopt, maar de notificaties van Whatsapp krijg je op deze manier niet te zien: je krijgt de berichten namelijk niet binnen.

Het is niet mogelijk om de berichten te zien, terwijl de ontvanger maar 1 vinkje ziet. Volgens mij kan dat alleen met niet-toegestane apps zoals Whatsapp Plus (wat overigens enkel beschikbaar is voor Android).

@TS als je whatsapp verwijderd van je telefoon, zullen alle berichten die naar je toe verzonden worden, blijven staan op de server totdat je weer verbind. Oftewel, dit gebeurd automatisch.
Waarom wil je dit precies?

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 05-07-2015 00:18 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-04 04:08
Richh schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:17:

@TS als je whatsapp verwijderd van je telefoon, zullen alle berichten die naar je toe verzonden worden, blijven staan op de server totdat je weer verbind. Oftewel, dit gebeurd automatisch.
Waarom wil je dit precies?
Weet niet of dit gebeurt hoor. Ik heb whatsapp voor enkele dagen verwijderd en heb hem zojuist weer geinstalleerd.. Mijn oude berichten zijn er nog, maar ik ontvang totaal geen nieuwe berichten. Terwijl ik 100% zeker ben dat mensen mij geappt hebben. Deze zijn dan verloren? Best raar als dit zo is. Of komen ze uren later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

arievh schreef op zondag 05 juli 2015 @ 03:33:
[...]

Weet niet of dit gebeurt hoor. Ik heb whatsapp voor enkele dagen verwijderd en heb hem zojuist weer geinstalleerd.. Mijn oude berichten zijn er nog, maar ik ontvang totaal geen nieuwe berichten. Terwijl ik 100% zeker ben dat mensen mij geappt hebben. Deze zijn dan verloren? Best raar als dit zo is. Of komen ze uren later?
Op mijn WindowsPhone wordt expliciet gezegd: als je Whatsapp deinstalleert en daarna weer installeert (en dus impliciet de backup weer terugzet/installeert van de laatste keer dat je Whatsapp op je toestel had), komen de berichten van in de tussentijd niet aan.

Denk dat we met enige zekerheid kunnen zeggen dat Whatsapp een P2P-applicatie is; is de ene peer niet meer bekend, dan zal die ook packets/berichten niet meer ontvangen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-04 04:08
Klopt ze zijn weg. Voorheen werden ze iets van 30 dagen opgeslagen oid. Maar dat is schijnbaar niet meer zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:16
Volgens mij zit het zo!

Als je de persoon blokt dan komen de berichten niet aan (dat ziet de verzender met 1 vinkje), dan is hij wel op de server van whatsapp maar niet op het device van de ontvanger binnen gekomen.
Alle berichten die op dat moment worden gestuurd door de geblokkeerde persoon komen niet meer aan bij jou.
Als je deze persoon deblokkeert dan komen alleen de nieuw verzonden berichten aan, en de berichten die verzonden zijn op het moment dat je blokte, zijn verloren.

Dit schijnt ook te gebeuren als je de persoon verwijderd had of whatsapp (app) had verwijderd.

Dan de cloud.... die word gesynchroniseerd zoals de toestand op dat moment is (dus berichten en status van alle contacten, geblokkeerd of verwijderd worden opgeslagen in de cloud) maar berichten die je nog niet binnen hebt gekregen door.. of een blok, of geen data, of wat dan ook, bestaan niet voor jou, dus ook niet in jouw cloud backup.

[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 05-07-2015 12:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1