Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678809

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik weet niet of dit het goede forum is maar ik heb een vraag.

Ik wil dus een custom bureau maken.

Dit zijn de afmetingen: http://prntscr.com/7oig0s

Alleen nu weet ik niet hoe ik het best mijn bureau kan maken met welke materialen etc. omdat er wel wat gewicht op komt(beeldschermen, toetsenbord, muis en mengpaneel)\

Dus kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb mijn bureau gemaakt van 25mm MDF. Vastzetten tegen de muur met een stevige balk en wat pluggen en aan de voorkant wat poten. Dat dins staat hier nu al een flink aantal jaren, met behoorlijk wat gewicht erop (had er ooit 2 gigantische 20"+ CRTbakken op staan van 35+ KG per stuk, en dan kon ik er zelf ook nog op gaan staan, en dat is nooit doorgezakt).

Als ik je een tip mag geven, maak het wat dieper dan 60CM, want dat is wel heel erg krap. Je zit dan vrij dicht op je monitoren, en of je dat nu zo'n fijn idee vind weet ik niet. Mijn bureau is 80CM diep voor het gedeelte waar ik vaak aan zit. De zijkant is ook 60CM diep, dat gaat prima, maar zou het echt een gemis vinden om hem helemaal maar 60CM diep te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:28
de tafel die ik maakte, is 1 m diepte, en 2m 30 lengte , myn monitor/tv staat op de rand van de tafel. en ik kan een hoop andere dingen doen op de tafel, ik heb een hoop plezier van die diepte , ik zou niet anders willen., en de myne is 20mm dik triplex (15 mm en 5 mm vast gelymd en geschroefd).

grt timberwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

60 cm diep is erg weinig imo.
Ik zou voor minimaal 80cm gaan.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-06 12:14
Ik heb laatst de mijne gebouwd, paar tips:
1. Maak hem 80CM breed, niet 60, je hebt dan meer ruimte voor spullen en andere dingen
2. Als je je planken koopt, kijk dan voor rechte planken, ik heb planken waar een curve in zitten gebruikt en dan maak je het alleen maar lastiger en hou je kieren
3. Ondersteun hem goed/Versterk hem waar het nodig is, ik heb de mijne niet helemaal verstevigd dus de kleinste bewegingen zorgen dat er dingen trillen
4. teken het goed uit, gebruik desnoods Sketchup voor een 3d model, dan kan je alles zo maken dat het is zoals je wilt. iets wat ik niet gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
myn bureau blad is uit een stuk triplex , ik kocht een triplex plaat van 122 by 244 cm en liet hem by de praxis op maat zagen., en omdat ze geen 18mm dik hadden in goede kwaliteit, kocht ik een 15 en 5 mm plaat en toen had ik een 20 mm bureaublad.

grt timberwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:56

Case_C

[Team Carrack]

Ik heb bijna eenzelfde opstelling, maar dan is het 2,0x1,7 m . Bureaublad van 18mm mdf met daarop een 10mm vuren triplex latten op gelijmd/geschroefd. Zal zo even een fotootje posten.

Bij deze dan nog:
Bureau
Ik ben geen meubelmaker, wat wel te zien is aan de afwerking. Maar het moest gewoon een functioneel degelijk geheel zijn :P .

Het panorama vertekend wel sterk, het linkerdeel is 2 meter, en het rechter 1,7.

[ Voor 54% gewijzigd door Case_C op 04-07-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 10:40
60cm is te ondiep. Ik heb zelf de fout gemaakt en later, de volgende dag reeds, naar 80cm gebracht.
Omdat ik poten lelijk vond, heb ik schapsteunen met versteviging gebruikt van 60cm x 55cm. drie steunen per werkblad en tussen twee steunen kon ik 200+kg plaatsen. Dit uitgeprobeerd door er met twee man op te gaan zitten. Voor het werkblad had ik gekozen voor geplastificeerde spaanplaat van 1,8x 220 x 60cm.

De steunen zaten elk met 3 bouten in de muur verankerd, gebruik maken van 12mm pluggen

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45

Toppe

Oké ✅

15mm MDF of multiplex is voldoende.

Tegen de achterstanden zou ik zelf 2 balken maken (44x69 ofzo) en die met slagpluggen vast zetten. Blad er op, vast schroeven en dan nog een paar poten (je kan, als je dit wilt, een balk schroeven tegen het inzakken van de voorkant van het bureau, dan heb je minder poten nodig, gebruik wel een balk en geen lat!!;))

[ Voor 52% gewijzigd door Toppe op 04-07-2015 17:39 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
myn zwager die in de houtbouw zit had 15 mm kompleet afgeraden.

grt timberwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat heeft die dan wél aangeraden?

Mijn bureau was destijds van 18mm multiplex. Pittig zwaar ook nog.

Ik had aan de muur een aantal driehoeken gemaakt: 1 balk verticaal aan de muur, 1 balk horizontaal geschroefd aan het blad en 1 diagonaal die in beide balken was weggewerkt. Blad kon geen kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

Maartenvs

For Sale

MDF is zonder goede ondersteuning (frame) zeker af te raden, ook 18mm. Gaat hartstikke doorhangen. Beter kies je multiplex en berken triplex als het oog ook wat wilt. Andere optie is kijken of je een paar HPL bureaubladen kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
ik heb nu 20 mm multiplex , was 18 aangeraden, en myne hangt niet aan de muur maar staat op een groote poot van 60 cm diameter en aan de andere kant op een bureaukast van 1 m diepte en 60 cm breedte die ik zelf maakte.

grt timberwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-06 15:50
Heel eerlijk.. Ik heb een balk aan de muur gemaakt en bij de gamma een standaard opdek deur gekocht. Deze is gelijk 211 bij 83 cm. Zoek even naar een deur met een beschadiging en je hebt een stevig bureaublad voor 30 eu. 2 poten aan de voorkant met daarboven 20 bij 20 cm plaatjes MDF. Wat kabel doorvoeren erin zagen en schilderen. Goedkoop en donders stevig bureau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:14
mdf en multiplex ziet er toch niet uit? :P

Ik heb sinds een dik jaar een bureau van (volgensmij) vurenhout. Mooie lak er over heen en het resultaat is zoveel mooier dan mdf/multiplex d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
ik heb een heel mooi hardhout multiplex met mooie vlammen er in enz , en beukenkleur gebeitst.

was wel even zoeken tussen de platen .om de mooiste te vinden , zonder foutjes.

maar dan heb je ook wat .

https://d16m3dafbknje9.cl...8800359383070-424-424.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 20:26
Aangezien het toch over houtkeuze hebben:
Mijn oude buraeu is ook versleten na 12 jaar (en mijn (5jaar) pc ondertussen ook haha) Dus ik wou ook een inbouw project doen.
Ik maak zelf terrariums voor mijn dieren met (maranti) betonplexplaten, en heb nog het een het andere aan resthout over... is betonplex wel een verstandige keuze/optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:06

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik heb een teakhouten eetkamer tafel gekocht. 180x90 cm.

Beste buro ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:51

QinX

Shai-Hulud

TIMBERWOLFS schreef op maandag 06 juli 2015 @ 01:22:
ik heb een heel mooi hardhout multiplex met mooie vlammen er in enz , en beukenkleur gebeitst.

was wel even zoeken tussen de platen .om de mooiste te vinden , zonder foutjes.

maar dan heb je ook wat .

https://d16m3dafbknje9.cl...8800359383070-424-424.jpg
Ik heb een paar weken geleden in mijn souterrain een groot bureau van multiplex gemaakt, niet van hardhout maar gewoon de standaard multiplex die men in de bouw gebruikt.

Flink opgeschuurd en 3x in een structuur olie gezet en dit is het resultaat.
340cm breed en 120cm diep
Multiplex bureau

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
QinX schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:25:
[...]

Ik heb een paar weken geleden in mijn souterrain een groot bureau van multiplex gemaakt, niet van hardhout maar gewoon de standaard multiplex die men in de bouw gebruikt.

Flink opgeschuurd en 3x in een structuur olie gezet en dit is het resultaat.
340cm breed en 120cm diep
[afbeelding]
Ligt het aan mij of is dat plafon kneiter laag. Volgens mij kan ik daar niet staan met mijn 2,06m.
Overigens wel vet gedaan, ook met die achterkant/zijkantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:51

QinX

Shai-Hulud

rolandos582 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:50:
[...]

Ligt het aan mij of is dat plafon kneiter laag. Volgens mij kan ik daar niet staan met mijn 2,06m.
Overigens wel vet gedaan, ook met die achterkant/zijkantjes.
Het is een souterrain van krap aan 1,90m. ik kan er net onder staan.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Pagina: 1