Beste Tweakers,
Bij deze een oproep aan jullie wijsheid. Twee vrienden willen graag een nieuwe desktop en ik heb mijn hulp aangeboden met het selecteren en monteren van de onderdelen.
De systemen gaan veel op elkaar lijken, vandaar dat ik één topic aanhoudt. Het enige wezenlijke verschil is dat het tweede systeem een aparte videokaart krijgt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem 1 zal gebruikt worden voor het streamen van Project M toernooien. Project M draait op een Wii en capture cards zijn aanwezig. Naast een tweetal webcams en headset hoeft deze PC verder niks grafisch zwaars te doen. Ter informatie, aangezien het om een Wii spel gaat is 720p qua kwaliteit voldoende.
Systeem 2 gaat gebruikt worden voor games (op 1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is zo'n 500 euro (+ 150-200 euro voor de grafische kaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig, het gaat puur om de kast en z'n ingewanden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Moederbord
- Geheugen
- Voeding
- Kast
- Koeler
- Opslag
- Optioneel: Videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen MS-Tech voeding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD is verplicht (mijn eigen eis).
Ga je overklokken?
Zeer zeker niet.
Hier kom ik dan op uit:
Ter toelichting: Voeding is wat ruim voor een systeem zonder losse videokaart, maar ik wil graag de ruimte houden om deze in een later stadium toe te kunnen voegen. Kast is goedkope unit geworden, stilte en kabelmanagement zijn niet van belang. Het moederbord heb ik gekozen omdat ik zelf een B5 heb en daar tevreden over ben.
De videokaart twijfel ik nog over, ik ga sowieso naar tweedehands kijken hier op de Pricewatch maar dat aanbod is natuurlijk variabel.
Bij deze de vraag, lijkt dit jullie wat qua balans of zijn er te dure / te goedkope onderdelen aanwezig?
Alvast bedankt!
Bij deze een oproep aan jullie wijsheid. Twee vrienden willen graag een nieuwe desktop en ik heb mijn hulp aangeboden met het selecteren en monteren van de onderdelen.
De systemen gaan veel op elkaar lijken, vandaar dat ik één topic aanhoudt. Het enige wezenlijke verschil is dat het tweede systeem een aparte videokaart krijgt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem 1 zal gebruikt worden voor het streamen van Project M toernooien. Project M draait op een Wii en capture cards zijn aanwezig. Naast een tweetal webcams en headset hoeft deze PC verder niks grafisch zwaars te doen. Ter informatie, aangezien het om een Wii spel gaat is 720p qua kwaliteit voldoende.
Systeem 2 gaat gebruikt worden voor games (op 1080p)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is zo'n 500 euro (+ 150-200 euro voor de grafische kaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig, het gaat puur om de kast en z'n ingewanden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Moederbord
- Geheugen
- Voeding
- Kast
- Koeler
- Opslag
- Optioneel: Videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen MS-Tech voeding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD is verplicht (mijn eigen eis).
Ga je overklokken?
Zeer zeker niet.
Hier kom ik dan op uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,10 | € 180,10 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Club 3D Radeon R9 280 royalKing | € 188,95 | € 188,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 51,61 | € 51,61 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 692,56 | |
Ter toelichting: Voeding is wat ruim voor een systeem zonder losse videokaart, maar ik wil graag de ruimte houden om deze in een later stadium toe te kunnen voegen. Kast is goedkope unit geworden, stilte en kabelmanagement zijn niet van belang. Het moederbord heb ik gekozen omdat ik zelf een B5 heb en daar tevreden over ben.
De videokaart twijfel ik nog over, ik ga sowieso naar tweedehands kijken hier op de Pricewatch maar dat aanbod is natuurlijk variabel.
Bij deze de vraag, lijkt dit jullie wat qua balans of zijn er te dure / te goedkope onderdelen aanwezig?
Alvast bedankt!