Toon posts:

Restitutie lesgeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke een lang verhaal maar ben benieuwd of mensen hier antwoord op hebben:
Ik heb vorig schooljaar 2 examens niet gehaald op mijn MBO opleiding, ik moest naar de flexklas na de zomer, een klas voor leerlingen die nog het een en ander moeten herkansen na hun 3 jaar MBO en waar je gewoon lesgeld voor betaald. Mijn eerste examen haalde ik meteen in Oktober 2014, echter had ik geen zin meer in school aangezien ik een baan kon krijgen. Ik besloot een examendeelnemer te worden in december 2014, hierdoor hoefde je niet meer naar school(Alleen om de toetsen te herkansen die je nog had). Uiteindelijk in februari mijn 2de examen gehaald en in maart ben ik uitgeschreven van school.
Omdat ik in maart uitgeschreven ben kon ik dus €372,67 terugkrijgen. Ik heb mijn verzoek tot restitutie lesgeld ingediend, maar uiteindelijk kreeg ik een brief dat ik als examendeelnemer ben geslaagd en dus geen lesgeld kan terugkrijgen.
Ik zelf vind dit nergens op slaan aangezien ik al vanaf januari niet meer in de schoolbanken zat, dit heb ik dus duidelijk allemaal vermeld in mijn bezwaarschrift, die later werd afgekeurd. Nu kan ik dus nog in beroep gaan alleen gaat dit me rond de €170 kosten aan griffierechten als ik niet in het gelijk wordt gesteld,
Ik ben benieuwd of ik in mijn recht sta.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 15:28
De regels:

Wanneer krijg ik iets terug?

Doe je een voltijdopleiding en schrijf je je vóór 1 mei uit? Dan kun je in de volgende gevallen lesgeld terugkrijgen:
◾Je hebt je diploma gehaald.
◾Je stapt over naar een opleiding waarvoor je wettelijk cursusgeld moet betalen (bijvoorbeeld bbl of deeltijd).
◾Je gaat scheiden of je ouders gaan scheiden en daardoor ben je niet in staat de lessen te volgen.
◾Je bent zwanger.
◾Jij, je partner of een familielid wordt ernstig ziek.
◾Bij overlijden.

(bron: https://www.duo.nl/partic.../lesgeld-terugkrijgen.asp)

Omdat je als examendeelnemer bent ingeschreven volg je automatisch geen voltijdopleiding meer. Je hebt dus geen recht op restitutie.