windows 10 na een jaar € 135 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:49
Nu kwam ik het volgende tegen op het internet: http://www.computerstunt....-gratis-daarna-e-135.html

Is dit nu een broodje aap verhaal of is het gewoon zo dat als je na een jaar niet de upgrade hebt uitgevoerd dat windows 10 dan 135 euro kost?

Ik kan mij niet voorstellen dat als je nu een pc/laptop met windows 7 of 8.1 hebt dat je na een jaar 135 euro mag gaan neertellen als je de upgrade uitvoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit is inderdaad zo uitgesproken door Microsoft.

Mijn gevoel is echter dat dit een bullshitverhaaltje is om de adoptie van Windows 10 te stuwen, en dat Microsoft na een jaar besluit alsnog de upgrade permanent gratis te laten zijn.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 14:10
ivo1969 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:47:
Ik kan mij niet voorstellen dat
Toch is het zo, staat er ook vrij duidelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Dus als ik vanaf 29 juli windows 10 ugprade uitvoer dan mag ik dat een jaar lang gratis gebruiken en na een gebruik van één jaar mag ik 135 euro gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 14:10
Nee, maar je hebt een jaar de tijd om te upgraden.
http://blogs.windows.com/...on-of-windows-windows-10/

We announced that a free upgrade for Windows 10 will be made available to customers running Windows 7, Windows 8.1, and Windows Phone 8.1 who upgrade in the first year after launch.*

This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device – at no additional charge.

[ Voor 57% gewijzigd door cctl01 op 03-07-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Dit is een foute interpretatie en ook heel dom opgeschreven door Techradar. De upgradeprocedure is het eerste jaar gratis en je licentie geldt daarna uiteraard onbeperkt (net zoals elke Windows-licentie). Als je tot na 29 juli 2016 wacht met upgraden, is de actie niet meer geldig en moet je dus de volledige kosten van upgrade-licentie aftikken.
We announced that a free upgrade for Windows 10 will be made available to customers running Windows 7, Windows 8.1, and Windows Phone 8.1 who upgrade in the first year after launch.
Bron: http://blogs.windows.com/...on-of-windows-windows-10/

[ Voor 30% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 03-07-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Dan is het mij geheel duidelijk, ik weet dat je een jaar lang de tijd krijgt om gratis update uit te voeren, daarover bestaat bij mij ook geen onduidelijkheid, maar zoals computerstunt het stelt ( althans zo las ik het ) dat je het jaar daarna 135 euro moet gaan betalen, dus een jaar gratis mogen gebruiken en dan als je het verder wilt gebruiken 135 euro gaan betalen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. Volgens mij heb je een jaar de tijd om te upgraden.
Binnen dat jaar. Is de upgrade gratis. En geeft MS levenslang updates

Na dat jaar moet je gewoon betalen.
Of wil je op een andere PC (die niet te upgraden was) Windows 10 hebben moet je die kopen.

https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-10-faq

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
conclusie : computerstunt.nl schrijft letterlijk: Heel schimmig allemaal, wij als computerverkopers kunnen niets doen aan deze 'geintjes' van Microsoft, evenmin zijn wij aansprakelijk voor door u zelf geinstalleerde software op uw computer...

Dus bang makerij voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
ivo1969 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:57:
Dan is het mij geheel duidelijk, ik weet dat je een jaar lang de tijd krijgt om gratis update uit te voeren, daarover bestaat bij mij ook geen onduidelijkheid, maar zoals computerstunt het stelt ( althans zo las ik het ) dat je het jaar daarna 135 euro moet gaan betalen, dus een jaar gratis mogen gebruiken en dan als je het verder wilt gebruiken 135 euro gaan betalen,
En dat is dus een foute, niet-kloppende interpretatie van 'Computerstunt' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Lol als je bij het verhaaltje van computerstunt op winkelwagentje klikt komt het verhaaltje staan en met 135 ( incl 21 btw)Heel schimmig allemaal, wij als computerverkopers kunnen niets doen aan deze 'geintjes' van Microsoft, evenmin zijn wij aansprakelijk voor door u zelf geinstalleerde software op uw computer.. Heel schimmig van computerstunt zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 11:23
TomasH schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:54:
Dit is een foute interpretatie en ook heel dom opgeschreven door Techradar. De upgradeprocedure is het eerste jaar gratis en je licentie geldt daarna uiteraard onbeperkt (net zoals elke Windows-licentie). Als je tot na 29 juli 2016 wacht met upgraden, is de actie niet meer geldig en moet je dus de volledige kosten van upgrade-licentie aftikken.

[...]

Bron: http://blogs.windows.com/...on-of-windows-windows-10/
Als ik naar het verhaal van techradar kijk, klopt dat toch gewoon?
However, if you're not eligible for Microsoft's upgrade program – those who upgrade after the first year free offer, or those running a non-genuine Windows version or one older than Windows 7 – Windows 10 Home will cost $119 (£99, €135, about AU$156) and Windows 10 Pro will cost $199 (about £131, €178 AU$262) per license, Microsoft confirmed to TechRadar.
Oftewel: Als je niet in aanmerking komt voor het upgradeprogramma (je doet de upgrade na het eerste jaar, of je draait een versie ouder dan Windows 7, of je werkt met een illegale versie) dan moet je betalen. Als je in het eerste jaar je legale Windows 7 of 8.1 upgrade, kost dat dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
En we blijven precies hetzelfde zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 11:23
't ging me meer om de opmerking dat het dom was opgeschreven door techradar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Voordat er hier afgedwaald wordt, het is geheel duidelijk dat je een jaar lang de tijd krijgt windows 10 upgrade gratis uit te voeren.

Doe je dat na 29 juli 2016 dan kost windows 10 135 euro . Simpel en duidelijk zat.

Maar het ging mij er om dat computerstunt het anders doet voorkomen dus, dat je een jaar lang windows 10 gratis mag gebruiken en wil je windows 10 langer dan één jaar gebruiken dat je dan 135 euro mag gaan betalen en dat is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ivo1969 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:14:
Voordat er hier afgedwaald wordt, het is geheel duidelijk dat je een jaar lang de tijd krijgt windows 10 upgrade gratis uit te voeren.

Doe je dat na 29 juli 2016 dan kost windows 10 135 euro . Simpel en duidelijk zat.

Maar het ging mij er om dat computerstunt het anders doet voorkomen dus, dat je een jaar lang windows 10 gratis mag gebruiken en wil je windows 10 langer dan één jaar gebruiken dat je dan 135 euro mag gaan betalen en dat is dus niet waar.
Klopt. Kans is dat je nog wel meer van dit soort dingen ziet.
En dat men je dan een aanbieding doet om legaal te updaten voor 50,- oid.
Er zijn genoeg mensen die er in trappen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Poltergeist schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:11:
[...]

Als ik naar het verhaal van techradar kijk, klopt dat toch gewoon?
Maar de bullet-point is te kort door de bocht en waardoor die Compustunt-site waarschijnlijk de verkeerde aanname heeft gemaakt:
What will it cost? For Windows 7 and 8.1 users: free for one year; then $129/£99/€135 to start
'Free for one year' is op meerdere manieren te interpreteren. De laatste zinsnede is foutief te interpreteren als 'na het eerste jaar 135 euro, om te beginnen!', waar helaas mensen misbruik van maken. Hierom zal Computerstunt ook voor Techradar als linkje hebben gekozen.
ivo1969 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:14:
Die 135 euro komt van een doorgestreepte prijs in de Duitse upgrade-wizard. Je kunt je afvragen hoe 'officieel' dat is (nog genoeg tijd voor wijzigingen, misschien was het zelfs een placeholder) en in NL zitten we natuurlijk sowieso met een hogere BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Grappig, ze waarschuwen dat het na een jaar 135 euro wordt en vervolgens kan je het onderaan in je winkelmandje gooien voor 135 euro + 8 euro verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me een ding af als leek zijnende, ik heb dus windows 7, wat gebeurt er met me bestanden / software / familie fotos en die ik op me bureau blad heb staan als ik de upgrade van windows 10 doe.
Als dit verdwijnt dan laat ik me windows 7 gewoon erop.

Ik heb namelijk nooit een upgrade naar een andere window gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:58:
Ik vroeg me een ding af als leek zijnende, ik heb dus windows 7, wat gebeurt er met me bestanden / software / familie fotos en die ik op me bureau blad heb staan als ik de upgrade van windows 10 doe.

Niks.

Maar ik neem aan dat je gewoon een backup hebt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En wat als je Windows 10 Insider Programma draait op je main pc?
Kun je dan ergens je Windows 7 key invoeren en de huidige installatie permanent maken, of moet je eerst downgraden naar 7?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cow_tipping schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:24:
Kun je dan ergens je Windows 7 key invoeren en de huidige installatie permanent maken, of moet je eerst downgraden naar 7?
Zover ik begreep blijf je als insider een tester, dus ga je gewoon verder. Wil je daarmee stoppen, moet je inderdaad een opt-out doen en via Win7/8 de upgrade naar RTM doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:58:

Neem idd aan dat je een Backup van je bestanden hebt. De upgrade laat deze wel met rust.
Maar het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat tijdens installatie bv.
Als het zo belangrijk voor je is dus sowieso backup maken voordat je upgrade.
En als je niet wilt upgraden. Ook backup maken.
Cow_tipping schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:24:
Nope. Je kan kiezen om in het insider programma te blijven. Dan krijg je regelmatig updates vanuit het insider programma.
Stap je uit het programma, dan heb je een valide licentie nodig van win7/8. Maar moet je die wel eerst installeren en dan upgraden naar de RTM. volgens mij kan je geen key invoeren en deze laten valideren in windows 10 zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik dacht inderdaad dat je als insider én MSA (Managed Service Account) gewoon door kon. Maar voor degenen zoals ik zonder MSA gelden waarschijnlijk andere regels?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Pagina: 1