Op tropische zaterdag naar Scheveningen, maar waar parkeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er zijn wat vrienden uit India over, maar willen morgenmiddag (zaterdag) heel graag naar Scheveningen (bucket list dingetje). Aangezien het morgen tropisch warm wordt, zal het wel topdrukte zijn.

Heb ze nog geprobeerd over te halen om wat anders te gaan doen, maar ze willen het heel erg graag.

Aangezien we pas morgenmiddag na 13:00 kunnen, verwacht ik dat de ergste files wel voorbij zijn, maar ja, dan nog het parkeren. Dat zal rond die tijd wel vol zitten.

Iemand ervaring waar je morgen rond 14:00 toch nog een beetje in de buurt van Scheveningen kan parkeren of iets als een laatste stukje met openbaar vervoer? Of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 20:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik zou zeggen parkeergarage Malieveld en dan verder met tram 5 of 9 vanaf halte Malieveld naar scheveningen. Of in Nootdorp parkeren en vanaf daar met lijn 5. Dat laatste moet je wel even checken op de HTM site. Dat is een HTM P+R aanbod.

Voordeel van Malieveld is dat je superdicht bij zowel A4 als A12 zit, en niet de hele stad door hoeft.

[ Voor 24% gewijzigd door _Mystikal_ op 03-07-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

_Mystikal_ schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:03:
Ik zou zeggen parkeergarage Malieveld en dan verder met tram 5 of 9 vanaf halte Malieveld naar scheveningen. Of in Nootdorp parkeren en vanaf daar met lijn 5. Dat laatste moet je wel even checken op de HTM site. Dat is een HTM P+R aanbod.

Voordeel van Malieveld is dat je superdicht bij zowel A4 als A12 zit, en niet de hele stad door hoeft.
Zeker een voordeel dat laatste. Pak idd gewoon een P+R oid en ga het laatste stukje met de tram.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 03-07-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:03:

Dank je.
Helaas rijdt lijn 5 alleen op zondag vanaf Nootdorp. En anders een overstap op centraal. Maar is wel weer een tijdje in de tram dan.

Maar Malieveld brengt me wel op een idee. Je hebt een stukje richting scheveningen vanaf malieveld een aantal straten waar je gratis kan parkeren in het weekend zoals de Bachmanstraat en Wassenaarseweg. Zou zelfs de Koninginnegracht kunnen proberen. Dat is ook gelijk naast lijn 9. Dan is het nog maar een paar haltes richting scheveningen. :D

Zou zelfs kunnen overwegen om dan op de terugweg in de Denneweg of Frederikstraat een hapje te kunnen eten ipv Scheveningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Fiets.
Bij ons is de file naar het strand gedurende de hele dag en de file begint ergens langs de snelweg en gaat door onze gemeente. Ik laat de auto dus altijd staan op stranddagen. Trein is prima, maar trams vind ik maar vervelend. Die OV-fietsen zijn niet heel goed, maar wel fietsbaar, en je bent doorgaans sneller op het strand dan met de tram.

Of ga gewoon doordeweeks? Op dinsdagen is het vaak wat rustiger. Eigenlijk ga ik al sinds jaren niet meer in het weekend naar het strand. Lekker doordeweeks, het liefst wanneer zo veel mogelijk mensen aan het werk zijn en het toch prachtig en lekker tropisch is.

[ Voor 73% gewijzigd door Trommelrem op 03-07-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:10
Weet waar je aan begint. :D

Afbeeldingslocatie: http://buurtengids.rooming.nl/wp-content/uploads/2014/01/drukke-strand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

barber schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:33:
[...]

Dank je.
Helaas rijdt lijn 5 alleen op zondag vanaf Nootdorp. En anders een overstap op centraal. Maar is wel weer een tijdje in de tram dan.

Maar Malieveld brengt me wel op een idee. Je hebt een stukje richting scheveningen vanaf malieveld een aantal straten waar je gratis kan parkeren in het weekend zoals de Bachmanstraat en Wassenaarseweg. Zou zelfs de Koninginnegracht kunnen proberen. Dat is ook gelijk naast lijn 9. Dan is het nog maar een paar haltes richting scheveningen. :D

Zou zelfs kunnen overwegen om dan op de terugweg in de Denneweg of Frederikstraat een hapje te kunnen eten ipv Scheveningen.
Volgens mij is dat inmiddels betaald parkeren. Nog afgezien van het feit dat ze daar flink aan 't verbouwen zijn aan de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe erg ben je getrouwd met je auto? Ik zou hem überhaupt thuislaten en gewoon de trein (en tram) pakken vanaf een punt waar je wél lekker kan parkeren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 16:13

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik was vandaag met mijn kids op scheveningen, en zo druk was het volgens mij niet, maar scheelt niet veel.....

Malieveld + tram is ws je beste keuze. Je kan ook nog kijken of je hem ergens tussen benoordenhout en scheveningen neer kan zetten, maar met een beetje pech is de laatste 2 km met de auto dan al weer een kwartier....

Btw, als je lijn 1 neemt, en dan uitstapt bij het zwarte pad, (laatste halte) zie je de pier wel, maar heb je kans dat het iets minder druk is.

Succes igg

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Sparhawk schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Btw, als je lijn 1 neemt, en dan uitstapt bij het zwarte pad, (laatste halte) zie je de pier wel, maar heb je kans dat het iets minder druk is.

Succes igg
Eens, maar lijn 1 ( Mauritskade) is wel een klote eind lopen vanaf Malieveld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Scheveningen is nu gewoon dom. Vanuit India zullen ze best wat warmte en drukte gewend zijn, maar reken op 2+ uur voor je er uberhaupt bent. Gerekend vanaf Zoetermeer bijvoorbeeld, that is ;)

My 2 cts: overdag een strandje pakken in de Vogelwijk (strandpaviljoen De Kwartel) en dan desnoods 's avonds naar Scheveningen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Normaal zou ik niet eens naar scheveningen gaan of naar het strand op dit soort dagen. Er zijn veel betere alternatieven.

Maar mijn Indiaase vrienden zijn er alleen morgen en willen heel erg graag Scheveningen afvinken op hun gedaan lijstje. Heb ze al uitgelegd dat het *erg* druk gaat zijn. Maar dat vonden ze niet erg, ze zijn wel wat gewend aan drukte in Bangalore in India ;-).

Vanaf mijn huis is het niet echt makkelijk om met de trein te gaan, dus handiger om met de auto richting Den Haag te rijden.

Malieveld blijft nog steeds een goede optie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er is een grote parkeergarage vlak voor het strand, daar ga ik altijd heen (maar dat is wel altijd in de winter :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:01:
Er is een grote parkeergarage vlak voor het strand, daar ga ik altijd heen (maar dat is wel altijd in de winter :p )
Ik vermoed (even los van de files in scheveningen zelf) dat die allemaal vol zitten. Denk dat alles wel vol zit tussen de haven en zwarte pad en in een kilometer omtrek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vroeger kon je gratis in Scheveningen haven staan. Tram vond ik echt bagger maar je kan ook Voorburg staan en lijn 23 brengt je naar Scheveningen en Kijkduin.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:59:
Scheveningen is nu gewoon dom. Vanuit India zullen ze best wat warmte en drukte gewend zijn, maar reken op 2+ uur voor je er uberhaupt bent. Gerekend vanaf Zoetermeer bijvoorbeeld, that is ;)

My 2 cts: overdag een strandje pakken in de Vogelwijk (strandpaviljoen De Kwartel) en dan desnoods 's avonds naar Scheveningen.
Dat is ook nog wel een optie. Zal morgen even kijken wat ze daar van vinden. Hoewel het op dit soort dagen ook nog wel een uitdaging is om op redelijke afstand van de fuutlaan te parkeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Call me stupid, maar... trein ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Ik zou ook het OV pakken. Het is niet alleen dat je er moet zien te komen, later moet je ook weer terug. En reken maar dat half Scheveningengaand publiek dan hetzelfde doet (ofwel: flinke files).

Of doe auto + trein: rij vanuit je woonplaats naar een P+R-terrein en stap daar over op de HTM.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Alex) schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:16:
Ik zou ook het OV pakken. Het is niet alleen dat je er moet zien te komen, later moet je ook weer terug. En reken maar dat half Scheveningengaand publiek dan hetzelfde doet (ofwel: flinke files).
Je kan inderdaad ook helemaal met het openbaar vervoer gaan, eventueel met de auto naar een station ofzo. Scheveningen is goed bereikbaar. Als ze uit India komen vinden ze de drukte in de trein ook wel meevallen zolang ze niet op het dak hoeven te zitten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 03-07-2015 22:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
1e klasse is doorgaans rustiger bij de NS. OV-fiets kost euro 3,02 per fiets per dag. Neem een goede tas mee die op een bagagerekje van een fiets past en stop daar een paar liters drinken in. Sleept 100x makkelijker dan een zware tas met drinken in het OV.

Probeer met een DDZ te gaan, die hebben een fijne lounge hoek in de eerste klasse. Neem niet een stoptrein/sprinter, want die zitten doorgaans veel voller.

[ Voor 117% gewijzigd door Trommelrem op 03-07-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb lange tijd op tien minuten lopen van het Scheveningse strand gewoond, nooit gedacht dat mensen uit India dat op hun bucket list zouden hebben 8)7

Maar ik kan je ook alleen afraden met de auto te gaan, ook tot aan het Malieveld. Het is vanaf jouw huis misschien niet makkelijk een trein te pakken, maar je kan nog altijd beter met de auto naar een station rijden dan helemaal naar Den Haag. Je zult namelijk niet allen zijn als je die kant op gaat :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Als ik ze echt niet kan overtuigen wat anders te doen, dan kijk ik vanmiddag wel even via tomtom hoeveel file er staat richting Den Haag.

Als het meevalt dan wordt het malieveld. Anders pakken we P+R Hoornwijck en gaan we met de tram. Maar hopelijk is de ergste drukte om 14:00 al geweest richting Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

Galois

1811 - 1832

Inderdaad gewoon even va tevoren kijken hoeveel file er staat en dan het treinstation nemen het dichtst bij de file.

En overhalen om niet te gaan? Ach, als ze het nou zo graag willen? Leuk toch voor een keertje. En met de trein valt het altijd wel mee qua drukte en va. DH CS met de tram.
Of anders P+R Hoornwijck dus. Die strand express tram gaat ook elke 10 min. Zal dus wel meevallen allemaal. En 4€ per auto inzittenden (retour!).

Die Indiërs zijn wel wat gewend aan files, drukte en warmte... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Galois schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:00:

Die Indiërs zijn wel wat gewend aan files, drukte en warmte... :)
Zij misschien wel, maar ik en de kinderen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

weet niet of je al weg bent, maar anders heb ik nog een hele goede tip:
Auto neerzeten in de Qpark Laakhaven: https://www.q-park.nl/nl/...rk/per-stad/parkingid/629 Da's een parkeerkelder, staat ie koel. Garage uit, onder het spoor door en dan sta je op Den Haag HS bij de trams.
Daar pak je lijn 1 (dus niet de 9!) naar Scheveningen Noorderstrand. De 1 rijdt namelijk door het centrum en via randje Statenkwartier. Is net zo snel en je vermijdt er alle drukte mee van mensen die van en naar CS willen, inclusief de strandexpress jongens. Zie ook https://www.htm.nl/media/214619/HTM_Lijnnetkaart_trambus.pdf

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Strandexpress rijdt alleen op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je zou kunnen kijken of je dichtbij het Westbroekpark kan parkeren. De zijstraatjes daar zijn vrij van parkeerbelasting (zover ik het mij kan herrineren) en dan met tram 9, drie haltes om uit te stappen voor Burger King.

Meestal is het in die zijstraatjes vrijwel leeg, maar ik kan het ook mis hebben..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
De tip van The Eagle net gemist helaas.

Met de auto zonder file naar de parkeerplaatsen bij madurodam kunnen rijden. Heel veel gratis en vrije parkeerplaatsen daar. Maar heel veel mensen bij de tramhalte en de tram die er net aankwam zat helemaal vol en stopte niet eens bij de halte. Toen maar gelijk weer weggereden en inderdaad net voorbij Westbroekpark in een zijstraatje kunnen parkeren. Toen was het nog 15 minuutjes lopen of zo naar het strand.

Ergens tussen de mensen een plekje geclaimed en een prima dag gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Goed voor herhaling dus? :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
barber schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:02:

de tram die er net aankwam zat helemaal vol en stopte niet eens bij de halte
Zo eentje had ik eerder deze week ook in de andere richting. Ik denk dat HTM maar wat extra strandexpresstrams laat rijden. Goed om te horen dat jullie een leuke dag hebben gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 09:32

Basszje

Reisvaap!]

Voor de volgende keer kan je ook kijken naar Duindorp ( jaja :+ ) , tram 12 (?) uit mijn hoofd. Of buurt Noorderstrand. Of piratenbar ( rip :'( ) . Zien ze gelijk ook nog 's een kraaktent :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoe vonden die Indiers het? Koel en rustig zeker? :P

Pagina: 1