lag met muisklik, ik krijg het niet opgelost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds een paar weken kamp ik met een soort van lag na een muisklik. Ik dacht eerst dat Adobe Photoshop een mankement had, maar het blijkt over het hele systeem zo te gaan. Het effect is als volgt:

Ik wil inzoomen in Photoshop: Ik druk op de Z, druk mn muis in en maak een beweging. Ik laat mijn muis los, de Z los, en ik ben klaar en schakel over op mijn brush door de B in te drukken en maak vervolgend een beweging naar waar ik wil zijn. Maar de computer heeft de muis nog vast en zoomt dan vrolijk even in en uit. Het vast houden van de muis voor een fraktie gebeurd ook in Illustrator en in Cinema4D waar ik continu objecten aan het verschuiven ben die ik niet vast houd of al los heb gelaten.

Ik heb alle adobe programma's verwijderd en opnieuw geinstalleerd (en mn preset helemaal naar de gallemiezen, lekker :/ ik heb de Wacom drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en geüpdatet, ik heb mn MX Performance muis voorzien van een update.. maar het helpt niet. Ik draai de laatste OSX met alle updates.

Ook heb ik mn fonts nagekeken en opgeruimd.

Ik heb net alle permissies gerepareerd via de diskdokter.. en nu ben ik helemaal door mn ideeën heen. Iemand nog een tip waar ik wat mee kan doen?

Ik heb volgende week een heleboel Photoshop werk. En nu is het amber te bewerken. Er lijkt trouwens over het hele systeem wel een soort van lag te hangen. Af en toe strandballetjes die ik normaal niet heb. langzaam opkomende menu's etc.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pak eens een andere USB poort (als dat kan bij je mac). Toevallig nog meer apparaten vi usb aangesloten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:56:
Pak eens een andere USB poort (als dat kan bij je mac). Toevallig nog meer apparaten vi usb aangesloten?
Wat een goed idee. Daar ga ik even mee aan de slag. Ja, ik heb een hele hub vol, en ik zit steeds usb's erin en eruit te trekken achter de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Check ook even in Activity Monitor je CPU gebruik. Ik had het vandaag toevallig dat meerdere malen een of ander update-achtergrondproces 100% CPU zat te pakken. En dat kan ook de waargenomen lag veroorzaken.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
het probleem is er helaas nog steeds. Even alle USB poorten eruit gehaald en schoon geboot. Maar het effect blijft. Ook Photoshop al een paar keer helemaal gereset, GPU hulp uitgeschakeld.. alle fancy zoom functies uitgeschakeld. het blijft helaas zoals het is. Ook met een andere muis, en op de Wacom. Waarom dit nu gebeurd... :(

Het is haast niet te bewerken zo als bij iedere zoom actie je beeld door elkaar vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Adobe support gevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Probeer de muis eens op een ander systeem, en kijk of dat het zelfde probleem oplevert. Zo ja, dan ligt het aan de muis. Zo nee, probeer een ystem Management Controller (SMC) reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Draadloze muis toevallig? Batterijen wel helemaal lekker? Ook zonder USB hub geprobeerd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik heb 2 muizen en een wacom tablet. Ze doen allemaal hetzelfde. Het gebeurd ook in Cinema4D waar ik ongewenst toch nog een object vast blijf houden terwijl ik alweer naar een andere shortcut over ben. Het ligt niet bij Adobe maar door het systeem, ben ik middels wel achter.

Raar verhaal, vinden jullie ook niet. Als ik tot 3 tel, is het probleem er niet. Dus: ik maak een zoom beweging, tel tot 3 en ga verder.. dan is er niets aan de hand. Bij twee gebeurd er net nog iets en als ik niet wacht, blijft de laatst gekozen actie nog actief terwijl alweer verder bent.

Ik heb de software van de mx performance ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ik heb de nieuwste wacom drivers draaien, en de andere muis heeft geen drivers. Die gebruik ik eigenlijk niet in osx maar alleen in windows (Razor muis voor het gamewerk)

helamaal k*t dit. Wetende dat ik aankomende week een heleboel photoshop werk heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Kan je niet even een 2e gebruiker aanmaken, en kijken of het daar ook gebeurd?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Montana schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:36:
Kan je niet even een 2e gebruiker aanmaken, en kijken of het daar ook gebeurd?
Heeeeeyy... dit lijkt ergens naar toe te gaan. Ik heb een 2e gebruiker aangemaakt.. en hoppa. Het werkt perfect. Wat kan ik hieruit concluderen? Is mijn huidige beheerder account stukkos? of is dat te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Je hebt blijkbaar ergens wat gedaan maar dat is aan jou om uit te vinden**
Leuk is anders, maar mogelijk kan je nu wel even verder. Mogelijk nog wat dingen regelen en rechtzetten
maar dat zal vast sneller gaan dan alles opnieuw installeren etc.

** b.v. zijn er programma's die niet mee gaan in het account ?
** 0f instellingen?

[ Voor 15% gewijzigd door Montana op 03-07-2015 23:02 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
hmm.. okey, het is dus een setting in mijn account of iets dergelijks. Ik ga hier mee aan de slag. Ik kan in ieder geval aan mijn Photoshop werken als dat moet via het andere account. Thanks Motana!!

ps, moet ik nu denken aan een programma die niet lekker draait? Of iets anders? Waar moet ik zoeken eigenlijk?

[ Voor 23% gewijzigd door RoyK op 03-07-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost. Ik vond het booten ook wel lang duren en ben daar op gaan zoeken. Als je even opnieuw je opstartschijf aantik in systeemvoorkeuren, start hij even vers op. En boem, weer in 12 seconden opgestart ipv 40. En het lijkt nu ook in Adobe goed te gaan. Zou er in de opstart toch iets hebben gezeten dat de boel zit te etteren

Heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Gelukkig, dus bijna weer 100%

Kijk wel ff alle belangrijke zaken na! B.v. Je schrijfbevoegdheden en laat ook al je schijven even controleren.

Pagina: 1