Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11 23:16
Beste Tweakers, lekker warm 8)

Ik ben opzoek naar een nieuw toestal na mijn 2 jarige S3 mini. Deze had een kapot glas, audio jack, opgezwollen accu. ( accu was niet origineel, de 2 opgestuurd door samsung valt uit en heeft dan een plotse capaciteit van 0% ) mijn vertrouwen was weg na de gebeurtenis van beide accu's, TouchWiz was niet vloeiend.

Mijn voordelen in de Samsung Galaxy Alpha: >:) (4 voordelen)

Android, installatie onbekende bronnen, Handige meegeleverde apps. Mooi afgewerkt aluminium met plastic.

Mijn nadelen in de Samsung Galaxy Alpha: :( (4 nadelen)

Maar, toch de alpha heeft maar een accu van 1860mAh, TouchWiz, Pentile Matrix display van 4,7" met 1280x720 pixels. S-Voice slecht vergelen tegenover Siri.

Alpha gebruikers die ervaring hebben met de batterij of haperende TouchWiz?

Voordelen Apple Iphone 5C: >:) (4 voordelen)

De iphone 5C heeft verouderde hardware die prima presteerd. De software blijft up-to-date, Nederlandstalige Siri, Pronken met een hip kleurtje met een appeltje erop. 8).

Nadelen Apple Iphone 5C: :( (3 nadelen)

Plastic?, Maar stevig plastic met een hip kleurtje ( Voorkeur, groen ), 4" formaat ( bedienbaar met 1 hand ), En helaas een kleine 8GB opslagcapaciteit.

De Samsung Galaxy A7 staat te koop in solden in België voor €399.

Mvg, 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door thecrazygun11 op 03-07-2015 19:19 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Beveiligingslekken in iCloud...? Care to explain?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:01
Touchwiz hoeft geen probleem te zijn, neem eens een kijkje op het forum van XDA, daar staan genoeg custom roms op die je kan installeren om van Touchwiz af te zijn ;)

Accu is verwisselbaar, je zou een tweede accu daarnaast kunnen gebruiken of een powerbank (welke je al hebt met 16000mAh onder de €25)! (Xiaomi - kijk ook het China-shopping topic) ;)

• thecrazygun11
Deze zijn opglost maar Apple kreeg vaak te maken met beveilingslekken. Daarom dat ik er iCloud beveilingslekken bij schreef, natuurlijk kreeg Google en fabrikanten meer te maken met beveilingslekken maar een lek in iCloud is toch wat minder vertrouwt.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheFXboy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:54:
Deze zijn opglost maar Apple kreeg vaak te maken met beveilingslekken. Daarom dat ik er iCloud beveilingslekken bij schreef, natuurlijk kreeg Google en fabrikanten meer te maken met beveilingslekken maar een lek in iCloud is toch wat minder vertrouwt.
Rare redenatie.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• thecrazygun11
Type in google iCloud beveilingslekken, dan hoef ik er verder niks meer bij te vertellen.

Mvg

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:01
Right, gedaan. De volgende resultaten kwamen naar voren, waarbij ik softwaresites en de website van Apple zelf even buiten het vizier heb gehouden.

1. TU Delft: Michel van Eeten in diverse media over de beveiligingsproblemen van iCloud -- Gaat over SE hacks, kan bij ieder bedrijf gebeuren die zo'n procedure heeft, is geen technische hack of gevonden lek.

2. Beveiligingsprobleem Dropbox opent deuren voor iCloud | One More Thing -- Gaat over Dropbox, niet van toepassing

3. 'Wachtwoorden uit Apple's iCloud-sleutelhanger te stelen' | B R I G H T -- Is inderdaad een lek, komt mede door malafide apps die toch zijn goedgekeurd door Apple. Hun systeem had echter ook niet mogen falen.

4. 'Wachtwoorden iCloud-accounts waren via brute-force-aanval te achterhalen' -- Bruteforce, jammer dat die beveiliging niet was ingebouwd, maar gebruikers zelf konden dit ook voorkomen door een sterk wachtwoord te kiezen. Die passwordlist was tamelijk kort en met een beetje uniek wachwoord was het niet gelukt. (Stamt trouwens uit sep-14, inmiddels opgelost)

5. 'Apple dicht lek dat iCloud kwetsbaar maakte voor brute force-aanvallen' -- Ook bruteforce, geldt zelfde verhaal, alleen andere datum.

Dus, vertel toch maar wat er bij ;)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
iPhone 5C is snel en krijgt sowieso iOS 10 en misschien zelfs 11.

Echter is 8gb uit ervaring erg krap, en uitbreiding is niet mogelijk, je kan alles in de cloud opslaan maar dat kost een flinke duit aan data als je altijd en overal bij wilt.

De Alpha is mooi en snel toestel, vooral vanwege de hardware in combinatie met de resolutie.

Lollipop krijgt Alpha wel maar daarna denk ik dat je aan de custom roms moet geloven.

Echter, ik zelf zou geen van beide kiezen, er is genoeg keuze dat beter is voor hetzelfde geld.

• thecrazygun11
nieuws: 'Apple dicht lek dat iCloud kwetsbaar maakte voor brute force-aanvallen'

http://www.hln.be/hln/nl/...ogte-van-iCloud-lek.dhtml

Ik wou aantonen dat apple nu niet eerder bepaald ook een beveilingslek kan krijgen zie:
http://www.iculture.nl/beveiligingslek-ios-os-x-kaspersky/

Maar goed ik zal het nadeel weg halen en ook geen zin hierover verder te discussiëren.

• thecrazygun11
Mizgala28 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:59:
iPhone 5C is snel en krijgt sowieso iOS 10 en misschien zelfs 11.

Echter is 8gb uit ervaring erg krap, en uitbreiding is niet mogelijk, je kan alles in de cloud opslaan maar dat kost een flinke duit aan data als je altijd en overal bij wilt.

De Alpha is mooi en snel toestel, vooral vanwege de hardware in combinatie met de resolutie.

Lollipop krijgt Alpha wel maar daarna denk ik dat je aan de custom roms moet geloven.

Echter, ik zelf zou geen van beide kiezen, er is genoeg keuze dat beter is voor hetzelfde geld.
Zoals bv de Motorola Moto X?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
TheFXboy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:22:
[...]

Zoals bv de Motorola Moto X?
Bijvoorbeeld, of the One Plus One.

En voor iets meer dan de prijs van een 5C (€429) heb je een Nexus 6 32gb.

En voor onder de €349 een 64gb One Plus One.

En natuurlijk ook een Moto X.
Pagina: 1