Toon posts:

Belooft Online veel te veel.....?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een “goedkoop internet” abonnement bij Online, volgens mij tot 8MB/s.
Ben sinds 30 juni overgestapt naar een VDSL die tot 30MB/s kan. In een email stelt Online het volgende : De verwachte snelheid van uw Supersnel Internet 30 Mb/s verbinding ligt tussen 26 en 30 Mb/s (downstream). Deze snelheidsindicatie is gebaseerd op historische gegevens over uw postcodegebied en is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. De werkelijke snelheid kan onder andere worden beïnvloed door het gebruik van draadloos internet of een thuisnetwerk”.

We hebben ook telefoon nu via Online, maar getelefoneerd wordt er belachelijk weinig. Mijn pc en die van beide zoons (totaal 3) zijn op het modem aangesloten, BEDRAAD.

Speedtests wijzen een downloadsnelheid aan van nog geen 4MB/s, datzelfde getal geeft ook de uploadsnelheid weer.

VRAAG: dit is niet beter dan mijn vorige, goedkope abonnement. Ik mag toch snelheden verwachten die ver boven een 4MB/s snelheid liggen???

Ik heb al gemaild naar klantenservice, maar nog altijd geen reactie. Telefonisch met hen contact krijgen en ook n og eens een goed antwoord krijgen, is al helemaal een crime…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb ook, voordat glasvezel hier beschikbaar was, een verbinding bij Online, toentertijd T-Mobile/Orange/Wanadoo.

Ik had toen geen problemen, hoewel ik de snelle versie van hun abbonement had, bleek ik dat ruimschoots niet te halen. Ik heb toen kostenloos een downgrade gekregen, en de helft van het teveelde geld teruggekregen na 1 telefoontje.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
4MB/s over een 30Mb-verbinding is toch prima?

Ohh... waar jij MB schrijft bedoel je Mb. 8)7 Dan heb ik niks gezegd.

[ Voor 47% gewijzigd door Room42 op 03-07-2015 17:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

4 MB/s = 32 Mb/s, dus dat klopt heel redelijk toch?

Voor het geval je het niet kunt onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://geeknation.com/wp-content/uploads/hobbit-hobbyte.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Compizfox op 03-07-2015 18:41 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10 16:16
Die 4 MB/s is best netjes voor een 30 Mb/s verbinding volgens mij.

Edit: Zou je even kunnen kijken of je alle MB/s en Mb/s goed hebt staan want 4 Mb/s is wel erg langzaam idd.
En wat zegt deze website over je haalbare snelheid? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 65% gewijzigd door Idanue op 03-07-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ach, ik ben ook wel eens genaaid door ze: 30 mbit, ze verwachten tussen de 14 en 16 mbit, haal niet meer dan 10 mbit.
Daar zit je dan wel twee jaar aan vast.
Nooit meer, ook tele2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat Online stelt in een mail aan mij:
De verwachte snelheid van uw Supersnel Internet 30 Mb/s verbinding ligt tussen 26 en 30 Mb/s (downstream). Deze snelheidsindicatie is gebaseerd op historische gegevens over uw postcodegebied en is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. De werkelijke snelheid kan onder andere worden beïnvloed door het gebruik van draadloos internet of een thuisnetwerk.

De speedtest wijst continu waardes voor downloadsnelheid uit van 3,0Mbit/sec tot bina 4Mbit/sec

Dan levert Online toch veel te wenig of zie ik dat helemaal verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Kijk wel even in je router webinterface wat hij daar zegt te halen?
Test je met een kabel of wifi?
Bedraad, ok.

[ Voor 9% gewijzigd door Soldaatje op 03-07-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Als het echt 3 tot 4 Mbit is dan is het idd wel erg weinig.
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ over je maximale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Idanue schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:10:
Als het echt 3 tot 4 Mbit is dan is het idd wel erg weinig.
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ over je maximale snelheid?
Deze site werkt voor het KPN Netwerk, en ik dacht dat Online.nl zijn eigen netwerken had. Dit is de reden dat KPN VVDSL niet in wijkcentrales aan kan bieden.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
Online levert tegenwoordig ook VDSL via de buitenringen (straatkast) van KPN.

Dat er geen Vectoring VDSL uit centrales kunnen worden geregeld heeft ook nog een andere reden. Vectoring wordt alleen gedaan vanaf de straatkast.

[ Voor 49% gewijzigd door krakendmodem op 03-07-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zegt fourstack.nl

19 Mbit/s
VDSL2*
48 Mbit/s
Bonding*
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Wat geeft je modem aan? Verbind je wel op VDSL of zit je nog op een ADSL profiel?

Mogelijk zit je nog op ADSL en kun je VDSL snelheden pas halen als ze je omprikken naar een (fysiek dichterbij) gelegen straatkast. Was je modem al geschikt of heb je een nieuwe gekregen? (Dat mis ik.. je kan wel naar VDSL gaan maar dan heb je wel een geschikte modem nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
HvanderT schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:29:
Online levert tegenwoordig ook VDSL via de buitenringen (straatkast) van KPN.

Dat er geen Vectoring VDSL uit centrales kunnen worden geregeld heeft ook nog een andere reden. Vectoring wordt alleen gedaan vanaf de straatkast.
Wat zijn deze redenen dan?
DJSmiley schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:54:
Wat geeft je modem aan? Verbind je wel op VDSL of zit je nog op een ADSL profiel?

Mogelijk zit je nog op ADSL en kun je VDSL snelheden pas halen als ze je omprikken naar een (fysiek dichterbij) gelegen straatkast. Was je modem al geschikt of heb je een nieuwe gekregen? (Dat mis ik.. je kan wel naar VDSL gaan maar dan heb je wel een geschikte modem nodig)
Maar ook als hij/zij op ADSL zat zou er een hogere snelheid moeten zijn, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
RobinF schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Wat zijn deze redenen dan?

[...]

Maar ook als hij/zij op ADSL zat zou er een hogere snelheid moeten zijn, lijkt me?
Vanuit de centrale gaan afstanden van enkele meters tot een paar kilometer. Hierop werkt vectoring ook niet lekker. Tenminste, dat vertelde een KPN monteur mij. En er meestal ook andere apparatuur staat van andere telecombedrijven die dat niet hebben.

Als hij met een 8Mbit abbo maar 4 haalt, dan lijkt me dat die op ADSL zit. Misschien zit ie dan te ver van de centrale. Ik begrijp alleen niet waar die 4mbit up dan vandaan komt. Dat kan wel met VDSL, maar dan zou die download veel hoger moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 11:54
Reden is omdat vectoring allen werkt als alle verbindingen (Max 300 per groep) die actief zijn op de zelfde kabel zitten en daar liefste geen andere verbindingen op zitten zodat de vectoring groep de ruis kan berekenen en tegenruis kan genereren waardoor je met vectoring die hoge snelheden kan halen.

Aangezien vanuit de centrales voornamelijk stamkabels vertrekken met wel tot 900 aansluitingen en deze direct weer opsplitsen kun je dat nooit berekenen met vectoring

daarnaast speeld de afstand een grote rol vanuit de centrale zit je al snel over de 6/800 meter waarbij je met vectoring het liefste binnen 600 meter zit. Daarom wordt vectoring alleen vanuit buitenringen aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgesloten voor een VDSL Extra, tot 30Mbit/sec dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Wat geeft je modem nu aan?kijk daar eens in. En verder geef je zelf aan dat je een tot 30 Mbit abbo hebt afgesloten.wat geven ze als minimale snelheid aan? Ik heb jaren geleden ook online gehad,ben er gelukkig weg.wat een ondeskundige helldesk hebben ze daar.

[ Voor 71% gewijzigd door vincedd op 03-07-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:22:
ik heb afgesloten voor een VDSL Extra, tot 30Mbit/sec dus!!
Ja, wat jij hebt afgesloten interesseert ons natuurlijk geen biet :+, dat is tussen jou en Online. Ons gaat het alleen om de feiten en die vragen we je. Dus log in op je modem en check de werkelijke verbinding. Is deze inderdaad VDSL en op welke snelheid (Mbps)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoeveel kilobyte / sec haal je? Ik haal met mijn 10 megabit /sec verbinding circa 600 kilobyte / sec.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als minimale snelheid -dat zei ik ergens hierboven al- geven ze aan: " De verwachte snelheid van uw Supersnel Internet 30 Mb/s verbinding ligt tussen 26 en 30 Mb/s (downstream)".

Ik heb een gloednieuw modem gekregen, helemaal geoptimaliseerd voor VDSL: Het Zyxel VMG8324-b10A modem heeft WiFi, 4x Ethernet 1Gbps, en wlan 802.11b, 802.11g, 802.11n.

Als betrekkelijke leek, Evanescent: kun je me simpel uitleggen hoe ik inlog op mijn modem en daarop de werkelijke verbinding kan herleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ja maar hoeveel kilobyte haal je? Ik weet nooit precies wat er bedoeld wordt als er wordt gesproken over megabit/megayte/MB/Mb etc. Daarnaast komt er ook nog veel overhead bij aangezien een deel van de datastroom wordt gebruikt voor foutcorrectie en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe check ik dat even snel, Salvatron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 16:38

Dido

heforshe

@Salvatron: wat is er in hemelsnaam duidelijker aan kilobits/kilobytes dan aan megabits/megabytes? Ik neem aan dat vermenigvuldigen met 1024 niet zo ingewikkeld is dat een ander dat per se moet doen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

door een bestand wat groot genoeg is te downloaden en dan te kijken hoeveel kilobyte /sec de meter in windows/linux aangeeft. Je kunt bijv. een linux distro downloaden, en na gekeken te hebben de download cancellen.
Dido schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:44:
@Salvatron: wat is er in hemelsnaam duidelijker aan kilobits/kilobytes dan aan megabits/megabytes? Ik neem aan dat vermenigvuldigen met 1024 niet zo ingewikkeld is dat een ander dat per se moet doen?
Dat zeg ik toch? Ten eerste is er overhead, ten tweede worden termen vaak door elkaar gehaald.

Voorbeeld: mijn internet is 10 mb/sec, echter haalt hij in de praktijk iets onder de 600 kilobyte /sec.

[ Voor 55% gewijzigd door Salvatron op 04-07-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rond de 450kB/s

Graag hoor ik nog hoe ik even op mijn modem kan inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:40:
Als betrekkelijke leek, Evanescent: kun je me simpel uitleggen hoe ik inlog op mijn modem en daarop de werkelijke verbinding kan herleiden?
even command prompt openen, ipconfig typen en kijken naar de default gateway, dat is bij mij: 192.168.2.254dat voer je in in je browser.

ook kun je een explorer window openen, aan de linkerkant op netwerk klikken en dubbelklikken op het apparaat onder netwerk infrastructuur.

dit brengt je naar de webinterface van je modem/router.

Bij mij geeft dit in de hoofdpagina aan (KPN):

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 31998 Kbps.
Upload: 3077 Kbps.

Speedtest zegt 26.31 Mb/s bij me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dat is inderdaad wel erg weinig, zou veel meer moeten zijn. Het wachtwoord om in te loggen op de modem staat misschien op de achterkant van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
waarschijnlijk admin/admin, maar soms ook iets heel vaags. staat gewoon in het boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

het nummer van de modem die je in je browser moet intikken is iets als: http://192.168.1.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ingelogd op moden, vindt wel de VDSL-aansluiting genoemd. Helaas tussen de vele genoemde zaken geen opgave van up- en downloads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels toch iets gevonden, en bijzonder ook:

VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 4.095 Mbps 25.484 Mbps
Actual Net Data Rate: 4.096 Mbps 25.485 Mbps

Waarom de speedtest dan continu maar 4Mbit/s aangeeft?
En waarom mijn/ons internetverbinding niet als snel wordt ervaren, sowieso niet sneller dan toen we tot vorige week nog een trage verbinding (max 8Mbit/s)/goedkoop abonnement hadden??

En waarom ik net bij een download ook veel te lage kengetallen haalde?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

450 kb/sec komt circa overeen met een verbinding van 8 megabit /sec (de helft gaat eraf vanwege overhead).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Salvatron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:55:
450 kb/sec komt circa overeen met een verbinding van 8 megabit /sec (de helft gaat eraf vanwege overhead).
Dat is een beetje overdreven, de helft aan overhead :P Je mag het redelijkerwijs door 10 delen. 8Mbps is dus ongeveer 800kB/s download.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:19:

En waarom mijn/ons internetverbinding niet als snel wordt ervaren, sowieso niet sneller dan toen we tot vorige week nog een trage verbinding (max 8Mbit/s)/goedkoop abonnement hadden??

Je lijn traint dus wel op 25Mbps down, dus waarom jij maar 450kB/s haalt is inderdaad nog onduidelijk.

Kun je het eens met een (Ubuntu) liveCD proberen op een PC/laptop direct bekabeld op het modem aangesloten? Dan sluit je namelijk ook uit dat het aan je software en/of andere infrastructuur ligt.
En natuurlijk alle andere apparatuur loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Room42 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Dat is een beetje overdreven, de helft aan overhead :P Je mag het redelijkerwijs door 10 delen. 8Mbps is dus ongeveer 800kB/s download.
Blijkbaar niet want mijn 10 mbit lijn haalt in de praktijk nog geen 600 kb/sec. Dit komt waarschijnlijk door foutcorrectie en doordat er niet de beste netwerkchip in het mobo geintegreerd zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Welke speedtest gebruik je?
speedtest.nl is minder goed volgens mij dan speedtest.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Salvatron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:03:
[...]

Blijkbaar niet want mijn 10 mbit lijn haalt in de praktijk nog geen 600 kb/sec. Dit komt waarschijnlijk door foutcorrectie en doordat er niet de beste netwerkchip in het mobo geintegreerd zal zitten.
En op welke snelheid traint jouw modem? Dat je theoretisch 10Mbps haalt zegt niks over de werkelijke snelheid. Als je modem maar op 6Mbps traint, is 600kB/s dus normaal. En je moederbord zal hopelijk niet de bottleneck zijn! Als die geen 10Mbps haalt, is ie stuk of heel oud! En je hebt het wel over bedraad, hoop ik?
Als je het over WiFi hebt, is alles wat je zegt over je lijn sowieso al nietszeggend ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 04-07-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere speedtests gedaan, voor alle zekerheid speedtest.net nu even gedaan, maakt niets uit: download 3.82 Mbps, upload 3.72 Mbps!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:08:
Meerdere speedtests gedaan, voor alle zekerheid speedtest.net nu even gedaan, maakt niets uit: download 3.82 Mbps, upload 3.72 Mbps!!
En dat is op alle apparaten hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:08:
Je bent ook wel een beetje lui :o Je moet wel gedegen testen, anders kunnen wij er ook weinig van zeggen!
Room42 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Kun je het eens met een (Ubuntu) liveCD proberen op een PC/laptop direct bekabeld op het modem aangesloten? Dan sluit je namelijk ook uit dat het aan je software en/of andere infrastructuur ligt.
En natuurlijk alle andere apparatuur loskoppelen.
Dus:
• Netwerkkabel direct tussen modem en jouw pc/laptop.
• Booten van een LiveCD/LiveUSB. Ubuntu geeft hier duidelijke instructies over.
• Vanaf daar de snelheid testen.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 04-07-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op alle 3 aangesloten pc's komen we niet hoger uit dan rond de 4Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:20

auto660

1991 240 GL Brick

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:16:
Ja, op alle 3 aangesloten pc's komen we niet hoger uit dan rond de 4Mbps
En als je nu een andere speedtest gebruikt? Of even een (legale) torrent binnenhengelt met genoeg seeders?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo lui? Ik heb de diverse op het internet aangeboden speedtest gedaan en ongetwijfeld ook die van speedtest.net, maar daar was ik me niet helemaal zeker meer van.
En omdat speedtest.net zo erg werd aangeprezen net, heb ik die dus net nog even gedaan. Dat kun je moeilijk lui noemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:19:
Hoezo lui? Ik heb de diverse op het internet aangeboden speedtest gedaan en ongetwijfeld ook die van speedtest.net, maar daar was ik me niet helemaal zeker meer van.
En omdat speedtest.net zo erg werd aangeprezen net, heb ik die dus net nog even gedaan. Dat kun je moeilijk lui noemen :-)
Oke, maar de volgende stap is reeds beschreven. Wat is daar uit gekomen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Room42 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:07:
[...]

En op welke snelheid traint jouw modem? Dat je theoretisch 10Mbps haalt zegt niks over de werkelijke snelheid. Als je modem maar op 6Mbps traint, is 600kB/s dus normaal. En je moederbord zal hopelijk niet de bottleneck zijn! Als die geen 10Mbps haalt, is ie stuk of heel oud! En je hebt het wel over bedraad, hoop ik?
Als je het over WiFi hebt, is alles wat je zegt over je lijn sowieso al nietszeggend ;)
Hoe weet je dat?
Ik zie niets in de hoofdpagina van de modem:
Uncle Mel in "Belooft Online veel te veel.....?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Salvatron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:20:
[...]

Hoe weet je dat?
Ik zie niets in de hoofdpagina van de modem:
Uncle Mel in "Belooft Online veel te veel.....?"
Wat bedoel je met het linken naar het bericht van Uncle Mel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Room42 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:25:
[...]

Wat bedoel je met het linken naar het bericht van Uncle Mel?
Omdat daar uitgelegd staat hoe je het kunt zien, echter bij mij is daar niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Salvatron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:26:
[...]

Omdat daar uitgelegd staat hoe je het kunt zien, echter bij mij is daar niks te zien.
Ok, dat is een ander probleem :) Dat moet je even uitzoeken, want we zitten hier in het topic van Balkster ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:19:
Ja je doet wel veel basistests maar verschillende 'iets moeilijkere' tests ontwijk je steeds subtiel. Maar blijkbaar is het geen simpel probleem. Je modem traint in ieder geval snel genoeg (binnen de marge) dus het lijkt ergens anders in je infrastructuur te liggen.

Kun je anders bijvoorbeeld eens een ping laten lopen:
ping tweakers.net -t

En check dan hoe de pingtijden verlopen. Zijn die stabiel of fluctueren die enorm?
* Schakel ook bij deze test bij voorkeur alle andere apparatuur uit, zodat die geen invloed kunnen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 04-07-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik basistests doe, en niet toekom aan de geavanceerdere test komt voort uit mijn uiterst bescheiden kennis van zaken. Waar jullie mee aankomen -net als "even" booten van een live cd via ubundu- is voor mij volsterk abracadabra, dus dat zoek ik eerst op.
Geen subtiel ontwijken hoor, verre van dat, ik ben met de beste wil van de wereld bezig, maar tis simpel een enorm gat tussen jullie torenhoge kennis van zaken en die van mij :-).

heb net -op aanraden van een ander binnen deze topic- net via Vuze een filmbestand binnengehengeld. van 176 MB, ben maar gestopt op 30%, downloadsnelheid maximaal 457kBps, maar gemiddeld 250...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ping tweakers.net -t

Waar vind ik dit, 't zou een link moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:42:
ping tweakers.net -t

windows toets + r en dan cmd opstarten, daar kun je pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ahh... O+ Maar zit je dan niet op het verkeerde forum? :) ***
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:42:
ping tweakers.net -t

Dit is ook zoiets. Dit kon je prima weten zonder het te vragen: [google=hoe doe ik ping]
Niet dat het domme vragen zijn, maar we verwachten wel enige zelfredzaamheid hier op GoT. En zoiets googlen is echt het minste dat je kon doen ;)

Maar goed, als het goed is loopt de ping inmiddels. Ben benieuwd naar de resultaten, als deze een minuutje loopt. Je kunt hem onderbreken met Ctrl+C en dan krijg je een overzicht met het aantal pings, het mininum, gemiddeld en max ms:
Ping statistics for 213.239.154.20:
    Packets: Sent = 37, Received = 37, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 13ms, Maximum = 17ms, Average = 14ms

En zo'n blokje maak je met [cmd]blabla[/] :)

***Niet dat je niet welkom bent, je lijkt me verder een prima persoon! Echt!

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 04-07-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Kan het met de snelheid van de netwerkkaarten te maken hebben? Zijn de netwerkkaarten in staat 100mbit te halen? en staat de modem ook zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8 en 9ms zijn de pingwaarden, geen plotse afwijkingen ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 13-10 16:44

thof

FP ProMod
Pos2007 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:00:
Kan het met de snelheid van de netwerkkaarten te maken hebben? Zijn de netwerkkaarten in staat 100mbit te halen? en staat de modem ook zo ingesteld?
Alle netwerkkaarten van de afgelopen 10-15 jaar doen wel 100mbit, grote kans zelfs 1000mbit of zelfs 10000mbit. 10mbit kaarten zijn schaars tegenwoordig, dus vermoed niet dat het hem daar zit. Wat wel kan voorkomen is dat de link verkeerd opgezet wordt (te veel storing) en hij terugvalt op een lagere snelheid maar dan had hij nog wel 10mbit moeten kunnen halen wat mij betreft.

Diverse systemen naast het modem/router eens bekabeld testen en kijken of het dan wel werkt. Anders gewoon eens de helpdesk bellen en het probleem daar neerleggen, daar zijn ze toch voor? :)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, de netwerkkaarten kunnen dat probleemloos aan, en de modem staat inderdaad zo ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
packages sent 52, packages received 52
min ping = 8
maximum ping = 10
average = 8

loss: 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
Ik had bij Online een adsl verbinding 30 maar was in werkelijkheid 15-16MB, overgestapt op tele2 VDSL abbo is 50mb 5, Ik krijg 75mb / 6 up binne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:06:
packages sent 52, packages received 52
min ping = 8
maximum ping = 10
average = 8

loss: 0%
Weet je wel zeker dat het VDSL is en geen ADSL ik dacht dat Online geen VDSL had c.a 2/3maande geleden zat ik ook daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Kcetin1994 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:09:
[...]

Weet je wel zeker dat het VDSL is en geen ADSL ik dacht dat Online geen VDSL had c.a 2/3maande geleden zat ik ook daar.
Lees het topic eens door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Absoluut zeker dat het VDSL is, geeft ook het modem aan.
Mijn abonnement heet ook VDSL Extra, wat staat voor max 30Mbps, vanwege de afstand tot de wijkcentrale stelt Online dat ik mag rekenen op 25-26Mbps maximaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:11:
Absoluut zeker dat het VDSL is, geeft ook het modem aan.
Mijn abonnement heet ook VDSL Extra, wat staat voor max 30Mbps, vanwege de afstand tot de wijkcentrale stelt Online dat ik mag rekenen op 25-26Mbps maximaal....
Wat is je afstand tussen de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iets meer dan 600meter, wat tot het "verlies" van 3-4 Mbps leidt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Als je zeker weet dat het niet aan je lokale netwerk ligt of je pc's dan mag je gerust de helpdesk gaan bellen.
Wellicht is er een storing in jouw gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen storingen, dat is via hun site opvraagbaar.
Daarnaast ligt het niet aan het lokale netwerk en evenmin aan de pc's.

Mogelijk dat ik maar weer eens de klantenservice probeer te bellen. Bij en rond het afsluiten van mijn abonnement heb ik hiermee superslechte ervaringen opgedaan. Ontzettend lange wachttijden en medewerkers die van toeten noch blazen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 13-10 16:44

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:17:
Nee, geen storingen, dat is via hun site opvraagbaar.
Daarnaast ligt het niet aan het lokale netwerk en evenmin aan de pc's.

Mogelijk dat ik maar weer eens de klantenservice probeer te bellen. Bij en rond het afsluiten van mijn abonnement heb ik hiermee superslechte ervaringen opgedaan. Ontzettend lange wachttijden en medewerkers die van toeten noch blazen weten.
Helaas is het zo dat niet alle storingen op de site geplaatst worden. Ik heb maanden lang issues gehad (lage snelheid en veel error), ook na een andere modem. Ineens was het opgelost...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Pak een laptop en een netwerkkabel van een meter. Het liefst waarvan je van beide weet dat ze ergens anders hogere snelheden halen (bij je buurman o.i.d.) en prik dat eens direct op je modem. Haal je dan nog steeds dezelfde snelheden denk ik dat het toch in je modem zit en zou ik gewoon op mijn strepen gaan staan en een monteur langs laten komen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Salvatron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:55:
Bullshit. Ten eerste haal je hier bits en bytes door elkaar: TS had het over kB/s, geen kb/s.

Daarnaast is 450 kB/s gelijk aan 450 * 8 / 1000 Mb/s = 3,6 Mb/s. En dat komt weer redelijk overeen met de snelheden die TS haalt op speedtest.net. :)

Overhead heeft hier niets mee te maken; er zit geen overhead bij het converteren van eenheden (en al helemaal geen 50% overhead) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 04-07-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan ook prima zijn dat er CCA ethernet kabels gebruikt worden. Een korte kabel gebruiken kan in elk geval dat even overslaan.

Je kan ook tussen twee computers iperf doen, dan weet je of tussen twee computers via het modem alles wel snel is.

Het modem traint snel genoeg in, dus dat is het niet. P2P software is geen betrouwbare methode om te meten, speedtests zijn ook niet altijd betrouwbaar. Je kan een 100mb.bin of een 1000mb.bin downloadtest doen, maar eigenlijk wil je eerst gewoon feiten over je netwerk hebben.

- Specificaties kabel
- Specificaties ethernet verbinding
- iperf tussen twee computers via het modem
- iperf tussen een goede host op internet en een van je computers
- mtr tussen een known good host en een van je computers

Lukraak met DSL parameters strooien heeft op dit punt geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Compizfox op 04-07-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Compizfox schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:01:
[...]

Bullshit. Ten eerste haal je hier bits en bytes door elkaar: TS had het over kB/s, geen kb/s.

Daarnaast is 450 kB/s gelijk aan 450 * 8 / 1000 Mb/s = 3,6 Mb/s. En dat komt weer redelijk overeen met de snelheden die TS haalt op speedtest.net. :)

Overhead heeft hier niets mee te maken; er zit geen overhead bij het converteren van eenheden (en al helemaal geen 50% overhead) ;)
Dan mep je gewoon een B in de plaats van de b, hehe, ze moeten ook niet zulke verwarrende afkortingen gebruiken.
En die 450 KB / sec is te weinig, mijn verbinding haalt bijna 600 kilobyte /sec op een 10 megabit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Salvatron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:54:
[...]
Dan mep je gewoon een B in de plaats van de b, hehe, ze moeten ook niet zulke verwarrende afkortingen gebruiken.
Mensen die niet weten wat het verschil is tussen de b en de B maken het verwarrend ;)

offtopic:
Verschil maken tussen kleine en hoofdletters voor eenheden en grootheden is trouwens heel normaal in het SI-stelsel: als voorvoegsel betekent m milli en M mega. t is tijd, T is temperatuur. s is seconde, S is Siemens.
En die 450 KB / sec is te weinig, mijn verbinding haalt bijna 600 kilobyte /sec op een 10 megabit lijn.
Het klopt dat dat veel te weinig is, TS zou natuurlijk gewoon 30 Mb/s moeten halen. 600 kB/s (=4,8 Mb/s) is trouwens ook vrij weinig vergeleken met de 10 Mb/s die je zou moeten halen.

offtopic:
Oh, en KB/s zou dan ook Kelvin*Byte/seconde betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jklaus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 22:35
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:19:

Je modem traint in op 4mbit maar de antaineble (haalbare snelheid) is 25 Mbit sinds de omzetting is de modem 5 dagen online zo ja dan zou de snelheid op 25 moeten zijn. Ik vermoed dat de dlm niet schakeld dus vraag bij de provider een dlm reset aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm.............de dlm die niet inschakelt.
Dat zegt mij niet zoveel, maar ik sluit na diepgaand onderzoek niet uit dat de fout "gewoon" bij Online ligt en wel eens te maken kan hebben met wat Jklaus hier zegt.

Hoewel ik namelijk diverse bevestigingsmails heb gekregen van een nieuw supersnel abonnement bij Online, blijk ik over 2 klantnummers te beschikken, waaronder die van mijn oude abonnement, en dat was "Goedkoop Internet", oftewel adsl Basis (max 8Mbps)!!

Als ik inlog op die oude gegevens staat er al een nota klaar voor juli, bovendien wordt nergens gerept van
een supersnel-internet-abonnement!!

Vreemd is dan wel weer dat ik 2 extra diensten afneem, die beide betrekking hebben op Bellen! En die Beldiensten heb ik afgesloten samen met het supersnel internetabonnement, dat dus op 30 juni moet zijn ingegaan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jklaus
Weet niet of het eerder al gezegd is maar modem reset miss een idee en testen met alles uit en allen 1 computer zonder torrent oid aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer ik zsm ook nog even, tis nu véél te warm "hier"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Heb je toevallig ook vrienden/kennissen/buren met een laptop die even met laptop en kabel bij jou rechtstreeks op de modem even snelheid kunnen testen?
Alle andere stekkers er uit en alleen die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe oud is de woning waar de VDSL aansluiting ligt? Het zou niet de eerste keer zijn als het ISRA punt gewoon brak is en aan vernieuwing toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:05
Had dit met kpn snelheid nooit boven de, 400Kb/s aansluiting brak. Na reset werd snelheid verhoogd. Probeer dat eens via de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reset van modem heeft niets opgeleverd. Andere bekabeling evenmin. De woning is net 10 jaar "oud".
Bel morgen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jklaus
Al wat nieuws van klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker!!!

We bellen sinds 30-6 ook via online. Met nummerbehoud, maar ook dat werkte niet.

De klantenservice -medewerkster3, want 1 sprak amper onze taal en 2 begreep er ook niets van!- wist te vertellen dat er al enkele weken een grote storing bij Online was.............
Ze kon niet vertellen hoe lang 't nog kon duren voordat er én snel internet zou zijn én we weer gebruik zouden kunnen maken van ons oude telefoonnummer!!

Echter, nog geen halve dag later was er vanuit het niets snel internet!!!! Via speedtest.net registreer ik herhaaldelijk downloadsnelheden die rond de 23 Mbps liggen, iets lager dan de door hun haalbaar geachte 25 of 26 Mbps (upload rond de 3.5 Mbps), maar een enorme verbetering al
Ik heb erg de indruk dat men in de centrale domweg een schakelaartje is vergeten om te zetten waardoor we nog steeds de oude internetsnelheden hadden, en dat onze melding hen daartoe heeft aangezet.
Tis wel erg toevallig allemaal......

Nummerbehoud? Tja, dat heeft nog 4 dagen geduurd, en 1,5 dag hebben we zelfs helemaal niet kunnen bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Toch mooi dat het is opgelost .

Ik heb zelf ook Online gehad via VDSL maar ik zat 2.6 km van de wijkcentrale af, en haalde dus dezelfde snelheid als mijn ADSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ben ook blij dat het nu sneller gaat. De haalbare downloadsnelheid wordt niet gehaald, maar goed, die paar Mbps minder is te pruimen.

Iedereen die mij constructief heeft geadviseerd, hartelijk dank hiervoor!!!
Pagina: 1