Van Ziggo -> Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-07-2022
Er zullen vast al topics zijn gemaakt.

Maar mijn situatie ben ik nog niet tegengekomen...

Ik heb momenteel Ziggo alles in 1, dit wil zeggen:

Internet 120
Tv Basis (een hap hd kanalen, maar alleen de basis)
Telefoon: Volop bellen (gratis naar mobiel en vast en ook naar buitenland - alleen 10 ct voor begin)

Vooral de Horizon houd mij bij Ziggo, pauzeren, programma terug zien en de AB vind ik fantastisch. 6 tuners zitten er in de box... en ik neem redelijk vaak op

Ik kan hier echter Glasvezel hebben, Amsterdam Oost / Zeeburg

Wel noodzakelijk is: bellen naar buitenland voor weinig is echt heel belangrijk
Liefst een soort Horizon decoder, ab is niet zo heel belangrijk

Internetsnelheid wel boven de 100, maar dat haalt glasvezel makkelijk...

Natuurlijk een leuke aanbieding (liefst goedkoop, snel en uitgebreid) want ik wil voor een dubbeltje...... etc

Dacht aan KPN glas, maar weet niet of dat zo verstandig is... wel die Fon netwerk buiten, dat is weer interessant...

Al met al, veel voor en tegens..... ik betaal nu rond de 74 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Duuuus wat is je vraag? Voor en tegens kun je alleen zelf afwegen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Hallo,

Als je voor KPN kiest heb je:
- FON (zoals je al noemde)
- Binnenkort MeerTV op je ontvanger (Dit maakt je ontvanger "Smart")(Maximaal 6 IPTV ontvangers)
- Je kan voor onbeperkt bellen opties kiezen: Ofwel altijd "gratis" bellen, of 's avonds en weekends. (Dit heet BelOnbeperkt)

Als je naar KPN belt kunnen ze je soms wel een goede aanbieding doen

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Waarom wil je overstappen dan als alles bij Ziggo nu bevalt? Voor een hogere internet snelheid kun je bij Ziggo eventueel upgraden naar 200/20, als dat niet genoeg is moet je inderdaad naar glas.

Als je veel TV kijkt en waarde hecht aan de beeldkwaliteit zou ik eerst een kijken hoe dat er bij buren met glas uitziet, want zover ik weet is het Ziggo signaal beter dan bij IPTV.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 22:19
Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN en de beeldkwaliteit is een wereld van verschil, in het voordeel van KPN. Alleen voor het aantal storingen dat Ziggo kent zou ik je al aanraden om over te stappen naar glasvezel, dat en het niet goed werkende tv signaal (nadat een Ziggo monteur eraan had gezeten) is voor ons de reden geweest om weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Bellen via een losse ATA? SPA3102 ofzo, dan heb je fallback en inkomend via je ISP, en kun je uitgaand routeren via een betamax cloon. Dan bel je iig goedkoop naar buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

1shot1kill schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:31:
Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN en de beeldkwaliteit is een wereld van verschil, in het voordeel van KPN. Alleen voor het aantal storingen dat Ziggo kent zou ik je al aanraden om over te stappen naar glasvezel, dat en het niet goed werkende tv signaal (nadat een Ziggo monteur eraan had gezeten) is voor ons de reden geweest om weg te gaan.
Het hangt er een beetje vanaf waar je woont denk ik en je situatie in het algemeen? TS en ik hebben het over de Amsterdamse situatie, dus het voormalige UPC netwerk. Ik heb hier in ieder geval nooit last van storingen, internet is zeer stabiel (en die 200/20 haal ik vrijwel altijd) en het TV beeld is haarscherp.

Ik ben destijds (2 jaar geleden nu) overgestapt van ADSL via Xs4all naar UPC en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Er ligt hier in Amsterdam Zuid-Oost nog steeds geen glas, maar als het er wel zou liggen zou ik waarschijnlijk nog steeds niet overstappen. Tenzij het echt significante voordelen zou bieden...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
bvk schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Het hangt er een beetje vanaf waar je woont denk ik en je situatie in het algemeen? TS en ik hebben het over de Amsterdamse situatie, dus het voormalige UPC netwerk. Ik heb hier in ieder geval nooit last van storingen, internet is zeer stabiel (en die 200/20 haal ik vrijwel altijd) en het TV beeld is haarscherp.

Ik ben destijds (2 jaar geleden nu) overgestapt van ADSL via Xs4all naar UPC en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Er ligt hier in Amsterdam Zuid-Oost nog steeds geen glas, maar als het er wel zou liggen zou ik waarschijnlijk nog steeds niet overstappen. Tenzij het echt significante voordelen zou bieden...
Ik woon in Doetinchem, ook het voormalige UPC netwerk. Als er 1 keer per maand storing was dan was het weinig en in 5 jaar tijd een modem of 8 die het begaven. Veel kosten gemaakt door constant hun te moeten bellen en maar gedeeltelijk vergoed gekregen. Maar dat was niet het grootste probleem. Wij wonen sinds februari 2013 in een nieuwbouwwoning, alle kabels zelf getrokken en alles werkte prima op de storingen na tot eind 2014, toen was er weer een storing. (tenminste dat dachten wij) De klantenservice wist nergens vanaf en wij mochten 5 dagen wachten op een monteur. (heel leuk met 2 tieners in huis die de hele dagen internet nodig hebben voor school)

Toen de monteur kwam bleek dat ze ons hadden afgesloten omdat ons coax netwerk storing gaf op het UPC netwerk in de wijk, dit had een andere monteur om 5:30 's ochtends gedaan en niet aangebeld omdat het vroeg was. Waarom ze dan het internet en telefoon afsluiten en niet het digitale tv signaal snap ik nog steeds niet. Bovendien had ik die dag om 7:00 's ochtends nog gewoon internet op de lijn, allemaal bullshit smoesjes dus maar goed. Dit had volgens de monteur allemaal te maken met dat het 4G signaal in de buurt waarschijnlijk was versterkt en dat de coax dit opvangt. Hij heeft toen filters (precieze benaming weet ik niet) geplaatst om te zorgen dat het coax signaal niet meer teruggestuurd kan worden het netwerk op en had toen commentaar op de connectoren en wandcontactdozen die wij gebruikt hadden, die deugden volgens hem niet en hij heeft die toen allemaal vervangen, kosten €40.

Ik had toen beter meteen alles konden testen want sinds die monteur er aan heeft gezeten werkte de helft van de televisiezenders niet meer en nog een kwart had regelmatig storing. Klantenservice kon mij er ook niet mee helpen. Ik heb toen een paar maanden met een zeurende vriendin gezeten die tegelijkertijd het liefst wel bij UPC bleef. Mails die ik naar UPC/Ziggo stuurde werden gewoon niet meer beantwoord en toen heb ik toch mijn vriendin zover gekregen om over te stappen naar KPN en nu al langer zonder storing gezeten dan bij UPC/Ziggo het geval was, een stabielere internetsnelheid en meer TV zenders die het ook nog eens allemaal doen in betere kwaliteit en aardig wat voordelen omdat ik mobiel ook klant ben bij KPN/HI.

Het enige probleem waar ik nog mee zit is dat wij wel kunnen bellen maar niet gebeld worden op onze huistelefoon, maar ze zijn er gisteren eindelijk achter gekomen waardoor dit komt en dit gaat in de komende dagen opgelost worden, dit allemaal door KPN die gisteren mij belde en waar ik dus geen kosten aan heb gehad, wat een heel verschil is met de dure helpdesk van UPC waar ik door de jaren gemiddeld €15 per telefoontje kwijt was omdat je gemiddeld een kwartier moet wachten voor je iemand aan de lijn krijgt.

En ik ben zo te zijn niet de enige die veel last heeft gehad van storingen bij UPC/Ziggo: nieuws: Gebruikers glasvezel melden gemiddeld minst vaak storing

Als er geen glas ligt dan heb je helaas weinig goede alternatieven, gelukkig lag het hier dus wel omdat het nieuwbouw is. Maar voordelen zijn er zeker, om er even een paar op te noemen:
  • Meer TV zenders met zichtbaar betere kwaliteit.
  • Een betere PVR dan Ziggo, zappen gaat veel sneller.
  • Upload gelijk aan download, en dit merk je meteen, 100/100 is veel beter dan 120/12 van UPC, zelfs met simpel browsen merk je het al, het gaat allemaal veel sneller en soepeler.
  • Veel voordeel als je mobiele klant bent.
  • Je krijgt meer voor je geld
Het enige echte nadeel is de dichtgetimmerde Experiabox maar daar zijn oplossingen voor en de nieuwe V10 schijnt een stuk beter te zijn. (ik heb een V9)

Wij (en vooral mijn vriendin die niet zo snel van het overstappen is) hebben er lang over getwijfeld maar zeker geen spijt van om naar KPN te gaan, dit is gewoon veel beter met een factor 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Je kan internet op glas afnemen en telefonie en tv bij Ziggo houden. Wellicht minder voordelig maar wel het beste van beide werelden. Evt. bellen via VOIP om de kosten te dekken.

[ Voor 14% gewijzigd door andy88 op 04-07-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
1shot1kill schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Ik woon in Doetinchem, ook het voormalige UPC netwerk. Als er 1 keer per maand storing was dan was het weinig en in 5 jaar tijd een modem of 8 die het begaven. Veel kosten gemaakt door constant hun te moeten bellen en maar gedeeltelijk vergoed gekregen. Maar dat was niet het grootste probleem. Wij wonen sinds februari 2013 in een nieuwbouwwoning, alle kabels zelf getrokken en alles werkte prima op de storingen na tot eind 2014, toen was er weer een storing. (tenminste dat dachten wij) De klantenservice wist nergens vanaf en wij mochten 5 dagen wachten op een monteur. (heel leuk met 2 tieners in huis die de hele dagen internet nodig hebben voor school)

Toen de monteur kwam bleek dat ze ons hadden afgesloten omdat ons coax netwerk storing gaf op het UPC netwerk in de wijk, dit had een andere monteur om 5:30 's ochtends gedaan en niet aangebeld omdat het vroeg was. Waarom ze dan het internet en telefoon afsluiten en niet het digitale tv signaal snap ik nog steeds niet. Bovendien had ik die dag om 7:00 's ochtends nog gewoon internet op de lijn, allemaal bullshit smoesjes dus maar goed. Dit had volgens de monteur allemaal te maken met dat het 4G signaal in de buurt waarschijnlijk was versterkt en dat de coax dit opvangt. Hij heeft toen filters (precieze benaming weet ik niet) geplaatst om te zorgen dat het coax signaal niet meer teruggestuurd kan worden het netwerk op en had toen commentaar op de connectoren en wandcontactdozen die wij gebruikt hadden, die deugden volgens hem niet en hij heeft die toen allemaal vervangen, kosten €40.

Ik had toen beter meteen alles konden testen want sinds die monteur er aan heeft gezeten werkte de helft van de televisiezenders niet meer en nog een kwart had regelmatig storing. Klantenservice kon mij er ook niet mee helpen. Ik heb toen een paar maanden met een zeurende vriendin gezeten die tegelijkertijd het liefst wel bij UPC bleef. Mails die ik naar UPC/Ziggo stuurde werden gewoon niet meer beantwoord en toen heb ik toch mijn vriendin zover gekregen om over te stappen naar KPN en nu al langer zonder storing gezeten dan bij UPC/Ziggo het geval was, een stabielere internetsnelheid en meer TV zenders die het ook nog eens allemaal doen in betere kwaliteit en aardig wat voordelen omdat ik mobiel ook klant ben bij KPN/HI.

Het enige probleem waar ik nog mee zit is dat wij wel kunnen bellen maar niet gebeld worden op onze huistelefoon, maar ze zijn er gisteren eindelijk achter gekomen waardoor dit komt en dit gaat in de komende dagen opgelost worden, dit allemaal door KPN die gisteren mij belde en waar ik dus geen kosten aan heb gehad, wat een heel verschil is met de dure helpdesk van UPC waar ik door de jaren gemiddeld €15 per telefoontje kwijt was omdat je gemiddeld een kwartier moet wachten voor je iemand aan de lijn krijgt.

En ik ben zo te zijn niet de enige die veel last heeft gehad van storingen bij UPC/Ziggo: nieuws: Gebruikers glasvezel melden gemiddeld minst vaak storing

Als er geen glas ligt dan heb je helaas weinig goede alternatieven, gelukkig lag het hier dus wel omdat het nieuwbouw is. Maar voordelen zijn er zeker, om er even een paar op te noemen:
  • Een betere PVR dan Ziggo, zappen gaat veel sneller.
  • Upload gelijk aan download, en dit merk je meteen, 100/100 is veel beter dan 120/12 van UPC, zelfs met simpel browsen merk je het al, het gaat allemaal veel sneller en soepeler.
  • Veel voordeel als je mobiele klant bent.
Het enige echte nadeel is de dichtgetimmerde Experiabox maar daar zijn oplossingen voor en de nieuwe V10 schijnt een stuk beter te zijn. (ik heb een V9)

Wij (en vooral mijn vriendin die niet zo snel van het overstappen is) hebben er lang over getwijfeld maar zeker geen spijt van om naar KPN te gaan, dit is gewoon veel beter met een factor 10.
De V10 is een stuk beter, het grootste deel is nog steeds dicht, maar het bereik is goed en alles werkt. Ook heb je bij Glasvezel, HD "Glas" zenders. Dit zijn gewone HD zenders met een hoge bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik gebruik de Wi-Fi op de Experiabox toch niet. Die glas HD zenders zijn iets mooier ja maar de normale HD zenders zijn al veel mooier dan de HD zenders bij UPC/Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:08

Mojo

The Power Within

1shot1kill schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:43:
Ik gebruik de Wi-Fi op de Experiabox toch niet. Die glas HD zenders zijn iets mooier ja maar de normale HD zenders zijn al veel mooier dan de HD zenders bij UPC/Ziggo.
Onzin. Bitrate van Ziggo is 12mbit, KPN is maar 8mbit. Bron: dtvmonitor.nl

TV-signaal op glas is helaas iets minder.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:38

vr6-only

Blub Blub

Bitrate van Ziggo is helemaal geen 12Mbit, omdat ze onlangs over zijn gegaan naar VBR!

Je zult het zelf moeten kiezen en ik ben sinds januari dit jaar over naar KPN glasvezel en tot dusver geen spijt. Ik heb enkel de laatste weken wat schommelingen in de verbinding (500Mb). Maar TV is beter, Internet is veel responsiever en bellen gebruik ik nooit. Zal vast wel werken.

Heb sinds kort ook de V10 mogen testen van KPN. Een zeer goed modem (Wifi).

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Mojo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:51:
[...]

In de praktijk is het beeld van KPN veel scherper en mooier dan dat van Ziggo. Hogere bitrate of niet. Ik heb 2 dagen overlap gehad en ze vlak na elkaar kunnen zien. (de NL zenders iig, het gros van de andere HD zenders werkte niet meer bij UPC/Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ben dit jaar ook (weer) weggegaan bij cai+tebecai+chello+Upc+Ziggo=Liberty global.
Onbetrouwbaar gebleken in (bijna) alle opzichten.
Nu glas van xs4all hier in doetinchem, wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03

Zenix

BOE!

Mojo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:51:
[...]

Vroeger was dat zo, nu niet meer.
nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

bvk schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:43:
Waarom wil je overstappen dan als alles bij Ziggo nu bevalt? Voor een hogere internet snelheid kun je bij Ziggo eventueel upgraden naar 200/20, als dat niet genoeg is moet je inderdaad naar glas.
Er zijn wel wat redenen te bedenken natuurlijk:
  • Lagere latency (ping)
  • Stabielere verbinding (in sommige gevallen, hangt af van hoe het kopernetwerk is in jouw buurt)
  • Hogere uploadsnelheid
Als geen van bovenstaande punten van toepassing is, heeft het inderdaad weinig zin om over te stappen als Ziggo bevalt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
Allereerst hartelijk voor alle reacties, ik ben weer een stuk wijzer geworden :)

Inderdaad is een voordeel ten opzichten van ziggo de uploadsnelheid... Ook is het in mijn geval wel erg vaak gebeurd dat de Horizon box moest worden omgeruild als er iets mis was.

Ik zat ook al te kijken naar KPN en Xs4all, het enige waar ik echt over twijfel is de mediabox die erbij wordt geleverd. Ik bedoel: ik vind het wel fijn dat het zappen met de Horizon box zo snel gaat en dat ik bewijs van spreken 1 kanaal kan zien en de ander kan opnemen, ik kan zelfs 4 programma's tegelijk opnemen en 1 zien. De vraag is dus ook hier (omdat het een paar keer wordt genoemd) welke mediabox krijg je bij KPN en Xs4all... Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden (ik ga zo alweer zoeken) wat zijn de technische specificaties?

Alleen telefoon bij ziggo is geen optie aangezien je dan alsnog tv betaald van tegen de 18 euro sowieso...

Ik heb ook een satelliet ontvanger en ontvang eigenlijk wel alle zenders met zeer goede kwaliteit, alleen het zappen gaat heel langzaam (ik heb een xp1000 van Maxdigital)

Zou ik het beste kunnen bellen om een bestelling te plaatsen of zal ik dit online doen, wat is het slimste als ik overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb het een maand geleden gevraagd aan de kpn webcare. Daar geven ze aan dat de standaard hd zenders 9mbit streamen en de hd-glaszenders 12 mbit (boven kanaal 660). Kleine nuance ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

1shot1kill schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:43:
wifi van de eb v10 is juist heel goed te noemen, op 2,4Ghz en op 5Ghz

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Loek3000 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:39:
Allereerst hartelijk voor alle reacties, ik ben weer een stuk wijzer geworden :)

Inderdaad is een voordeel ten opzichten van ziggo de uploadsnelheid... Ook is het in mijn geval wel erg vaak gebeurd dat de Horizon box moest worden omgeruild als er iets mis was.

Ik zat ook al te kijken naar KPN en Xs4all, het enige waar ik echt over twijfel is de mediabox die erbij wordt geleverd. Ik bedoel: ik vind het wel fijn dat het zappen met de Horizon box zo snel gaat en dat ik bewijs van spreken 1 kanaal kan zien en de ander kan opnemen, ik kan zelfs 4 programma's tegelijk opnemen en 1 zien. De vraag is dus ook hier (omdat het een paar keer wordt genoemd) welke mediabox krijg je bij KPN en Xs4all... Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden (ik ga zo alweer zoeken) wat zijn de technische specificaties?

Alleen telefoon bij ziggo is geen optie aangezien je dan alsnog tv betaald van tegen de 18 euro sowieso...

Ik heb ook een satelliet ontvanger en ontvang eigenlijk wel alle zenders met zeer goede kwaliteit, alleen het zappen gaat heel langzaam (ik heb een xp1000 van Maxdigital)

Zou ik het beste kunnen bellen om een bestelling te plaatsen of zal ik dit online doen, wat is het slimste als ik overstap?
Bij KPN krijg je een Arcadyan HMB of een Motorola/Arris VIP. Alle ontvangers runnen dezelfde software, en op dit moment loopt er een test met MeerTV wat in feite de TV Ontvanger "smart" maakt met apps e.d.

Bik glasvezel kan je 6 ontvangers tegelijk hebben. Al betaal je voor de 3e, 4e, 5e en 6e een "huurbedrag"

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kun je niet gewoon je eigen PVR kopen? Dan ben je niet meer afhankelijk van wat je krijgt van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Loek3000 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:39:
Ik zat ook al te kijken naar KPN en Xs4all, het enige waar ik echt over twijfel is de mediabox die erbij wordt geleverd. Ik bedoel: ik vind het wel fijn dat het zappen met de Horizon box zo snel gaat
Zappen met de PVR van KPN gaat in ieder geval ook erg snel.
magneet schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:11:
[...]

wifi van de eb v10 is juist heel goed te noemen, op 2,4Ghz en op 5Ghz
Ik heb een Archer C7, deze doet dat ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
Goed om te weten over die zapsnelheid

Een eigen pvr? goede vraag, maar ik heb al een satelliet ontvanger, wellicht dat ik daarin eens door kan denken (een reciever met meerdere tuners wellicht)

Even een vraagje over de mediabox, kun je daar ook mee opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Compizfox schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:57:
Kun je niet gewoon je eigen PVR kopen? Dan ben je niet meer afhankelijk van wat je krijgt van je provider.
Ik denk niet dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:53:
[...]

Ik denk niet dat dit werkt.
Waarom zou dat niet werken? Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met IPTV bij glasvezel, maar bij digitale TV over de kabel (DVB-C) kan dat toch ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03

Zenix

BOE!

Compizfox schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:06:
[...]

Waarom zou dat niet werken? Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met IPTV bij glasvezel, maar bij digitale TV over de kabel (DVB-C) kan dat toch ook gewoon?
Die kastjes werken op basis van MAC adressen, daarnaast ook nog encryptie etc. Het is technisch simpelweg niet (meer) mogelijk om IPTV te krijgen op een eigen PVR bij Glasvezel.

Tenzij je DVB-C hebt, wat niet meer geleverd wordt door het overgrote deel van de Glas providers. Daarnaast is bij de DVB-C implementatie vaak basis pakket met alleen 1/2/3 in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zenix schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:11:
[...]

Die kastjes werken op basis van MAC adressen, daarnaast ook nog encryptie etc. Het is technisch simpelweg niet (meer) mogelijk om IPTV te krijgen op een eigen PVR bij Glasvezel.

Tenzij je DVB-C hebt, wat niet meer geleverd wordt door het overgrote deel van de Glas providers. Daarnaast is bij de DVB-C implementatie vaak basis pakket met alleen 1/2/3 in HD.
Dat is mooi brak dan, dat je niet eens je eigen apparatuur kunt gebruiken.

Dat er encryptie gebruikt wordt snap ik ook wel. Dat is bij DVB-C ook het geval, maar dat staat niet per se het gebruiken van eigen apparatuur in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Compizfox schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:13:
[...]

Dat er encryptie gebruikt wordt snap ik ook wel. Dat is bij DVB-C ook het geval, maar dat staat niet per se het gebruiken van eigen apparatuur in de weg.
Het is jammer, maar voor KPN is het makkelijk, iedereen een soortgelijke ontvanger aansmeren. Als je dan een probleem hebt weten ze het (nouja, de klantenservice is bagger).

De ontvangers zijn eigenlijk best goed, voor wat je "gratis" krijgt.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 21:57
Compizfox schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:13:
[...]

Bij Ziggo kun je ook niet meer je eigen apparatuur gebruiken sinds het samengaan met UPC.*

Wat je ook doet, KPN of Ziggo, een TV ontvanger heb je niet meer te kiezen.

* bestaande klanten kunnen voorlopig nog hun bestaande apparatuur blijven gebruiken, maar de benodigde smartcards worden niet meer uitgegeven. Nieuwe klanten, verhuizen of een ontvanger erbij is nu verplicht een huurapparaat geworden (de Horizon of Media box zoals UPC die leverde)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:57
Als je niet in het voormalig UPC-gebied woont kun je nog steeds smartcards kopen en activeren. Ziggo levert ze zelf ook nog icm met de standaard decoder/CI+-module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
1shot1kill schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:31:
Je uitspraak mist wat details. Naar welke zenders (SD/HD/analoog) en op welke manier (analoog, dvb-c SD/HD, SD decoder, HD decoder) keek je bij Ziggo en nu bij KPN (HD zenders in 660 range, SD zenders)?

Ik was tot recent toen ik bij Ziggo (oud UPC) zat zeer te spreken over HD en SD zenders d.m.v. Pace HD decoder en daarnaast keek ik op slaapkamer via DVB-C ongecodeerd naar SD zenders d.m.v. Humax Fox-Z decoder.
[...]

Hij heeft toen filters (precieze benaming weet ik niet) geplaatst om te zorgen dat het coax signaal niet meer teruggestuurd kan worden het netwerk op en had toen commentaar op de connectoren en wandcontactdozen die wij gebruikt hadden, die deugden volgens hem niet en hij heeft die toen allemaal vervangen, kosten €40.

Ik had toen beter meteen alles konden testen want sinds die monteur er aan heeft gezeten werkte de helft van de televisiezenders niet meer en nog een kwart had regelmatig storing. Klantenservice kon mij er ook niet mee helpen.
Dit klinkt mij erg vreemd in de oren. Als de storingen juist na de monteur erger zijn geworden dan behoort de klantenservice opnieuw een monteur te sturen.

Mijn ervaring met Ziggo (oud-UPC) is altijd zeer goed geweest. Ik had zelden storing met tv/internet/bel en als deze er was dan werd dit aangekondigd vooraf. Daarnaast heb ik wel toen wij zijn verhuisd gehad dat er een nieuwe wandcontactdoos nodig was (heeft UPC toen kosteloos vervangen) om goed naar behaalde netwerkstreams (2059 in mijn geval) te kunnen kijken (SD en HD). Daarnaast had ik vrijwel overal kabelkeur materiaal (kabels, connectoren, versterkers, splitters) in gebruik.
[...]
Meer zenders in het digitale basis pakket valt volgens mij wel mee. Ook in de aanvullende pakketten zie ik weinig verschillen.

Het grote beperkende vind ik wel dat je bij meer dan 2 decoders je enkele euro extra moet betalen. Ik vind het dan toch fijner om nog bij kabel ongecodeerd naar 30+ SD tv zenders (en radiozenders) te kunnen kijken/luisteren zonder meerprijs op aanvullende tv's.

Qua prijs vind ik KPN en de dochter XS4all toch stevig aan de prijs zowel xDSL als glasvezel. De dochter Telfort is wel een stuk scherper geprijsd. De combi deal voordeel als je ook mobiele telefonie afneemt is wel een goede van ze. Dat kan flink schelen. Helaas doet dochter Simyo niet mee en wordt je geacht een databundel te nemen bij Telfort om in aanmerkingen te komen voor de 5 euro korting.
EWK schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:49:
[...]

Heb het een maand geleden gevraagd aan de kpn webcare. Daar geven ze aan dat de standaard hd zenders 9mbit streamen en de hd-glaszenders 12 mbit (boven kanaal 660). Kleine nuance ;)
Het blijft spijtig dat KPN (en de dochters Telfort, XS4ALL) nog steeds niet de HD zenders automatisch op de SD plek zet. Nu heb je zelfs meerdere HD versies als je glasvezel afneemt waarvan die in de 660 range degene zijn die je wilt zien. Ziggo/UPC heeft dit al langere tijd voor Horizon en enkele maanden terug ook voor oude decoders doorgevoerd. Daarnaast is het sorteren van zenders helaas ook niet mogelijk (in tegenstelling tot bijv. Horizon bij Ziggo of Humax en dergelijke decoders bij diverse kabel maatschappijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
KPN heeft of had een test met (bijvoorbeeld) NPO 1 HD op 1 als je HD kan. HD glas op 1 als je dat aan kan enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:49

Zorian

What the fox?

Ik ben begin dit jaar overgestapt van Ziggo naar Vodafone Thuis (500 mbit), en wat een verademing. Het internet voelt veel sneller, geen 1 storing meer waar Ziggo er wekelijks wel eventjes uit lag, stabiele snelheden, het beeld op de TV is vele malen scherper, de kwaliteit met bellen is zuiverder, ik ben kortweg gezien erg blij dat ik ben overgestapt. Niet in de laatste plaats omdat ik van €78/maand naar €55/maand ben gegaan en daarmee er nog fors op vooruit ben gegaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 21:57
Bij mij (ON/OnsBrabantNet) hebben de HD zenders altijd al op de plaats gestaan waar normaal de SD zender staat. Dus NPO1 HD op 1, NPO2 HD op 2, etc, etc. Hoe het bij de KPN merken zit (KPN, Telfort, XS4All) weet ik niet, maar ik verwacht dat dat daar hetzelfde is.

Misschien dat het in de begintijd nog niet zo was. Toen heeft KPN namelijk flink lopen prutsen om de glasvezel klanten goede HD te geven na veel klachten. Ze gaven de glasvezel klanten namelijk dezelfde streams (8Mbit) als de ADSL klanten hadden, met alle kwaliteitsverlies van dien.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:08

Mojo

The Power Within

Ja, op 10 zenders. De rest allemaal niet. Laat staan dat ze van simulcasting hebben gehoord.

En dan te bedenken dat het WMP+ aanbod dat ze hadden wel overal 12Mbit streams had.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
Loek3000 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:19:
Goed om te weten over die zapsnelheid

Een eigen pvr? goede vraag, maar ik heb al een satelliet ontvanger, wellicht dat ik daarin eens door kan denken (een reciever met meerdere tuners wellicht)

Even een vraagje over de mediabox, kun je daar ook mee opnemen?
Bij KPN neem je op in de cloud. Tot 6 programma's tegelijk. Blijven een jaar beschikbaar om te kijken.even nuance: KPN heeft dus een decoder voor de TV en een modem/router voor je internet en telefonie. Twee apparaten dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
Die vodafone maakt het leuk: "Eenmalig betaal je € 67,50" waarom is niet duidelijk (dit is als je geen : 2. Interactieve TV + App - neemt)

Activatiekosten: 30 euro p/m

even was ik wel geïnteresseerd, maar als nel niet meer :)

added:

@Barre73 bedankt voor de info :)

[ Voor 22% gewijzigd door Loek3000 op 06-07-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
sorry dit bericht kan weg, ik mijn vorige ge-edit

[ Voor 62% gewijzigd door Loek3000 op 06-07-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
funrider schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:41:
[...]

Je uitspraak mist wat details. Naar welke zenders (SD/HD/analoog) en op welke manier (analoog, dvb-c SD/HD, SD decoder, HD decoder) keek je bij Ziggo en nu bij KPN (HD zenders in 660 range, SD zenders)?

Ik was tot recent toen ik bij Ziggo (oud UPC) zat zeer te spreken over HD en SD zenders d.m.v. Pace HD decoder en daarnaast keek ik op slaapkamer via DVB-C ongecodeerd naar SD zenders d.m.v. Humax Fox-Z decoder.

[...]

Dit klinkt mij erg vreemd in de oren. Als de storingen juist na de monteur erger zijn geworden dan behoort de klantenservice opnieuw een monteur te sturen.

Mijn ervaring met Ziggo (oud-UPC) is altijd zeer goed geweest. Ik had zelden storing met tv/internet/bel en als deze er was dan werd dit aangekondigd vooraf. Daarnaast heb ik wel toen wij zijn verhuisd gehad dat er een nieuwe wandcontactdoos nodig was (heeft UPC toen kosteloos vervangen) om goed naar behaalde netwerkstreams (2059 in mijn geval) te kunnen kijken (SD en HD). Daarnaast had ik vrijwel overal kabelkeur materiaal (kabels, connectoren, versterkers, splitters) in gebruik.

[...]

Meer zenders in het digitale basis pakket valt volgens mij wel mee. Ook in de aanvullende pakketten zie ik weinig verschillen.

Het grote beperkende vind ik wel dat je bij meer dan 2 decoders je enkele euro extra moet betalen. Ik vind het dan toch fijner om nog bij kabel ongecodeerd naar 30+ SD tv zenders (en radiozenders) te kunnen kijken/luisteren zonder meerprijs op aanvullende tv's.

Qua prijs vind ik KPN en de dochter XS4all toch stevig aan de prijs zowel xDSL als glasvezel. De dochter Telfort is wel een stuk scherper geprijsd. De combi deal voordeel als je ook mobiele telefonie afneemt is wel een goede van ze. Dat kan flink schelen. Helaas doet dochter Simyo niet mee en wordt je geacht een databundel te nemen bij Telfort om in aanmerkingen te komen voor de 5 euro korting.

[...]

Het blijft spijtig dat KPN (en de dochters Telfort, XS4ALL) nog steeds niet de HD zenders automatisch op de SD plek zet. Nu heb je zelfs meerdere HD versies als je glasvezel afneemt waarvan die in de 660 range degene zijn die je wilt zien. Ziggo/UPC heeft dit al langere tijd voor Horizon en enkele maanden terug ook voor oude decoders doorgevoerd. Daarnaast is het sorteren van zenders helaas ook niet mogelijk (in tegenstelling tot bijv. Horizon bij Ziggo of Humax en dergelijke decoders bij diverse kabel maatschappijen).
Ik had ook een Pace, verschrikkelijk apparaat, verder kijken de dochters alleen analoog op hun kamer.

Onderhoud werd inderdaad aangekondigd, was toch altijd 's nachts, dat is bij nog geen enkele provider die ik heb gehad anders geweest dus vind ik niet zo bijzonder. Het probleem was de bele storingen en modems die het constant begaven. Ik heb uiteraard ook allemaal gekeurd materiaal gehaald toen we naar dit huis gingen aangezien toen ik een relatie kreeg met mijn vriendin ze allemaal troep in huis had liggen en ik vele uren bezig ben geweest dat allemaal netjes werkend te krijgen, wat in een huis uit de jaren 60 best een uitdaging kan zijn.

Vanuit UPC werd eerst belooft dat er wat aan gedaan zou worden en dat ze eerst onderzoek gingen doen, daar kon ik constant achteraan tot ze gewoon niet meer reageerden op de mails.

Vergeleken met wat wij voor zenders hadden voordat de monteur de boel heeft verziekt hebben we nu veel meer zenders, in betere kwaliteit en een stabielere verbinding. We betalen nu iets meer maar krijgen ook veel meer. Wat die zender volgorde betreft, KPN is daar mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
Loek3000 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:43:
Die vodafone maakt het leuk: "Eenmalig betaal je € 67,50" waarom is niet duidelijk (dit is als je geen : 2. Interactieve TV + App - neemt)

Activatiekosten: 30 euro p/m

even was ik wel geïnteresseerd, maar als nel niet meer :)

added:

@Barre73 bedankt voor de info :)
Die 67,50 is de verplichte monteur. En die heb je ook nodig bij hun glasvezel pakket. Is niet voor doe het zelvers, door de manier die zij hebben bedacht. Met een glasvezelkabeltje op de aansluiting en die weer op de router.
Daarom moet je ook gewoon bij Vodafone een drie in één abonnement nemen. Ook al gebruik je telefoon niet, gewoon accepteren. Kost je 2,50 per maand extra maar levert 10 euro korting per maand op (in het eerste jaar) en de monteur is ineens gratis of bijna gratis geworden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
1shot1kill schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Ik had ook een Pace, verschrikkelijk apparaat, verder kijken de dochters alleen analoog op hun kamer.

Onderhoud werd inderdaad aangekondigd, was toch altijd 's nachts, dat is bij nog geen enkele provider die ik heb gehad anders geweest dus vind ik niet zo bijzonder. Het probleem was de bele storingen en modems die het constant begaven. Ik heb uiteraard ook allemaal gekeurd materiaal gehaald toen we naar dit huis gingen aangezien toen ik een relatie kreeg met mijn vriendin ze allemaal troep in huis had liggen en ik vele uren bezig ben geweest dat allemaal netjes werkend te krijgen, wat in een huis uit de jaren 60 best een uitdaging kan zijn.

Vanuit UPC werd eerst belooft dat er wat aan gedaan zou worden en dat ze eerst onderzoek gingen doen, daar kon ik constant achteraan tot ze gewoon niet meer reageerden op de mails.

Vergeleken met wat wij voor zenders hadden voordat de monteur de boel heeft verziekt hebben we nu veel meer zenders, in betere kwaliteit en een stabielere verbinding. We betalen nu iets meer maar krijgen ook veel meer. Wat die zender volgorde betreft, KPN is daar mee bezig.
Ik had een Pace HD 7111 en ik moet zeggen dat die zeer stabiel en snel werkte en de mini/beeld EPG was ideaal. Alleen in een eerdere firmware zat wel een irritante bug dat ie soms naar on demand sprong.
Ook geen klachten met losse modem die ik te leen had i.s.m. eigen Linksys router.

In jou situatie snap ik dat je op een zeker moment hebt besloten weg te gaan. Ik kan je wel aanbevelen om in het vervolg je klacht niet per e-mail te sturen maar via forum/twitter webcare te spelen of eventueel telefonisch ongeacht het bedrijf (als je langer met een probleem loopt). Ik ben geregeld opgebeld nadat ik een tweet had gestuurd met een klacht/probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek3000
Wat ik mij ook afvraag:

1 - Bij de horizon zit een AB die werkt met RF en dus niet met IR. Is dat bij andere decoders tegenwoordig ook?
2 - Ik woon op 3 hoog, in de kast zijn denk ik de aansluitkabels van glas, houdt dit in dat de UTP kabels via de gang naar binnen moeten worden geleid? Ik voorzie daar wel veel problemen in aangezien hier alles beton is..

Het zou ook wel fijn zijn als deze glasvezelproviders ook een mobiel internet erbij aanbieden (gratis bellen per mobiel en eventueel data bijvoorbeeld)

Via de site van Vodafone heb ik een keuze gemaakt, maar vreemd genoeg geeft deze aan dat er glas aanwezig is, maar het nog wel even zal duren voordat deze is geactiveerd (o.i.d.) dit i.t.t. kpn en xs4all die beide aangeven dat glasvezelverbinding al gerealiseerd kan worden... Beetje tegenstrijdig van Vodafone...

Tele2 bied niets aan, terwijl het hier wel ligt........

Wat mij nog bij Ziggo houd? Mediabox met IR en erg gebruiksvriendelijk, de service vind ik over het algemeen prima, al maken ze wel onderscheid tussen klanten met allerlei kortingen als je weg wil.

Waarom ik weg wil? Wifi verbinding is zwaar *** Terwijl ik veel wifi apparaten heb, vaak storing (word vaak aangegeven dat er ook werkzaamheden zijn) Xs4all trekt ook wel met hun Fr!tsbox

[ Voor 20% gewijzigd door Loek3000 op 07-07-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het mobiel netwerk van Ziggo, als oud mokummer kan ik wel waarderen dat ze sponsor zijn van Ajax maar dat moet niet ten kosten gaan van bereikbaarheid van bovengenoemd netwerk.
Heeft iemand nog meer klachten over het wegvallen van gesprekken het niet bereikbaar zijn het wisselen van signaal als de telefoon niet gebruikt wordt wel bereikbaar niet bereikbaar streep door een G ??, De bereidheid om klachten te sturen via de mail naar Ziggo is ook al zeer moeilijk , ze willen dat je belt en dan kunnen ze zich er van af maken dat we zijn er mee bezig dat probleem kennen we niet, licht het aan uw telefoon wilt u de sim kaarten wisselen met een ander telefoon, of kunt u niet beter een andere provider zoeken, met andere woorden de weg van d minste weerstand, daar staat ZIGGO volgens mij voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:35:
Heeft iemand ervaring met het mobiel netwerk van Ziggo, als oud mokummer kan ik wel waarderen dat ze sponsor zijn van Ajax maar dat moet niet ten kosten gaan van bereikbaarheid van bovengenoemd netwerk.
Heeft iemand nog meer klachten over het wegvallen van gesprekken het niet bereikbaar zijn het wisselen van signaal als de telefoon niet gebruikt wordt wel bereikbaar niet bereikbaar streep door een G ??, De bereidheid om klachten te sturen via de mail naar Ziggo is ook al zeer moeilijk , ze willen dat je belt en dan kunnen ze zich er van af maken dat we zijn er mee bezig dat probleem kennen we niet, licht het aan uw telefoon wilt u de sim kaarten wisselen met een ander telefoon, of kunt u niet beter een andere provider zoeken, met andere woorden de weg van d minste weerstand, daar staat ZIGGO volgens mij voor.
Voor zover ik weet gebruik je gewoon het Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:35:
De bereidheid om klachten te sturen via de mail naar Ziggo is ook al zeer moeilijk , ze willen dat je belt en dan kunnen ze zich er van af maken dat we zijn er mee bezig dat probleem kennen we niet, licht het aan uw telefoon wilt u de sim kaarten wisselen met een ander telefoon, of kunt u niet beter een andere provider zoeken, met andere woorden de weg van d minste weerstand, daar staat ZIGGO volgens mij voor.
Herkenbaar! Al een maand bezig om het Mijn Ziggo account actief te krijgen bij de Mobiel bundel. Man man man. 3x een ander verhaal en steeds probeer het uiterlijk over 2 dagen. Nu moeten ze het account waarop geregistreerd is klaarblijkelijk verwijderen omdat het niet gekoppeld zit aan het abbo maar zelfs daar doen ze nu al 2 weken over.

Hoe moeilijk kan het zijn! |:( :F

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1