bvk schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:30:
[...]
Het hangt er een beetje vanaf waar je woont denk ik en je situatie in het algemeen? TS en ik hebben het over de Amsterdamse situatie, dus het voormalige UPC netwerk. Ik heb hier in ieder geval nooit last van storingen, internet is zeer stabiel (en die 200/20 haal ik vrijwel altijd) en het TV beeld is haarscherp.
Ik ben destijds (2 jaar geleden nu) overgestapt van ADSL via Xs4all naar UPC en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Er ligt hier in Amsterdam Zuid-Oost nog steeds geen glas, maar als het er wel zou liggen zou ik waarschijnlijk nog steeds niet overstappen. Tenzij het echt significante voordelen zou bieden...
Ik woon in Doetinchem, ook het voormalige UPC netwerk. Als er 1 keer per maand storing was dan was het weinig en in 5 jaar tijd een modem of 8 die het begaven. Veel kosten gemaakt door constant hun te moeten bellen en maar gedeeltelijk vergoed gekregen. Maar dat was niet het grootste probleem. Wij wonen sinds februari 2013 in een nieuwbouwwoning, alle kabels zelf getrokken en alles werkte prima op de storingen na tot eind 2014, toen was er weer een storing. (tenminste dat dachten wij) De klantenservice wist nergens vanaf en wij mochten 5 dagen wachten op een monteur. (heel leuk met 2 tieners in huis die de hele dagen internet nodig hebben voor school)
Toen de monteur kwam bleek dat ze ons hadden afgesloten omdat ons coax netwerk storing gaf op het UPC netwerk in de wijk, dit had een andere monteur om 5:30 's ochtends gedaan en niet aangebeld omdat het vroeg was. Waarom ze dan het internet en telefoon afsluiten en niet het digitale tv signaal snap ik nog steeds niet. Bovendien had ik die dag om 7:00 's ochtends nog gewoon internet op de lijn, allemaal bullshit smoesjes dus maar goed. Dit had volgens de monteur allemaal te maken met dat het 4G signaal in de buurt waarschijnlijk was versterkt en dat de coax dit opvangt. Hij heeft toen filters (precieze benaming weet ik niet) geplaatst om te zorgen dat het coax signaal niet meer teruggestuurd kan worden het netwerk op en had toen commentaar op de connectoren en wandcontactdozen die wij gebruikt hadden, die deugden volgens hem niet en hij heeft die toen allemaal vervangen, kosten €40.
Ik had toen beter meteen alles konden testen want sinds die monteur er aan heeft gezeten werkte de helft van de televisiezenders niet meer en nog een kwart had regelmatig storing. Klantenservice kon mij er ook niet mee helpen. Ik heb toen een paar maanden met een zeurende vriendin gezeten die tegelijkertijd het liefst wel bij UPC bleef. Mails die ik naar UPC/Ziggo stuurde werden gewoon niet meer beantwoord en toen heb ik toch mijn vriendin zover gekregen om over te stappen naar KPN en nu al langer zonder storing gezeten dan bij UPC/Ziggo het geval was, een stabielere internetsnelheid en meer TV zenders die het ook nog eens allemaal doen in betere kwaliteit en aardig wat voordelen omdat ik mobiel ook klant ben bij KPN/HI.
Het enige probleem waar ik nog mee zit is dat wij wel kunnen bellen maar niet gebeld worden op onze huistelefoon, maar ze zijn er gisteren eindelijk achter gekomen waardoor dit komt en dit gaat in de komende dagen opgelost worden, dit allemaal door KPN die gisteren mij belde en waar ik dus geen kosten aan heb gehad, wat een heel verschil is met de dure helpdesk van UPC waar ik door de jaren gemiddeld €15 per telefoontje kwijt was omdat je gemiddeld een kwartier moet wachten voor je iemand aan de lijn krijgt.
En ik ben zo te zijn niet de enige die veel last heeft gehad van storingen bij UPC/Ziggo:
nieuws: Gebruikers glasvezel melden gemiddeld minst vaak storing
Als er geen glas ligt dan heb je helaas weinig goede alternatieven, gelukkig lag het hier dus wel omdat het nieuwbouw is. Maar voordelen zijn er zeker, om er even een paar op te noemen:
- Meer TV zenders met zichtbaar betere kwaliteit.
- Een betere PVR dan Ziggo, zappen gaat veel sneller.
- Upload gelijk aan download, en dit merk je meteen, 100/100 is veel beter dan 120/12 van UPC, zelfs met simpel browsen merk je het al, het gaat allemaal veel sneller en soepeler.
- Veel voordeel als je mobiele klant bent.
- Je krijgt meer voor je geld
Het enige echte nadeel is de dichtgetimmerde Experiabox maar daar zijn oplossingen voor en de nieuwe V10 schijnt een stuk beter te zijn. (ik heb een V9)
Wij (en vooral mijn vriendin die niet zo snel van het overstappen is) hebben er lang over getwijfeld maar zeker geen spijt van om naar KPN te gaan, dit is gewoon veel beter met een factor 10.