Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAN network niet zichtbaar maar wel benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• VraagAntwoord
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-10-2021
Hi,

Hier iemand met nul verstand van netwerken, maar nu heb ik laatst het volgende meegemaakt:
Ik had een ouderwetste LAN party waarbij games als UT en CS 1.6 werden gespeeld.
Probleem was elke keer dat er een spel werd geopend ik deze niet zag als beschikbaar.
Enkel als binnen het spel de mogelijkheid om het IP adres in te voeren kon ik joinen, maar vanzelf werd deze niet zichtbaar. Lastig bij bijvoorbeeld BLUR daar heb je die mogelijkheid niet.

Ik was wel de enige met een Windows8 laptop, kan dit de oorzaak zijn?
Anders gevraagd; wat kan ik de volgende keer doen om dit te voorkomen, of wat voor informatie heb je meer nodig?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:31

TommieW

Numa numa.

Je had toevallig niet twee routers achter elkaar geknoopt? Dat wil vaak wel gezeik opleveren. Schets anders even het netwerk wat je toen had, met alle apparatuur.

Verder kan het vanalles zijn, zoals een firewall die te streng staat afgesteld.

[ Voor 0% gewijzigd door TommieW op 03-07-2015 16:40 . Reden: lol verkeerd leesteken ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
1. Geen default gateway ingevuld (of een afwijkende)
2. Een (Windows) firewall op je laptop kan ook teveel afschermen.
3. Je hebt Sharing Options te strak afgesteld staan icm Discovery (Public, Private)

Volgende keer gewoon vragen aan de lan admin wat de instellingen zijn, zeer waarschijnlijk draaien ze daar een eigen DHCP server waardoor je laptop de juiste IP settings meekrijgt. Maar dan moet je laptop wel op DHCP staan.

[ Voor 68% gewijzigd door EverLast2002 op 03-07-2015 20:29 ]