Geen stroomkabel voor videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-07 09:41
Hallo!

Ik wil een nieuwe videokaart kopen en mijn oog is op deze gevallen.

Deze heeft voeding nodig vanuit het moederbord. Maar ik kan op mijn moederbord nergens het kabeltje vinden hiervoor. Ik kan op internet ook niet terugvinden of mijn moederbord dit kabeltje uberhaupt heeft.

Het moederbord is een ASUS M11AD.

Kijk ik nu heel erg verkeerd of is de mogelijkheid voor voeding van gpu er gewoon niet bij dit moederbord? En zijn er misschien manier om toch voeding vanaf het moederbord te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:37
Voeding nodig vanuit het moederbord ?

Weet je dat wel zeker.

Voeding komt toch via de "voeding" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Twee zaken aan je aanname zijn fout:
1. Deze kaart heeft wel degelijk een kabel vanuit de voeding nodig, te weten een 6pins PEG kabel.
2. Als de kaart vanuit het moederbord zijn prik krijgt, is er natuurlijk geen aparte kabel nodig. Dat gaat rechtstreeks vanuit die PCIe. Een bekend voorbeeld van zo een kaart is de 750ti van nVidia.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 03-07-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Leuk kaartje, maar inderdaad: die trekt 75W vanuit het PCI-E slot. De rest moet hij vanuit de voeding trekken. En die zou daar een los kabeltje voor moeten hebben: http://gpushack.com/blogs...-power-supply-to-your-gpu -- hier een plaatje.

Wat voor power supply/voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Misschien is een betere vraag:

Is deze videokaart compatibel met mijn moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-07 09:47
Je hebt het model van de pc opgegeven. niet moederbord. Standaard wat er in die kast gezet weordt kan wel die videokaart aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:29

Thomg

Aww yiss

De asus m11ad is niet een moederbord maar de naam van je pc, 2 hele andere dingen.
Zolang het moederbord die er in zit PCI-E ondersteunt zie ik niet in waarom niet.
Volgens internetbronnen zit er een H81M-A in, wat het wel heeft.

Met die voeding kom je niet verder dan een 750Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-07 12:03
Inderdaad volgens de Asus site zit er een 350W voeding in, waarschijnlijk van een gaar merk dus denk dat die voeding dat niet trekt.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:09

Umbrah

The Incredible MapMan

ASUS whitelist niet, maar het soort moederbord weet ik inderdaad niet, Het is geen oud dingetje, en die videokaart spreekt desnoods PCI-E 1.0 (backwards compatible). Met genoeg prik past dat in een oude Core2Duo bak. Natuurlijk is deze videokaart compatible. Je vraag is echter: is deze videokaart compatible met mijn voeding.

Als het die voeding is van je amazon link, echter, heb je een veel groter probleem (floppy connectors, maar 20 pins naar het moederbord, slechts 4 pins CPU prik...), ga nu eens serieus opzoeken: wat voor voeding is het nou? Je hebt een PCI-E 6 pins stekker nodig vanuit de voeding (nogmaals: niks te maken met het moederbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Mijn excuses. Ik had iets te snel gekeken naar mijn voeding.

Model nr. van de voeding is: DPS-300AB-71A
http://i.imgur.com/CFR8uda.jpg?1

Moederbord is de h81m-a volgens deze foto:
http://i.imgur.com/0OMQ0WK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

In dat geval trek ik toch nog aan het lange eind, meer dan een 750Ti ga je niet trekken met jouw setup.

Voor die 270 heb je ook een nieuwe voeding nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Ok. is dit eventueel op te lossen met een andere voeding erbij kopen of is dat geen viabele optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-07 16:51

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tom2828 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:46:
Ok. is dit eventueel op te lossen met een andere voeding erbij kopen of is dat geen viabele optie?
Dat is geen probleem, een A merk 400-450 Watt voeding zal voldoende zijn voor je setup en eventueel later nog andere upgrades.
Geen idee wat goede voedingen zijn helaas :>.

Edit: te laat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:10
Even voor de duidelijkheid: in één systeem kun je geen twee voedingen gebruiken (je kan ze wel plaatsen, maar er kan er maar één functioneren). Je voeding vervangen is dus de enige optie. De vraag die je echter nog niet hebt beantwoord: waarom wil je een nieuwe videokaart, wat ben je van plan ermee te gaan doen? We kunnen nu wel zeggen: koop een videokaart van 200 euro en vervang de voeding (nog eens 50 euro), maar zonder te weten wat je ermee wilt gaan doen (welke games bijvoorbeeld?) kunnen we je geen goed advies geven.

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Ok dank voor jullie antwoorden.

Even een samenvatting: Als ik het goed begrijp kan ik één van bovenstaande voeding die Thomg aangeeft als vervanging van mijn eigen voeding in mijn case installeren. Deze nieuwe voeding heeft het benodigde kabeltje voor de videokaart.

@Koen179. Ik kan via een kennis erg goedkoop aan deze videokaart komen, dus vandaar dat ik deze investering wel zie zitten.
Pagina: 1