Upgrade game pc.

Pagina: 1
Acties:

• Michael-nl11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-04-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Me pc is voornamelijk om te gamen en alle nieuwe games minimaal 30 maar toch het liefst wel 60 fps te zien draaien (denk aan witcher 3).?

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i500-600 euro upgrade is toch wel mijn max prijs?

Heb momenteel een Acer predator behuizing ivm dit nog vroeger een oude Acer predator G7750 was.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn pc specs momenteel zijn
Videokaart Ati radeon 7970 HD 3GB (2 jaar geleden nog vernieuwd)
Processor: I7 920 intel 2,7GHZ ---------------------< vervanging toe
Moederbord: een onboard Acer predator moederbord kan verder weinig zijn welke het is. ------------------- < vervanging toe
Ram geheugen:Kingston HyperX Beast (T3) 16GB - PC-19200 - DIMM (nog geen jaar geleden vervangen)
Hardeschrijf: HD 7200 RPM 2 terabyte *bijna vol* ------------------ < mss vervanging
Geen extra koeler. ----------------- <mss wel belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet specifiek een voorkeur naar een merk maar wil wel dat het goed werkt?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Mijn bepaalde wens is wat ik boven al heb aangegeven vooral mijn games goed af te kunenn laten spelen op 60 FPS op ultra graphics en dan vooral MMORPG games zoals FFXIV Heavensward waar ik helenmaal hooked in ben wil ik gewoon 60 FPS, Momenteel bereik ik daar in drukke gebieden maar max 20-30FPS en raids ook iets van 30 FPS maar als ik zie hoe vloeiend hij loopt op streams bij andere ben ik echt jaloers. Maar goed het is ook een upgrade en geen nieuwe PC. Ik denk zelf dat momenteel mijn verouderde Processor+ Moederbord de 2 dingen zijn in me pc die weerhouden dat ik een beter FPS heb vooral met mmo,s ivm de processor denk ik toch belangrijk is om de wereld in te laden? /i]

Ga je overklokken?
Ik zou best kunnen overklokken als mijn moederbord of processor een onboard overklok systeem heeft maar ik ga niet zelf lopen klooien.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Mits je moederbord ingeperkt is door Acer, zou je die i7 nog moeiteloos moeten kunnen gaan overklokken. Dat zou dan in principe genoeg moeten zijn om er een stuk meer uit te halen. Heb je daar al eens naar gekeken?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Afhankelijk van de game gaat een first gen i7 echt geen steady 60 fps meer leveren, zelfs niet op 4 GHz.

Een 7970 is enigsinds vergelijkbaar met een r9 280X en kan je zeker nog wel meenemen. Het is geen extreme hoogvlieger meer, maar zal op medium/high nog wel 60 fps moeten redden in de meeste games.

Ik zou zeker een nieuwe intel i5 halen icm een leuk moederbordje, en een eventuele SSD: Gezien je budget zou je een 500 gig SDD kunnen overwegen: nog wel ietswat prijzig, maar gezien de grote van recente games is dat geen overbodige luxe meer.

• Michael-nl11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-04-2022
Dankjewel voor de reacties.

Allereerst heb ik weinig tot geen verstand van overklokken. Ik heb het wel eens geprobeerd met een guide maar moet zeggen dat het weinig succes had. Verder zit er niet onboard een overklok programma ofzo wat ik soms wel is zie bij andere mobo,s of processoren.

Verder welke I5 processor en mobo is goed voor wat ik er mee wil doen? wil er wel weer een paar jaar mee verder nml. Is een SSD niet alleen mbt sneller laadschermen + programma's die sneller opstarten? Verder heb ik een voeding van 750W. denk dat da wel genoeg moet zijn toch?

Gr

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zoals hierboven al gezegd.. Videokaart is nog prima en geheugen is ook meer dan genoeg :)

Qua processor zou je kunnen kijken naar iets als
pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed

Daar een moederbord bij zoeken (maakt niet heel veel uit welke, qua performance zul je dit niet zo heel snel merken). Wel even opletten dat je huidige geheugen erop past.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Michael-nl11 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:21:
Verder heb ik een voeding van 750W. denk dat da wel genoeg moet zijn toch?
Goede 750W voedingen zijn vrij duur. Heb je een baggermodel, dan kan het best zijn dat die maar 400W stabiel kan leveren. Genoeg voor je build, maar vanaf onthouden, het vermogen zegt vrij weinig als je niet exact het merk en type van de voeding weet.

(Dus, welke heb je?)
TS geeft aan niks van overklokken te weten. Een overklokbare K-processor lijkt me dan ook verspilling van het geld. Een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed lijkt me in dit geval een prima keus.

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 03-07-2015 22:17 ]

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Extra schijf toevoegen. Misscien wel een SSD, en anders weer een 1/2 TB HDD.

I5 4460 erin, met bijpassend moederbord zoals de Sniper

Meester in de kunsten van...

Pagina: 1