Toon posts:

Grafische kaart of moederbord vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
een oplossing voor een probleem dat mijn pc eigenlijk al bij aanschaf had. Ik ben niet supergoed met pc's maar met mijn google-fu en conversaties met technisch angelegdere vrienden doen mij vermoeden dat het probleem zich vooral voordoet door een conflict tussen mijn moederbord en mijn videokaart. ik krijg de eerste keer als ik mijn computer een paar uur niet gebruitkt heb als ik opstart vrij snel een Bsod. ook bij normaal gebruik wil ik nog wel eens een Bsod krijgen en mijn CPU of Grafische kaart gaat bi de minste of geringste inspanning al als een gek blazen.

Wat is je budget?
Ik wil mijn computer fixen, zolang dat niet duurder wordt als een computer van gelijke capaciteit kopen maakt het me niet heel veel uit wat het koste moet

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Coolermaster Gladiator 600
Asus rampage II gene, S1366, X58, 6xDDR3, mATX
intel core i7 930 2.8GHz, 4.GT/s, 8MB, S1366
2x Kingston valueram 6GB(3x2) DDR3 1333MHz c9 (Nog recent een memorycheck gedaan)
Coolermaster Hyper 212 Plus, S1366/1156/775/AM3/AM2
windows 7 64b
NVIDEA GeForce GTX 470
coolermaster Silent pro M700 RS-700-AMBA-D3

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 19:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Klinkt als een slaapstand probleem (drivers/Windows) of een voeding probleem. Ik zou eerst de troubleshooting guides hier eens doornemen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder uberhaupt te weten wat voor BSOD je krijgt is het wel een hele erge long shot om er dan maar een nieuwe videokaart in te zetten. Ook mis ik een hele hoop troubleshooting.

Beschrijf eens exact wat er gebeurt, eventueel met een screenshot/foto van de BSOD. Loop met één van je technisch vaardiger vrienden eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van kop tot staart door.

Overigens mis ik nog de voeding in je lijstje.

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 03-07-2015 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de voeding in mijn lijstje editten

ik heb in ieder geval een aantal keer IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL gekregen, ook wel eens een INDEX_ERROR_IN_A_NON_INDEXED_ AREA en toen ik mijn computer net had heb ik ook een aantal keer een MACHINE _CHECK_EXEPTION gehad, maar ik meen dat dat ongerelateerd was en dat ik dat middels iets anders heb opgelost.

het lijkt me raar als het een slaapstand probleem zou zijn, aangezien ik mijn computer vrijwel nooit op slaap zet, en als ik het doe het meestal maar voor korte tijd is en het probleem zich niet voordoet bij het hevatten. het gebeurt alleen als de computer lang op slaap of uit heeft gestaan. als ik dan weer opstart begint na ongeveer vijf minuten gebruik de muis haperig te gaan bewegen en het geluid begint te vervormen. als ik dan snel genoeg ben kan ik de computer op slaap zetten of herstarten en dan hervatten zonder verdere problemen. als ik niet snel genoeg ben krijg ik een BSOD.