[verzendkosten]Online gekocht, retourneren in fysieke winkel

Pagina: 1
Acties:
  • 770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 19:27

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Eergister heb ik voor 19 euro bij Scapino.nl aan kleding gekocht met de 3 halen 1 betalen actie. Echter waren de shirts en het broekje allemaal te groot en wilde ik ze graag retourneren. Ik heb deze naar mijn huis laten versturen voor de prijs van 1 euro. Ofwel het totaal was gelijk aan 20 euro.

GIster ben ik dus naar de fysieke winkel gegaan om het product te retourneren. De mevrouw nam de spullen van me aan, draaide wat uit en gaf het aan mij. Daarop stond dat ik 19 euro terug kreeg.
Ik vertelde de mevrouw dat ik ook 1 euro verzendkosten had betaald, waarop ze een collega riep. De collega vertelde mij toen dat de mevrouw het verkeerd had gedaan, aangezien ze het via de rekening van het hoofdkantoor had moeten laten retourneren in plaats van cash uit de kassa te geven.
Deze mevrouw zei verder dat ik alleen de verzendkosten terug kreeg als ik het terug stuurde naar het scapino.nl magazijn.

Vervolgens zei ik dat ik de spullen dan terug wilde nemen totdat ik meer zekerheid had over de situatie. De mevrouw zei dat dat niet kon, aangezien ze al een bon had uitgedraaid waarop stond dat ik 19 euro terug kreeg. Deze had ik overigens nog niet ondertekend, maar nadat ze zei dat ik dat maar met het hoofdkantoor moest regelen en dat ze het niet ongedaan kon maken, heb ik toch maar getekend.

Nu zit ik dus te kijken op consuwijzer en wordt er gezegd:
U krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen.
bron: https://www.consuwijzer.n...-ik-verzendkosten-betalen

Ik ben dus wezen googlen maar ik kan nergens een zelfde soort voorbeeld als dat van mij vinden: Verzendkosten kopen online retourneren winkel

Ik wil graag mijn euro aan verzendkosten terug. Heb ik dat recht ook?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dit kan alleen denk ik als je het inderdaad gewoon retour afzender had gedaan (hoofdkantoor dus) en niet de winkel, dan gelden andere regels.

Denk dat je er naar kunt fluiten dus...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Voor 1 euro zou ik niet de moeite nemen. Terugsturen had je 6,75 gekost, nu kost het je maar een euro.

Mevrouw van de kassa had jou je kleding terug moeten geven toen je zei dat je niet akkoord ging met die euro verlies: je gaf dat spul alleen terug in verwachting dat je de volle 20 euro terug zou krijgen. Afgezien daarvan zou ik gewoon doen wat ze zei: bel het hoofdkantoor, leg de situatie uit en zeg dat je graag een euro terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

NeFoRcE schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:17:
Dit kan alleen denk ik als je het inderdaad gewoon retour afzender had gedaan (hoofdkantoor dus) en niet de winkel, dan gelden andere regels.

Denk dat je er naar kunt fluiten dus...
hoezo? :?

van de scapino site:
Wil je één of meerdere artikelen in de winkel ruilen of retourneren die je online besteld hebt? Dat kan!

Voordelen van de Scapino winkel

Vanaf de leveringsdatum heb je 14 kalenderdagen de tijd om (een deel van) je bestelling te ruilen of te retourneren in de winkel. De voordelen:

Direct administratief afhandelen als je vooraf met iDEAL of in de Scapino winkel hebt betaald
ja, je hebt ook recht op je euro verzendkosten

edit:
er staat wel nog dit:
Afhandelen in een Scapino winkel

Ruilen of geld terug in een Scapino winkel is alleen mogelijk als het artikel in de winkel verkocht wordt. Ga voor meer informatie naar de pagina:

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 03-07-2015 15:40 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Wat PaQ zegt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 19:27

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Plot twist:
Ik heb helemaal geen verzendkosten betaald, want die waren gratis in deze periode. 8)7
Verder zei de mevrouw aan de telefoon wel dat ik verkeerd was ingelicht en dat ze altijd de verzendkosten terug horen te geven. d:)b

* Frozen geeft de schuld aan de hoge temperatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 03-07-2015 16:04 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

wow wat een plottwist, mind = blown :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

* MBV geeft de schuld aan de nickname :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 03-07-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:23
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 03-07-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opgelost en het niveau van de laatste paar posts is omgekeerd evenredig met de buitentemperatuur. Slotje dan maar om verdere opmerkingen te voorkomen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.