Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standaard internetpagina bij Free-Wifi

Pagina: 1
Acties:

• Nanningmg1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02-2024
Beste allen,

Onlangs hebben wij bij onze praktijk een extra 'gratis' wifi kanaal aangemaakt.
Nou is mijn vraag:
Kan ik de instellingen zo aanpassen, dat als mensen ons wifi kanaal gebruiken, ze op een standaard internetpagina komen? Ik wil graag dat ze onze internetpagina of facebookpagina als eerste zien als ze hier op onze wifi gaan.
Iemand enig idee of dit kan en hoe?

Alvast bedankt!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 23:05
Mijn Google doet het gelukkig nog!
https://www.google.nl/sea...ei=CIiWVentJ6TB7gbmnqnIAw

Tip (voordat je topic gesloten wordt en je nog geen antwoord hebt): laat zien dat je zelf al wat geprobeerd hebt uit te zoeken.

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:30
HenkDePoema schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:04:
Mijn Google doet het gelukkig nog!
https://www.google.nl/sea...ei=CIiWVentJ6TB7gbmnqnIAw

Tip (voordat je topic gesloten wordt en je nog geen antwoord hebt): laat zien dat je zelf al wat geprobeerd hebt uit te zoeken.
Ik vind de Google maar een slecht excuus, het is volledig engels en bijna alle zoekresulaten gaan om modding van je router of juist het limiteren van guest access(zoals bittorrent)

[ Voor 5% gewijzigd door MrFax op 03-07-2015 16:18 ]

That's it, I'm done.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Je bent in deze op zoek naar een zogenamde "captive portal", hier zijn verschillende pakketten voor. Bedenk echter wel dat je dit waarschijnlijk niet direct op je router kunt doen (tenzij je custom software installeert) en dus een extra machine nodig zult moeten gebruiken.

• HenkDePoema
MrFax schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Ik vind de Google maar een slecht excuus, het is volledig engels en bijna alle zoekresulaten gaan om modding van je router of juist het limiteren van guest access(zoals bittorrent)
Dus? TS vraagt of het kan en ja, het heeft blijkbaar te maken met aanpassingen aan je router(instellingen). En waarom is Engels een probleem?
Ik gaf slechts een eerste aanzet voor een google-sessie. Daarnaast, jouw post loopt ook niet bepaald over van nuttige hints en tips..
Trouwens, excuus van wie, waarvoor? :?
Xudonax schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:21:
Je bent in deze op zoek naar een zogenamde "captive portal", hier zijn verschillende pakketten voor. Bedenk echter wel dat je dit waarschijnlijk niet direct op je router kunt doen (tenzij je custom software installeert) en dus een extra machine nodig zult moeten gebruiken.
Dit dus. Hier een lijst met dergelijke (gratis) pakketten, maar het is niet heel eenvoudig op te zetten. Dit goed (en veilig) instellen vereist degelijke kennis van zaken.

Als je hier echt (uit hobby, zonder professionele partijen) mee wil beginnen, zou ik beginnen met het installeren van DD-WRT op een oude en/of ongebruikte router. Dit is custom software zoals Xudonax bedoelt, waarmee, onder (veel) meer, gastnetwerken met custom landingspagina's kunnen worden aangemaakt. Ook dit is niet zo eenvoudig als de standaardsoftware van je router, maar hier kun je als leek nog wel uitkomen. En het is natuurlijk gewoon leuk om hiermee te experimenteren!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij een Aruba Accesspoint zit dit standaard ingebakken. Iedereen die een access point kan configureren kan een captive portal configureren voor een Aruba. Gratis Aruba Accesspoint hier, oké kost je wel een ochtendje van je tijd.

Ze kosten wel serieus geld en voor nog meer serieuzer geld heb je ook mogelijkheden zoals sms of email verificatie voor gebruik of zelfs dat je toegang geaccordeerd moet worden door de gastheer (via email).

[ Voor 18% gewijzigd door Deveon op 03-07-2015 17:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stuk goedkoper dan Aruba: Ubiquiti biedt ook captive portal / hotspot aan:http://wiki.ubnt.com/UniFi_FAQ#Hotspot

Oslik blyat! Oslik!

• HenkDePoema
dion_b schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:56:
Stuk goedkoper dan Aruba: Ubiquiti biedt ook captive portal / hotspot aan:http://wiki.ubnt.com/UniFi_FAQ#Hotspot
Hm, dat wist ik niet. Als je hier ook willekeurige URL als landingspagina kunt instellen, lijkt me dit de meest haalbare kaart voor TS. Met het eenvoudigste Unifi AP ben je dan voor € 70 klaar.

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
en een controller! Linux machine bijvoorbeeld, software is gratis.

• Jeroen_ae92
  • Laatst online: 28-11 14:17
Ja, dat kan inderdaad. Je kunt een redirect aangeven.

U+

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog goedkoper is het allemaal in WRT te doen, maar goed, dan moet je het dus wel zelf aan elkaar klussen. Als ik TS zo inschat heeft hij ws geen tijd/zin daarin en allicht wel geld voor iig een UniFi geval.

Oslik blyat! Oslik!

• HenkDePoema
Dat denk ik ook. Nou TS, kom er maar weer 'ns in!

• Nanningmg1
  • Laatst online: 20-02-2024
Bedankt voor de reacties, ik zal ze eens goed doorlezen en kijken welke optie wellicht geschikt is.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ben je niet opzoek naar iets zoals social wifi? Hierbij moet je bijvoorbeeld de Facebook pagina liken om het internet op te mogen. Een redirect met de browser is alleen maar hinderlijk en klik ik vaak al weg voordat ik überhaupt gezien heb waar het heen ging.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:49:
Ben je niet opzoek naar iets zoals social wifi? Hierbij moet je bijvoorbeeld de Facebook pagina liken om het internet op te mogen.
Een facebook like is nog erger. Ik kom het steeds meer tegen. Redenen om gewoon op G3 verder te surfen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:49:
Ben je niet opzoek naar iets zoals social wifi? Hierbij moet je bijvoorbeeld de Facebook pagina liken om het internet op te mogen.
Gadverdamme, breng hem nou niet op ideeën. ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1