Toon posts:

Advies samengestelde PC

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe PC te kopen. De onderdelen die ik uitgezocht heb staan al redelijk vast, maar omdat dit de eerste keer is dat ik een computer bouw zou ik graag advies willen hebben van de mensen op dit forum die hier meer verstand van hebben. De prijs van de build hieronder is rond de 1200 euro (exclusief besturingssysteem)

De eisen van de PC:
-Moderne games met zware grafische eisen goed te kunnen draaien
-Het streamen van films en andere media.

Uitgekozen onderdelen:
CPUI5-4690k
CaseFractal Design Define R5
MoederbordMSI Z97-G45 GAMING
WerkgeheugenCrucial Ballistix 2x4GB
VideokaartMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
VoedingCooler Master GM G550M
OpslagCrucial BX100
Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Even los van het feit dat je de standaard vragen verwijderd hebt en je lijstje niet in het standaard formaat hebt geplaatst heb ik nog wel wat vragen bij deze build. Het lijkt erop dat je wilt gaan overklokken, maar wat is daar de reden voor/gedachte achter? Het kost toch wel redelijk wat extra en levert niet altijd meerwaarde op. Waarom de R4 in plaats van de R5? Waarom die Cooler Master voeding die niet zo goed bekend staat? Waarom die SSD in plaats van de goedkopere Crucial BX100?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie. Ik zie geen reden tot overklokken en ben dit dus ook niet van plan. Ik wist niet dat er een nieuwere versie van de case was dus dat heb ik even aangepast. Ik wist niet dat de Cooler Master voeding slecht bekend stond, mij leek het een prima voeding voor een redelijke prijs. De SSD van samsung, tja. Persoonlijk leek het mij een hele goede.

Wat denk je verder van deze build? Is hij verder geschikt?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

Je gaat miet overclocken, waarom een -K CPU op een Z97-bordje dan? Neem een i5 4460 + ASRock B85M Pro4 (all round aardig bordje) of een G1.Sniper B6 (luxe bordje).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png grotendeels weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Dat merk je nu aan de vragen over overklokken bijv. Aangezien goed advies nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Gebruik dan ook meteen de overzichtelijke Handleiding Pricewatch. Scheelt je zelf code rammen, en achteraf spuugt de Pricewatch automatisch de goedkoopste (combinatie) winkels uit.

Succes!

Dit topic is gesloten.