Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:39
Hi allen,

daar mijn note 4 waterschade heeft opgelopen ben ik nu op zoek naar een nieuw toestel. Ik neig zelf naar de Samsung Galaxy S6 (Edge) of een Blackberry Passport/Classic maar kan zelf geen keuze maken.

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk appen/instagram en youtube. Mocht het een adroid toestel worden dan zal ik ook torrents downloaden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy S6 (edge) vanwege de multimedia mogelijkheden en de Blackberry Passport vanwege het feit dat dit toestel een toetsenbord heeft en ik de meeste android apps ook op de Blackberry kan draaien.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben zelf benieuwd in hoe goed android apps op de blackberry passport draaien. Dit betreft dan geen games.
Daarnaast hoor ik graag of mensen voor hetzelfde dilemma hebben gestaan

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Dus eigenlijk is je vraag, kan ik een Blackberry kopen en daar goed mee uit de voeten, of ben ik beter uit met een Samsung?

Hier een website met de spec naast elkaar en links naar reviews.
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6849&idPhone2=6458

Verwijderd

Mwah, de Passport is gigantisch en je moet wel heel erg van een toetsenbord houden wil je daar het ecosysteem van Android op te geven. Natuurlijk, Android-apps kunnen op BB draaien, maar in de praktijk werkt het gewoon nog niet echt lekker ( ik heb zelf twee BB's gehad.) Ook vind ik BB OS maar omslachtig en langzaam werken in vergelijking met Android en is de hardware van de PP verouderd.

Mijn advies? Ga lekker voor de S6. Er is een reden dat dat ding zo goed gereviewed wordt.

Verwijderd

Ook op BlackBerry os kun je bijv via o.a. bittorque prima torrents downloaden.

Instagram heeft geen native app op BlackBerry OS, dus daarvoor ben je afhankelijk van een derde partij.

Youtube draait op BlackBerry perfect in de browser, daarnaast zijn er vele uitgebreide Third party apps voor.

Voordeel van het BlackBerry boven Android is:
  • Zeer goede hub, met al je communicatiestromen netjes georganiseerd op 1 plek.
  • Relatief Reclame/ datammining -vrij
  • Soepel licht os, met gebruiksvriendelijke interface
  • Zeer snelle browser tegenover chrome
  • Maar boven alles, is vooral een goed toetsenbord.
Nadelen zijn er ook, zo zijn er een aantal Apps flink die afhankelijk van datammining door google Play services minder soepel of helemaal niet werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:39:
Ook op BlackBerry os kun je bijv via o.a. bittorque prima torrents downloaden.

Instagram heeft geen native app op BlackBerry OS, dus daarvoor ben je afhankelijk van een derde partij.

Youtube draait op BlackBerry perfect in de browser, daarnaast zijn er vele uitgebreide Third party apps voor.

Voordeel van het BlackBerry boven Android is:
[list]
• Zeer goede hub, met al je communicatiestromen netjes georganiseerd op 1 plek.
• Relatief Reclame/ datammining -vrij
Behalve dan Amazon market, die nodig is om er Android-apps op te draaien. Die werkt alleen als je hem toegang geeft tot al je data. Oh, en natuurlijk het feit dat standaard je locatie doorgegeven wordt aan adverteerders. Maar verder heel vrij van datamining! }:O
• Soepel licht os, met gebruiksvriendelijke interface
Gebruiksvriendelijk? Ik ben op Android tien keer sneller dan op BBOS, zelfs nadat ik eraan gewend was.
• Zeer snelle browser tegenover chrome
In de praktijk geen verschil merkbaar, alleen in de benchmarks.
• Maar boven alles, is vooral een goed toetsenbord.
[/list]

Nadelen zijn er ook, zo zijn er een aantal Apps flink die afhankelijk van datammining door google Play services minder soepel of helemaal niet werken.
:')

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:41:
[...]
Behalve dan Amazon market, die nodig is om er Android-apps op te draaien. Die werkt alleen als je hem toegang geeft tot al je data. Oh, en natuurlijk het feit dat standaard je locatie doorgegeven wordt aan adverteerders. Maar verder heel vrij van datamining! }:O
Gelukkig doe ik zelf nauwelijks iets met apps op mijn smartphone, ik mis alleen Rabo Bankieren app.
Maar daarvoor alleen ga ik die Amazon market idd geen toegang geven op mijn BB Leap!

Ik kom van een iPhone 4 iOS 7.1.2. Uiteraard gezien de betere hardware is dit een lekker snel toestel.
Heb 'm nu andehalve week in gebruik en ben helemaal gewend (eerste BB) aan OS10.

Verder met alle 5 de punten van nul007 helemaal eens! Nadeel: zeer beperkt aantal apps, kwaliteit van apps ziet er een beetje droevig uit.. Misschien gaat dit nog verbeteren.

Gebruiksgemak: een 8,5

NRG

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Gelukkig doe ik zelf nauwelijks iets met apps op mijn smartphone, ik mis alleen Rabo Bankieren app.
Maar daarvoor alleen ga ik die Amazon market idd geen toegang geven op mijn BB Leap!

Ik kom van een iPhone 4 iOS 7.1.2. Uiteraard gezien de betere hardware is dit een lekker snel toestel.
Heb 'm nu andehalve week in gebruik en ben helemaal gewend (eerste BB) aan OS10.

Verder met alle 5 de punten van nul007 helemaal eens! Nadeel: zeer beperkt aantal apps, kwaliteit van apps ziet er een beetje droevig uit.. Misschien gaat dit nog verbeteren.

Gebruiksgemak: een 8,5
Vanaf de iPhone 4 is alles een upgrade :P Het punt was meer dat er altijd gezegd wordt dat BB OS zo goed is voor je privacy, terwijl BB net zo hard als Google bezig is met datamining. Op Android kan je dat voorkomen door geen Google Services te gebruiken, maar op BB OS heb je geen optie om dat te voorkomen.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De reden dat de Play Store niet beschikbaar is op BBOS is omdat Blackberry Google niet genoeg informatie laat verzamelen.

Met side loading.schijnt het wel.mogelijk te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Deveon op 05-07-2015 15:47 ]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:36:

Natuurlijk, Android-apps kunnen op BB draaien, maar in de praktijk werkt het gewoon nog niet echt lekker ( ik heb zelf twee BB's gehad.) Ook vind ik BB OS maar omslachtig en langzaam werken in vergelijking met Android en is de hardware van de PP verouderd.
Ik weet niet wanneer jij de laatste keer een BB in je poten had maar wat jij nu allemaal zegt kan ik mij totaal niet in vinden. BB OS werkt heerlijk en snel op mijn BB Z10.

Android shit op BB heb ik ook geen problemen mee laat staan dat ze langzaam draaien. Alsof alle Android apps op Android heel vloeiend draait.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Verwijderd

Mandrake466 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Ik weet niet wanneer jij de laatste keer een BB in je poten had maar wat jij nu allemaal zegt kan ik mij totaal niet in vinden. BB OS werkt heerlijk en snel op mijn BB Z10.
Dat zal begin dit jaar geweest zijn dat ik hem in mijn handen had. De Z10 was traag, reageerde slecht op aanrakingen, deed letterlijk 10 seconden over het beginnen met afspelen van muziek, en was zeer traag met Android-apps. Ook ging de batterij ongeveer twee seconden mee. En ga nu niet zeggen dat ik een defect model had- ik heb er twee gehad.
Android shit op BB heb ik ook geen problemen mee laat staan dat ze langzaam draaien. Alsof alle Android apps op Android heel vloeiend draait.
Eh, ja. Bij jou niet?

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:08:
[...]

*knip*

En ga nu niet zeggen dat ik een defect model had- ik heb er twee gehad.
Ik denk dat je een defect model had. 2 keer :)

Mischien moet je het nog een kans geven nu BB OS 10.3 uit is? Niet dat ik problemen had met eerdere versies)..

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Verwijderd

Mandrake466 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Ik denk dat je een defect model had. 2 keer :)

Mischien moet je het nog een kans geven nu BB OS 10.3 uit is? Niet dat ik problemen had met eerdere versies)..
Nah, die kansen zijn astronomisch. Het ding is gewoon traag, wat ook geen wonder is met die antieke hardware. Overigens heb ik wat je zegt eerder gehoord; "met update nummer 45687961" wordt alles beter! Wel, niet dus. De verandering die het meest in het oog sprong was dat er meer bugs waren dan eerst.

@TS: al een keuze kunnen maken?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Snelle hardware is alleen nodig bij gare software (zoals Android of Windows pre 2000). BBOS heeft niet de nieuwste hardware nodig voor een vlekkeloze ervaring.

Verwijderd

Deveon schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:19:
Snelle hardware is alleen nodig bij gare software (zoals Android of Windows pre 2000). BBOS heeft niet de nieuwste hardware nodig voor een vlekkeloze ervaring.
Ah, dus dat is de reden dat BB OS een microscopisch klein marktaandeel heeft: het is zo goed. En dat is de reden dat Android de markt domineert: het is gare software. Klinkt héél logisch.

Heb je ervaring met Android na 2.3.6? Heb je uberhaupt ervaring met Android? Ik ga het erop gokken van niet, maar voor het geval je de behoefte hebt om onder je steen vandaan de kruipen: op elk fatsoenlijk toestel van 150 euro of meer draait Android prima.

Daarbij was mijn ervaring met BB OS niet bepaald vlekkeloos. Trage, onlogische meuk waarin zelfs basale features langzaam zijn. Geen wonder dat het aan het uitsterven is.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Op smartphone processor gebied ben ik niet zo 'bij' waar ik dat op pc gebied wel ben. Wat is nou het verschil tussen een Leap een Passport? In ieder geval mijn Leap schiet werkelijk overal doorheen, supersnel!
FF wennen aan BlackBerry 10 OS, maar als je het doorhebt wat een fijn OS,

NRG

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:32:
Op smartphone processor gebied ben ik niet zo 'bij' waar ik dat op pc gebied wel ben. Wat is nou het verschil tussen een Leap een Passport? In ieder geval mijn Leap schiet werkelijk overal doorheen, supersnel!
FF wennen aan BlackBerry 10 OS, maar als je het doorhebt wat een fijn OS,
De Leap heeft een S4 Plus dualcore uit 2010, die toen al niet high-end was. Ze zouden zich moeten schamen dat ze dit nog in telefoons durven te stoppen. De Passport heeft een Snapdragon 801, die redelijk up-to-date is.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Leap 2 GB werkgeheugen en de Passport 3 GB beide niet verkeerd. Die 2 GB doet een hoop want mijn Leap is echt vele malen sneller dan mijn oude iPhone 4. Combinatie van processor, werkgeheugen, opslaggeheugen, OS.

NRG

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-11 22:09
Alles wat hier wordt gezegd zal ik bijvoorbeeld wit zeggen en dbhuis zwart. Daarnaast wil ik wel even mijn ervaring delen. Ik heb zelf de BlackBerry passport.
- BlackBerry Hub daar ga je echt plezier van hebben
- Swipes is even wennen, maar je merkt vanzelf dat je snel door 't OS heen kan.
- Fysiek toetsenbord is zeker een pluspunt, zelf kan ik er goed mee overweg, maar voorkeur gaat nog wel steeds naar 't toetsenbord van de Classic.
- Video kijken werkt, maar door het vierkante scherm krijg je wel vaak zwarte balken. Hiermee moet je wel rekening houden.

Android apps kan je draaien en zowel de Google Play Store werkt soepel. Alleen je moet rekening houden met apps die om Google play services vragen die werken niet altijd even goed.

Gaan nu genoeg geruchten over het nieuwe toestel die eind dit jaar moet worden uitgebracht. Dit zou denk wel het perfecte toestel voor jou zijn. Uiterlijk van de edge en is een slider dus heeft ook fysiek toetsenbord en kans is aanwezig dat er Android op komt en anders wel een verbeterde runtime die mogelijk wel met de play services overweg kan.

Als je voor Android kiest zou ik wel naar specs kijken, maar als je voor BlackBerry kiest niet. BlackBerry kan zijn software afstemmen op de hardware net zoals Apple doet. Android moet op elk in elkaar gefrutseld telefoontje kunnen draaien.

Succes ik hoop dat je wat met deze info kan.

[ Voor 5% gewijzigd door pineapple23 op 05-07-2015 19:22 ]

• Skateman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik zou meteen voor de Samsung gaan. Heerlijk licht door gebruik van veel goedkope plastic materialen. Android os net als de rest van de wereld, en het delen van je informatie gaat bijna vanzelf door gebrek aan Security. Al met al een makkelijke keuze.

Verzonden via mijn Blackberry Passport!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:34
Skateman schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:24:
Ik zou meteen voor de Samsung gaan.Heerlijk licht door gebruik van veel goedkope plastic materialen.. Android os net als de rest van de wereld, en het delen van je informatie gaat bijna vanzelf door gebrek aan Security. Al met al een makkelijke keuze.

Verzonden via mijn Blackberry Passport!
Dit is al genoeg om je niet serieus te nemen.

Verder betreft je eis:
Voornamelijk appen/instagram en youtube. Mocht het een adroid toestel worden dan zal ik ook torrents downloaden.
Dit kan naar mijn weten prima op beide toestellen, als je het alleen beperkt tot WhatsApp + Instagram (al dan niet van een APK). Ik zou gewoon even Googlen naar [app + BBOS 10] om te kijken of die combinatie wel mogelijk is, voordat je voor vervelende verrassingen komt te staan.

Verder zou ik even een winkel inlopen, om te kijken of je de Passport niet te breed vindt. Ik moet zeggen dat ik zelf een tijdje naar de Passport heb gekeken, maar niet echt het idee had dat ik een fysiek toetsenbord fijn zou vinden. Ik heb dan ook alleen maar telefoons gehad met een toetsenbord van glas :+ De S6 is een prima ding, met een paar mankementen.

Het komt uiteindelijk neer op twee punten:
- Zijn de apps beschikbaar op beide platformen?
- Welk toestel ligt beter in de hand?

Succes :)
Pagina: 1