Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 09:39
Beste Tweakers,

Ik loop tegen een klein automatiseringsprobleempje op. Ik heb sinds kort een homewizard waarmee ik diverse schakelingen heb gemaakt en nog wil maken. Binnenkort ga ik mijn tuin aanleggen inclusief tuinverlichting, de schakelaars daarvoor komen in de schuur.

Mijn huis is opgeleverd in maart 2015 en is gebouwd om energieneutraal te zijn (warmtepomp, zonnepanelen, etc.), wat natuurlijk fantastisch is.
Dit betekent ook dat mijn muren extra dik zijn en al het glas in triple is uitgevoerd. Ik heb gemerkt dat dit draadloze signalen enorm bemoeilijkt. Wifi bereik is nagenoeg 0 in de tuin, dit los ik op door een in de toekomst een goedkoop routertje in de schuur te hangen (UTP kabel leg ik aan naar de schuur).

Echter voor de Homewizard heb ik nog geen oplossing. Ik heb op diverse pagina's gezien dat je een antenne mod kan uitvoeren. Behalve dat me dit vrij riskant lijkt, weet ik ook niet of dit genoeg zal helpen.
Het mooiste zal een extra ontvangertje zijn voor de homewizard die aan een UTP kabel kan, maar dit bestaat naar mijn weten niet.
KAKU range extender vraag ik me ook af, omdat die niet veel strategischer geplaatst kan worden dan de homewizard zelf (of misschien aan de buitenkant van de muur in de tuin).

Heeft iemand nog een idee of suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat je met wifi in de tuin weinig bereik hebt zou kunnen, echter zou ik eerst eens uitproberen hoe het met schakelaars en sensors gaat.
De antennemod helpt zeer zeker.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 09:39
Ok, dankje, ga ik binnenkort eens goed testen door even met een verlengkabel door de tuin te lopen en kijken hoe ver hij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Je vraag is al even oud, groot kans dus dat je het probleem hebt opgelost (of het opgegeven hebt).

Ik zit namelijk in dezelfde situatie, ik laat een nieuw, goed geïsoleerd huis bouwen waarin ik gebruik wil maken van HW, onder ander voor het schakelen van verlichting en beregening in de tuin.

Hoe heb je het opgelost? Antenne-mod uitgevoerd en/of iets anders gedaan?

Ik zit eraan te denken om een of meerdere 5 aderige kabels te trekken naar de garage of bijkeuken, zodat ik vanuit daar verschillende stroomkringen kan maken en schakelen, bijvoorbeeld met een 3-voudige schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:40
Heel misschien heb ik geluk en heeft iemand de oplossing ooit gevonden.

Zelfde probleem, maar met nog een gek dingetje erbij. Ik kan de schakelaars in de schuur wel aanzetten, maar niet uitzetten. Iemand een brilliant idee (of niet brilliant, als het maar werkt?)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114; IthoDaalderop CoolCube