Toon posts:

Welke NAS? 4 uiteenlopende modellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geraak er niet uit. Al heel wat informatie geraadpleegd op het web. Misschien kunnen jullie mij in de juiste richting sturen?

Budget
Max. 400 EUR.

Gebruik
  • nzbget/couch/sonarr e.d. + post processing / rarren
  • media platform (streamen naar tv of tenminste een pi en naar een sonos controller, ...)
  • back-up
  • een familie website met foto's
  • Evt. ook een camera (of 2)
Zowiezo thuis gebruik.

Mijn oog viel op
  • DS215J
  • DS715
  • DS215+
  • DS214Play (en wat is het verschil met een 215+...?)
Plex?
Ik heb het gevoel dat dit een zeer mooi platform is maar dat het niet zo goed ondersteund wordt op een kant en klare NAS? Het grote voordeel dit ik hier in zie is dat de communicatie geëncrypteerd is (belangrijk argument naar buiten toe), zaken kunnen gedeeld worden met familie en dat je de mediaspelers aan de kant kan schuiven. Maar again, rechtvaardigt dit de meerprijs van een NAS (zoals in 150eur duurder terwijl FHD transcoding niet ondersteund wordt)?

Bedenkingen
Ik vindt het moeilijk om in het hoger segment de prijs te rechtvaardigen. In het lager segment vrees ik dat ik niet future proof ben. Ik denk dat het zowiezo niet slecht is om wat power te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen? Lopen jullie snel tegen een hardwarematige plafond (cpu, ram, ..) en installeren jullie veel meer toepassingen dan eerst gedacht, of is zelfs een DS215J voldoende futureproof voor de meeste zaken? Ik vermoedt dat de 215+ het laagste op mijn lijst staat daar de play goedkoper geprijsd is en de hogere prijs van de 715 wel OK is (naar de betere specs kijkende).

Daarnaast is het ook zo dat de prijs van een play/215/715 de aankoop van een 215J rechtvaardigt + een WD RED van 4TB. Dus dit is een moeilijk oefening :).

Off-site back-up
Enkel mogelijk bij aanschaf van 215J (aangezien ik dan ook evt. een familielid kan overtuigen om eentje te kopen).

Wat heb ik nu?
  • NSA310S + 3TB WD RED
  • Externe HDD van 4TB
  • 1TB externe
  • 500gig externe
What about space?
Ik kan altijd mijn media een beetje opruimen ;).
Ik denk dat 4TB-12TB ruim voldoende zal zijn voor de komende jaren.

Alvast bedankt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Kijk hier: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have en zoek de modellen op. Ik zou het model pakken met de snelste CPU en meeste RAM, voor laagste prijs :)

En let ook op de aansluitingen, aantal USB 2.0 / 3.0, eSATA, aantal netwerkpoorten etc.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2015 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:13:
Kijk hier: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have en zoek de modellen op. Ik zou het model pakken met de snelste CPU en meeste RAM, voor laagste prijs :)

En let ook op de aansluitingen, aantal USB 2.0 / 3.0, eSATA, aantal netwerkpoorten etc.
Bedankt. Enkel staat de 715 en de 215+ niet in deze lijst.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
In bovengenoemde link wordt ook verwezen naar een Duitse pagina, deze om precies te zijn: http://www.synology-wiki....yp_besitzt_mein_System%3F

Daar staan ze wel tussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Dat is inderdaad een mooi overzicht.

- Heeft iemand een idee hoe de nieuwe processor in de 215+ en 715 in relatie presteert tegenover de Intel socs?
- Zijn er überhaupt al genoeg packages voor de de bovenstaande modellen?
- Is de 215J ruim voldoende voor mijn genoteerde toepassingen of raad je mij - uit eigen ervaring - aan om toch voor een sneller model te gaan. Zoja is de play dan meer 'bang for the buck' of raad je me aan om gewoonweg te gaan voor de 715? Of zeg je: koop een 215J as storage + een gigabit router en een WD RED 4TB (en desnoods in de toekomst koop je nog iets kleins er bij puur voor een toepassing (e.g. nzb's + processing).
- Indien plex de kolen niet waard is dan koop ik een RPI2 en gebruik ik de RPI1 wel voor een projectje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 13:45 ]