Toon posts:

Slapende Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een klein probleem met mijn Maxtor hd. Als ik mijn pc opstart, begint de harde schijf heel laat pas op te spinnen (mijn mobo zegt dan iets als "Please contact local system vendor"). Verder werkt hij wel naar behoren.

Wat kan ik hieraan doen? Het lijkt me niet gezond dat een harde schijf van de ene op de andere dag traag opspint !

(voor mijn pc, zie sig)

Alvast bedankt.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:45
Je hebt een AMD, een ATI-Radeon kaart, ook nog een Voodoo extra er bij, en verder nog een grote schijf (issie 5400 of 7200 rpm??)...

Is je voeding wel sterk genoeg om alle stroom te leveren bij het opstarten?
1 HDD trekt bij opspinnen al zo'n 2 Ampère, en je AMD-procje is ook niet erg zuinig.

Wordt niet voor niks minimaal 300W voeding aanbevolen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt.. Die voodoo2 zit er vrij kort in (eindelijk goed aan de praat weten te krijgen), en die kan misschien net te veel van de voeding vragen tijdens het opstarten. Ik zal wel eens kijken wat de pc "doet" zonder de voodoo2 als ik vanavond thuis kom.

Verwijderd

Wat voor voeding zit er dan in ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, de kast is een kast van Powerline Zoetermeer, en de voeding is een 350 Watter van Superpower (voor mij een onbekend merk).

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2025
Misschien je hd op een andere ide controller doen en een ander voedings stekkertje proberen .

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:45
Op maandag 18 juni 2001 15:44 schreef Rtukkers het volgende:
Sorry, de kast is een kast van Powerline Zoetermeer, en de voeding is een 350 Watter van Superpower (voor mij een onbekend merk).
350 Watt zou meeer dan zat moeten zijn, doetie ut al beter nu of nog altijd hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
(Sorry voor de late reply)

Nee, nog steeds van dezelfde problemen. Als ik mijn monitor later aan doe (als de HD is opgespind) werkt het meestal wel. Nou ja, ik leer er wel mee te leven door de monitor later aan te zetten waardoor het meestal wel werkt.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 28 juni 2001 11:16 schreef Rtukkers het volgende:
(Sorry voor de late reply)

Nee, nog steeds van dezelfde problemen. Als ik mijn monitor later aan doe (als de HD is opgespind) werkt het meestal wel. Nou ja, ik leer er wel mee te leven door de monitor later aan te zetten waardoor het meestal wel werkt.
Denk niet dat ie nog in je BIOS zit maar je zou eens kunnen kijken.. vroeger zat er vaak zo'n optie in om de HD alvast wat meer tijd te geven om op speed te komen voordat ie de 'doorstart' maakt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 13:10 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Denk niet dat ie nog in je BIOS zit maar je zou eens kunnen kijken.. vroeger zat er vaak zo'n optie in om de HD alvast wat meer tijd te geven om op speed te komen voordat ie de 'doorstart' maakt.
Mijn ABIT KT7-raid heeft die optie nog, maar heeft het zin? harddisk snel genoeg.

Verwijderd

lurk dr gewoon es wat hardware uit, lijkt me wl goei test

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 12:34 schreef Knightwolf het volgende:
Je hebt een AMD, een ATI-Radeon kaart, ook nog een Voodoo extra er bij, en verder nog een grote schijf (issie 5400 of 7200 rpm??)...

Is je voeding wel sterk genoeg om alle stroom te leveren bij het opstarten?
1 HDD trekt bij opspinnen al zo'n 2 Ampère, en je AMD-procje is ook niet erg zuinig.

Wordt niet voor niks minimaal 300W voeding aanbevolen :)
HAHAHA lame niet lachen!! Voor een Duron700 een 300W voeding. 't Wordt hier met de dag gekker. :Z :Z :Z

Kom op man. Op m'n werk leveren ze AMD 1333's uit met 2 schijven, DVD en CDRW en verschillende PCI-kaarten met een gewone AMD-certified voeding van 250 W.

Werkelijk in iedere topic waar iets wordt gezegd over een AMD-bak hoor je weer een stel nep-tweakers '300W' of 'Enermax' krijsen. |:(

Je hebt een GOEDE voeding nodig en dat heeft maar BAR weinig met vermogen te maken.
Pagina: 1