Hallo Tweakers!.
ik heb een nieuwe pc samengesteld en in losse onderdelen besteld om zelf in elkaar te zetten.
Nu alles aangesloten zit start ik m op maar ik krijg geen beeld.
Wat zit er in de kast?
Mijn pc bestaat uit:
Case: Earocool Battlehawk
Processor AMD A seria a10-6800k 4.1ghz
Processor cooler:Arctic freezer Xtreme v2
MOBO: MSI A78M-E45
Video kaart: MSI 4GB D5 X GTX970
Voeding: Sharkoon wpm500 bronze
Werkgeheugen: D3 8gb 1600-11 Crucial
Harde schijf: 1tb was al in mijn bezit weet het merkt niet
DVD drive: LG
wat ik zelf al heb geprobeerd
Het rare is de eerste keer nadat ik de pc op een andere monitor had aangesloten, de pc bootte naar de bios. dit scherm heb ik verlaten zonder veranderingen door te voeren en de pc startte door naar windows 8 die al op mijn schijf stond.
windows was natuurlijk even bezig met kijken naar de nieuwe hardware confugiratie, nadat dit voltooid was heb ik de pc weer uitgezet en weer aangesloten op de monitor die ik wil gebruiken voor deze pc. Tijdens het opstarten was het windows logo te zien maar daarna kwam er weer zwart beeld.
Nu krijg ik op beide monitors geen beeld meer, zowel niet op de externe videokaart als op de onboard videokaart.
Ik heb wat foto's gemaakt hoe alles is aangesloten.
foto's

De meeste kabels lopen achterlangs het moederbord aangezien daar ruimte voor was in deze case
Ik ben ten einde raad ik hoop dat iemand hier mij kan helpen

Als er nog meer foto's nodig zijn van iets specefieks dan voeg ik deze graag toe!
ik heb een nieuwe pc samengesteld en in losse onderdelen besteld om zelf in elkaar te zetten.
Nu alles aangesloten zit start ik m op maar ik krijg geen beeld.
Wat zit er in de kast?
Mijn pc bestaat uit:
Case: Earocool Battlehawk
Processor AMD A seria a10-6800k 4.1ghz
Processor cooler:Arctic freezer Xtreme v2
MOBO: MSI A78M-E45
Video kaart: MSI 4GB D5 X GTX970
Voeding: Sharkoon wpm500 bronze
Werkgeheugen: D3 8gb 1600-11 Crucial
Harde schijf: 1tb was al in mijn bezit weet het merkt niet
DVD drive: LG
wat ik zelf al heb geprobeerd
- Alle kabeltjes stekkertjes op het moederbord nagegeken of deze goed vast zitten (niks geforceerd natuurlijk)
- Ik heb nagekeken of alle afstandsbusjes op de juiste plaats zitten, dit bleek zo te zijn, ook zit overal een schroef in.
- Werkgeheugen er uit gehaald en verwisseld voor een ander merk. (zonder werkgeheugen krijg ik 3 post piepjes)
- Videokaart er uit gehaald en HDMI direct op het moederbord aangesloten
- harde schijf, en dvd brander los gehaald. (dus zonder randapperatuur opgestart)
- Bios gereset met een jumper
- andere monitor met verschillde kabels op verschillende poorten (hdmi, DVI-i, DVI-d.)
Het rare is de eerste keer nadat ik de pc op een andere monitor had aangesloten, de pc bootte naar de bios. dit scherm heb ik verlaten zonder veranderingen door te voeren en de pc startte door naar windows 8 die al op mijn schijf stond.
windows was natuurlijk even bezig met kijken naar de nieuwe hardware confugiratie, nadat dit voltooid was heb ik de pc weer uitgezet en weer aangesloten op de monitor die ik wil gebruiken voor deze pc. Tijdens het opstarten was het windows logo te zien maar daarna kwam er weer zwart beeld.
Nu krijg ik op beide monitors geen beeld meer, zowel niet op de externe videokaart als op de onboard videokaart.
Ik heb wat foto's gemaakt hoe alles is aangesloten.
foto's

De meeste kabels lopen achterlangs het moederbord aangezien daar ruimte voor was in deze case
Ik ben ten einde raad ik hoop dat iemand hier mij kan helpen
Als er nog meer foto's nodig zijn van iets specefieks dan voeg ik deze graag toe!
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 13:21 . Reden: kleine toevoeging ]