Ik ben al een lange tijd bezig met het maken van dingen uit de Efteling. In de Efteling bewegen er veel poppen en andere dingen. Ik weet ook hoe die bewegingen werken en hoe je die kan maken. het werkt met een motor die allemaal houten schijven aandrijft die een bepaald verloop hebben (ze zijn niet helemaal rond maar er zitten hobbels in). Over die schijven lopen dan wieltjes en door dat verloop gaan die wieltjes op en neer. De wieltjes zijn verbonden aan fietsremkabels die vervolgens ook op en neer gaan waardoor er een beweging onstaat. Met een soort gelijk systeem ben ik nu bezig. het zou me heel gaaf lijken als die motor automatisch kan worden gestart door een druk op de knop.
Hierbij dacht ik dus aan van die setjes van de action, blokker , bouwmarkt, etc. Op dit forum las ik dus dat dit ook samen kan werken met arduino en daarover heb ik een aantal vragen.
Laten we beginnen bij tot nu toe de belangrijkste. Wat heb ik allemaal nodig?
Na wat research op het internet kwam ik op de volgende dingen:
- Drukknopjes
- klik aan klik uit Setje
- een 433 mhz transmitter
- een arduino
- breadboard (en kabeltjes)
En volgens mij was het dat tot nu toe maar als ik iets vergeten ben hoor ik het graag!
Het moet dus ongeveer zo worden:
Knopje word ingedrukt. Klik aan klik uit gaat aan. In de klik aan klik uit zit de stekker van het motortje die gaat draaien waardoor de beweging ontstaat. Na een aantal seconden gaat de klik aan klik uit weer uit.
Is dit allereerst mogelijk met de arduino? Zo ja, hoe moet ik dit aansluiten op een arduino want dat kan ik nergens op google vinden. En hoe ga ik dit programmeren?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt!
Daan
Hierbij dacht ik dus aan van die setjes van de action, blokker , bouwmarkt, etc. Op dit forum las ik dus dat dit ook samen kan werken met arduino en daarover heb ik een aantal vragen.
Laten we beginnen bij tot nu toe de belangrijkste. Wat heb ik allemaal nodig?
Na wat research op het internet kwam ik op de volgende dingen:
- Drukknopjes
- klik aan klik uit Setje
- een 433 mhz transmitter
- een arduino
- breadboard (en kabeltjes)
En volgens mij was het dat tot nu toe maar als ik iets vergeten ben hoor ik het graag!
Het moet dus ongeveer zo worden:
Knopje word ingedrukt. Klik aan klik uit gaat aan. In de klik aan klik uit zit de stekker van het motortje die gaat draaien waardoor de beweging ontstaat. Na een aantal seconden gaat de klik aan klik uit weer uit.
Is dit allereerst mogelijk met de arduino? Zo ja, hoe moet ik dit aansluiten op een arduino want dat kan ik nergens op google vinden. En hoe ga ik dit programmeren?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast bedankt!
Daan