Witte lijn bovenin monitor op 1440p

Pagina: 1
Acties:

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:37
Beste,

Ik heb sinds gisteren een Dell Ultrasharp UH2515H maar telkens als ik hem op 1440p laat lopen krijg ik een witte lijn die af en toe tevoorschijn komt als ik bv in het Dota2 menu zit of in Google Chrome probeer te browsen.
Zie filmpje: http://nl.tinypic.com/r/wmjtd1/8

Mijn setup:
GPU: R9 280
RAM: 8gb RAM
CPU: AMD FX6300
PSU: 700w
MOBO: MSI 890FXA-GD70

Wie weet waar dit eventueel door kan komen?
Nogmaals als ik dus downscale naar 1080p heb ik geen enkel issue..
Heb al via een HDMI kabel laten lopen maar nog steeds zelfde issue (op dit moment gebruik ik displayport).

mvg,

Sumpie

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Welke GPU heb je? En welke PSU exact?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• sumpie
Cooler Master Silent Pro M700 (700W)
En de GPU is de MSI Radeon R9 280 Gaming 3G

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:00
al eens gebeld met dell? dan wel de winkel waar je hem heb gekocht? zeker als je hem gister heb gekocht(er van uit gaand nieuw). zou kijken of je hem kan ruilen.(als die het ook heeft ligt het aan je comp) en de winkel zal hem ook testen op defecten.

• sumpie
Ja het kan zijn dat het aan het scherm ligt maar wou even zien of misschien toch ergens een fout is in mijn systeem.
Ja garantie zit er gewoon op maar dan ben ik hem kwijt voor aantal dagen wat altijd wel jammer is.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:35
Al eens geprobeerd met een andere videokaart (als je die tot je beschikking hebt)? Aangezien het niet constant is verdenk ik eerder de GPU dan de monitor.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is natuurlijk geen aankoopadvies, derhalve schopje naar VB.

• sumpie
Ik kan proberen met een HD6970 directcii die ik nog heb liggen. Zal kijken of die misschien wel werkt. Kan dit wel pas vanavond testen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zoals Koen179 aangeeft is het niet constant dus lijkt het eerder om een GPU of software (driver) issue te gaan. Als een scherm een hardwaredefect heeft verwacht je het probleem eigenlijk altijd te zien.

Je hebt de kabel al uitgesloten (DP en HDMI) dus wellicht even je grafische driver van AMD opnieuw installeren. Je zou ook je andere GPU kunnen proberen om inderdaad het een en ander uit te sluiten.

Mocht je een laptop hebben dan zou je eventueel nog je laptop via hdmi/dvi kunnen aansluiten op het scherm om te zien of het dan opgelost is :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• sumpie
Naja het vreemde is dat ik dezelfde issues had toen ik een LG 21:9 ultrawide 29inch monitor gebruikte ook met een vreemde resolutie. Hier was alleen niet de witte streep te zien maar ook een soortgelijk effect waar het scherm schudde telkesn als het zich liet zien.
LAptop kan inderdaad ook nog even testen.
HAd zelf al geprobeerd om de kabel van monitor via een ander stopcontact te laten lopen maar ook dat loste niks op.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

1440p noem ik niet echt een vreemde resolutie. Als je een gelijkaardig probleem had bij een andere monitor, lijkt het me dat het probleem voornamelijk bij de GPU ligt (defect/drivers). Andere GPU is altijd wel aan te raden om te testen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• sumpie
Zie trouwens dat ik bij die andere monitor een andere videokaart erin had zitten namelijk die HD6970.

• sumpie
O en iets anders: Als ik niks open heb staan en gewoon op bureaublad zit dan gebeurt er niks
Modbreak:Niet 2x achter elkaar posten <24u

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 04-07-2015 23:59 ]

• Koen179
Dat is precies waardoor we denken dat het een driver/videokaart probleem is (zoals eerder aangegeven is het probleem niet constant, wat erop duidt dat het onwaarschijnlijk is dat het aan de monitor ligt). Zou je kunnen proberen om de 280 eruit te halen en de 6970 erin te zetten, drivers te installeren en kijken of het probleem verholpen is?

• sumpie
En nu heb ik het volgende als ik dus een HDMI en Displayport tegelijk aansluit is het probleem weg. Wel heb ik dan 2 schermen (zo ziet het in ieder geval volgens windows) en als ik dan 1 van de 2 weghaal dan komt het probleem weer.
Ook als ik dan spel speel; met 2 schermen (zogenaamd) schokt het beeld heel erg en dan haal ik 1 weg dan loopt het vloeiend.

Zal morgen eens kijken met andere gfx kaart maar tis echt supervreemd dit.
Las tevens ergens dat het misschien lag aan de mhz lag die standaard is ingesteld :s

• sumpie
Ok, dit is misschien heel vreemd :P
Maar het issue bleek Dell's eigen monitor display software te zijn genaamd Display Manager.
Het blijkt dus dat hij flickerde omdat ik dus diverse applicaties had openstaan met andere beeldscherm instellingen. Hierdoor ging hij dus telkens de settings aanpassen (vermoed ik).

Ik heb nu manual aangezet ipv automatic en het gehele scherm geselecteerd en nu werkt het prima...tot nu toe geen last meer van schokkend scherm :)

• Koen179
Goed om te horen dat het probleem (zo lijkt) opgelost is! :*)

• sumpie
Mmmmm. Its back with a vengeance nadat ik hem uninstalled heb....tijd voor de gpu dan maar :s maar lijkt me vrij sterk omdat hij gewoon goed werkt in games.

• sumpie
Dus het verwijderen van de oude video drivers en installeren van nieuwe is de oplossing geweest...Tot nu toe al 1 uur geen issues gehad
Modbreak:Aub je topic niet onnodig binnen 24u omhoog schoppen. Heb je iets om toe te voegen voordat een ander gereageerd heeft, wees sociaal en bewerk gewoon je oorspronkelijke bericht :o

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 04-07-2015 23:59 ]

Pagina: 1