Monitor niet meer gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• 4maself
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 14:43
Beste Tweakers,

Gisteravond begon mijn PC uit het niets vreemd te doen. Hij werdt uitermate traag. Door dit probleem besloot ik maar mijn PC even opnieuw op te starten. Toen mijn computer weer opgestart was merkte ik tot mijn verbazing op dat mijn 'main' monitor niet meer werdt herkend. Ik heb op internet wat research gedaan, maar helaas niet veel wijzer geworden. Ik heb geprobeerd om via Windows mijn beeldscherm te detecteren, wat niks uithaalde, en CCC opnieuw te installeren, ook in de BIOS kon ik niks vinden wat het probleem zou kunnen zijn.

Heeft een van jullie misschien een idee?

specs:
gpu: AMD Radeon HD7870
cpu: intel core i7 3770
'main' monitor: Dell U2414H
monitor 2: Philips 248C3LHSB

Mvg, 4maself

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-01 11:38

Spacialz

Ovenvers

Stapje voor stapje afbreken waar het fout gaat lijkt mij hier een logisch check-up.

Probeer eerst je "tweede" beeldscherm is aan te sluiten zonder de ander.

Ook kan het wel is helpen om een defect uit te sluiten door een ander type kabel te gebruiken.

Hierna kan het maar zo zijn dat je je weer beeld hebt, misschien dan wijsheid om je driver opnieuw te installeren van je GPU.

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• 4maself
Spacialz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:32:
Stapje voor stapje afbreken waar het fout gaat lijkt mij hier een logisch check-up.

Probeer eerst je "tweede" beeldscherm is aan te sluiten zonder de ander.

Ook kan het wel is helpen om een defect uit te sluiten door een ander type kabel te gebruiken.

Hierna kan het maar zo zijn dat je je weer beeld hebt, misschien dan wijsheid om je driver opnieuw te installeren van je GPU.
Om te beginnen, bedankt voor de reactie. Ik heb nu mijn 'main' ontkoppelt van mijn PC. Ook heb ik i.p.v. mijn dp-mdp kabel (die in de 'main' zit) eruit gehaald en een HDMI kabel aangesloten, dat werkte gelukkig wel. Wat me opviel, is dat voordat ik mijn 'main' via HDMI gebruikte, ik feedback van Windows kreeg dat er iets was aangesloten op mijn computer als ik mijn monitor uit/aan zetten. Nu is die feedback er niet meer.

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Dan heb je als het goed de "bottleneck" gevonden lijkt mij :)

• 4maself
Spacialz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:29:
Dan heb je als het goed de "bottleneck" gevonden lijkt mij :)
Zou het echt de kabel zijn? Het is toch vreemd als de kabel gewoon werkt en een halve minuut later het begeven heeft?

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

4maself schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Zou het echt de kabel zijn? Het is toch vreemd als de kabel gewoon werkt en een halve minuut later het begeven heeft?
Misschien wel, misschien niet.

Je kan nu verder met uitsluiten, deinstall een keer je GPU software en check dan nogmaals.
Ook als je met een simpele VGA/DVI kabel checkt sluit je een hoop uit :)

• 4maself
Spacialz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:38:
[...]

Misschien wel, misschien niet.

Je kan nu verder met uitsluiten, deinstall een keer je GPU software en check dan nogmaals.
Ook als je met een simpele VGA/DVI kabel checkt sluit je een hoop uit :)
Dat is snel uit te sluiten aangezien mijn monitor en gpu geen vga/dvi heeft 8)7
de gpu drivers/software heb ik al een stuk of 2 keer opnieuw geïnstalleerd zonder succes, dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik heb een nieuwe kabel besteld, als die werkt dan weet ik dat het daaraan ligt, anders dan denk ik dat het aan de monitor ingang ligt en dat oplossen zal wel langer duren

• 4maself
Gisteren heb ik de monitor op mijjn oude laptop met MDP geprobeerd wat ook niet werkte. Het ligt dus niet aan mijn GPU. Vandaag de kabel gehad en aangesloten, was het ook niet. Het zal dus aan de poort liggen. Ik ga contact opnemen voor reparatie. Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1