Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Expertise oproep: Licht, goede accu, snel. Máár niet te duur

Pagina: 1
Acties:

• simonvanderjagt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Uiteindelijke zoek ik dus een mobiele laptop waar ik goed mee kan multi-tasken en toch nog wel Adobe programmas behoorlijk op kan draaien.
Ik hoop heel erg dat ik hier wat goede tips kan krijgen, want ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd. 8)7

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik hem voor alles, afstuderen, een filmpje kijken, maar ook voor werk

Gebruik
Het standaard browse werk met veel tabbladen open.
Licht photoshop en illustrator werk
Excel, Word etc. en veel email.

Wat is je budget?
700-900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Heel veel. Waaronder veel in het buitenland. Ik vind het belangrijk dat mijn laptop licht is en een goede accu duur heeft. Daarnaast is een degelijke behuizing fijn natuurlijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke voorkeur, hoewel ik het design van een Asus erg kan waarderen.

Ik ben overigens TU Delft student en de TU Delft laptop deal is een optie voor mij.
https://intranet.tudelft....project/models-2015-2016/

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-11 17:53
Met de vraag omgedraaid: heb je een specifieke reden om niet voor de TUD laptop te gaan? Volgens mij zijn dat dusdanig goede deals dat ik me niet voor kan stellen dat je iets anders gunstiger gaat vinden.

Als je een beetje tussen het budget van de twee in gaat zitten is dit misschien ook nog wel een optie, mits je de geheugenuitbreiding naar 8GB binnen het budget kan doen.
pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC008P
of deze
pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-59439874

[ Voor 11% gewijzigd door TweakMDS op 03-07-2015 09:59 ]

• simonvanderjagt
Vooral het niet hebben van een SSD vind ik erg jammer bij TUD laptop.
Ik ben er eigenlijk voor mezelf nog niet helemaal uit of ik dat een "deal breaker" vind, maar een groot nadeel vind ik het wel.

Moet zeggen dat de Asus die je aanraadde wel interessant is.
Denk dat 8GB wel fijn zou zijn idd.

• steff85
  • Laatst online: 16-11 14:28
simonvanderjagt schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:50:
Uiteindelijke zoek ik dus een mobiele laptop waar ik goed mee kan multi-tasken en toch nog wel Adobe programmas behoorlijk op kan draaien.
Ik hoop heel erg dat ik hier wat goede tips kan krijgen, want ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd. 8)7
Het lastige met laptops vind ik dat je altijd een mandje met opties koopt ipv iedere optie individueel kunt bepalen.

Bepaal nog vooraf jouw wensenlijstje:
* lange accuduur (doorgegeven)
* laag gewicht (doorgegeven)
* budget €700-900 (doorgegeven)
* schermratio (16:9 is prima voor films, 16:10 is meer beeldweergave webpagina)
* minimum acceptabele beeldresolutie
* beeldformaat (is 13,3" prima of te klein? Let erop dat toetsenbord grootte vaak afhangt van schermgrootte)
* opslag (voorkeur SSD is duidelijk, bepaal tevens de minimale opslagcapaciteit)
* belang van trackpad (of gebruik je een externe muis?)

Alle voorkeursinformatie helpt voor het beste advies. :)

Verder heb je eigenlijk niet zo'n krachtige laptop nodig, is een tweedehands een optie? Voor jouw bedrag kun je heel mooie dingen vinden.

• simonvanderjagt
Het is wel de bedoeling een nieuwe te kopen.
Voor de beeld resolutie heb ik geen hele sterke voorkeur, meer is beter natuurlijk maar voor mij is het geen cruciaal punt. 13,3 voor het scherm kan ik ook prima mee werken.
Een trackpad is ook iets dat ik echt nodig heb.

Ik moet zeggen dat de opties van SndBastard echt heel goed waren en ik overweeg beide serieus.
De Asus is simpelweg gewoon mooier alleen vraag ik me af of dat 4GB ram genoeg gaat zijn voor illustrator en photoshop werk. Heeft iemand daar ervaring mee?

• steff85
  • Laatst online: 16-11 14:28
simonvanderjagt schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:56:
...alleen vraag ik me af of dat 4GB ram genoeg gaat zijn voor illustrator en photoshop werk.
Dan is deze uitvoering met 128GB SSD misschien een optie: pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC318H
(Overigens zou ik meer waarde hechten aan 256GB +4GB RAM, dan aan 128GB SSD + 8GB RAM. Je doet er namelijk ook goed aan om niet 100% van de opslagcapaciteit te benutten indien je de levensduur niet aanzienlijk wil verkorten.)
De 256GB SSD + 8GB zag ik niet, maar lijkt de ideale keuze voor jou (behalve dat het misschien boven jouw budgetlimiet zal uitvallen).

Buiten de pricewatch kun je hem wel vinden, bijv. hier: http://www.amazon.com/Zen...m-Available/dp/B00SGS7ZH4 .

[ Voor 45% gewijzigd door steff85 op 03-07-2015 16:15 ]

• simonvanderjagt
Het is de Asus geworden, deze is met 8GB Ram te kopen op Paradigit.nl.
Bedankt voor de tips!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-11 21:15
simonvanderjagt schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:38:
Het is de Asus geworden, deze is met 8GB Ram te kopen op Paradigit.nl.
Bedankt voor de tips!
Hij staat daar geadverteerd met een glanzend scherm in plaats van een anti-reflective coating, is dit ook daadwerkelijk zo?
Pagina: 1