Extern HDD Advies

Pagina: 1
Acties:

• erwinwernars
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-02 00:39
Ik zoek een?
1 of 2 TB Externe HDD op minimaal 7200rpm (Moet namelijk veel documenten heen en weer kunnen verplaatsen, zo snel mogelijk)

Wat is je budget?
rond de 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb heel veel reviews gekeken van vele tweakers, alleen kwam er nou niet echt uit welke externe HDD nou echt goed was, want er waren toch bij veel schijven wel 1 of meerdere echte minpunten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Compatible met 2.0 en 3.0 USB

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Het probleem is er is geen "super" hdd die super snel is en dan ook nog stil en weinig warmte produceert. Dus kijk naar de min punten. Welke vind je wel erg en welke niet. En dan link je er nog een paar. Zodat wij kunnen zien dat je eigen inzet heb getoont.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:28

Esumontere

Floep, banaan.

erwinwernars schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:48:
Ik zoek een?
1 of 2 TB Externe HDD op minimaal 7200rpm (Moet namelijk veel documenten heen en weer kunnen verplaatsen, zo snel mogelijk)

Wat is je budget?
rond de 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb heel veel reviews gekeken van vele tweakers, alleen kwam er nou niet echt uit welke externe HDD nou echt goed was, want er waren toch bij veel schijven wel 1 of meerdere echte minpunten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Compatible met 2.0 en 3.0 USB
*knip* dit kan aardiger, zoals "En wat heb je zelf gevonden?"

CAA beleid
En dan met name het stukje:
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 03-07-2015 10:33 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bijna alle USB 3 externe disk halen 100MB, snel zat lijkt me.
Wil je extra snelheid neem dan een UASP compatible disk.

• erwinwernars
loki504 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:51:
Het probleem is er is geen "super" hdd die super snel is en dan ook nog stil en weinig warmte produceert. Dus kijk naar de min punten. Welke vind je wel erg en welke niet. En dan link je er nog een paar. Zodat wij kunnen zien dat je eigen inzet heb getoont.
Aah er is dus niet echt een HDD die er echt bovenuit springt.

ik denk dat ik dan maar voor deze ga:
pricewatch: Seagate Expansion Desktop 2TB Zwart

aangezien snelheid toch erg belangrijk voor mij is. nadeel is wel dat deze erg veel lawaai maakt als ik de reviews mag geloven.

en anders deze:
pricewatch: Freecom ToughDrive USB 3.0 (7200 rpm) 1TB Grijs

alleen hier zijn erg weinig reviews dus daar kan ik niet echt een conclusie uittrekken hoe goed het apparaat nou is, want de review is nou ook niet echt uitgebreid.

• erwinwernars
Ik heb je post geraporteerd, geen probleem daarvoor. zoals je in het topic kon zien heb ik eigen onderzoek gedaan.

Melden dat je iemand hebt gereport is op zijn zachtst gezegd niet netjes, zie ook Het algemeen beleid #reageren. Laat dat dus achterwege de volgende keer.

ik citeer:

dat is de reden waarom ik hier hulp heb gevraagd!

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 03-07-2015 10:34 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel misschien wat met het gestrekte been erin gereageerd heeft Esumontere wel gelijk. Welke heb je dan gevonden en waarom voldoen die niet?

We willen ten alle tijde voorkomen dat medetweakers dubbel werk gaan verrichten :).

• erwinwernars
br00ky schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:33:
Hoewel misschien wat met het gestrekte been erin gereageerd heeft Esumontere wel gelijk. Welke heb je dan gevonden en waarom voldoen die niet?

We willen ten alle tijde voorkomen dat medetweakers dubbel werk gaan verrichten :).
De ondervindingen staan al in het topic. Op een reactie van een ander lid.

maar in het standaardformulier kon ik nergens mijn ondervindingen plaatsen, misschien handig als deze dan ook duidelijker word aangepast. Want ik dacht dat dit voldoende was om te weten dat ik toch echt zelf onderzocht hebt en wat ik zoek.

(heb op zijn reactie gereageerd omdat ik het erg ongepast vond hoe hij reageerde)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waar je nog naar kunt kijken is of je een 2,5" of een 3,5" externe disk wilt. 3,5" zal iets goedkoper zijn, maar minder makkelijk mee te nemen en heeft altijd een externe voeding nodig.

Edit: 2,5" en 7200 rpm zie je niet zoveel, zeker als je voor 2TB wilt gaan. Voor performance lijkt me een 3,5" disk gunstiger.

[ Voor 26% gewijzigd door u_nix_we_all op 03-07-2015 10:52 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• erwinwernars
u_nix_we_all schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:49:
Waar je nog naar kunt kijken is of je een 2,5" of een 3,5" externe disk wilt. 3,5" zal iets goedkoper zijn, maar minder makkelijk mee te nemen en heeft altijd een externe voeding nodig.

Edit: 2,5" en 7200 rpm zie je niet zoveel, zeker als je voor 2TB wilt gaan. Voor performance lijkt me een 3,5" disk gunstiger.
Ja dat heb ik helaas ook gemerkt, ik denk dat ik maar voor 1TB ga en dan wel een 2,5inch.

wil hem namelijk wel gemakkelijk in gebruik nemen. Zowel voor me laptop als voor m'n desktop als voor werk.

dus dan ga ik denk ik maar voor deze:
pricewatch: Freecom ToughDrive USB 3.0 (7200 rpm) 1TB Grijs

deze heeft namelijk ook wachtwoord encryptie erop zitten. moet alleen even kijken of ik nog wat reviews ergens vandaan kan toveren. :9

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Andere optie is nog om een losse behuizing te halen, en daar zelf een disk in zetten. Zo weet je precies welke disk je hebt, dat is bij zo'n Freecom moeilijk te voorspellen (Freecom maakt de disks niet zelf, die kopen ze ook in)
Zelf heb ik dat ook gedaan, en dan met een Zalman VE300 . Die heeft als extra dat hij ODD-emulatie heeft (iso bestanden erop zetten, die kun je dan als USB-cdrom laten werken. Erg handig voor installaties ed)
In jouw geval zou dan een VE400 wellicht een alternatief zijn (heeft encryptie en ODD-emulatie)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1