Ik was vanochtend op weg naar m'n werk ooggetuige van een ongeluk tussen een auto en een snor-/bromfiets. De auto stond op de weg voorgesorteerd om linksaf te slaan, de snorfiets reed tegenovergesteld rechtdoor. De snorfiets/bromfiets reed veel en veel te hard en kon daardoor de auto niet meer ontwijken noch afremmen. Hij klapte op de zijkant van de voorkant, maakte een rol over de auto, verloor beide schoenen en liep vervolgens, zelfstandig maar duidelijk aangeslagen, naar de overkant van de weg. De auto scheurde vervolgens vol gas weg (200 meter roetspoor, als het niet langer was). Ik was echter nog wel in staat om zijn kenteken op te nemen.
Ondanks het internet-adagium (schoen uit = dood) heeft het "slachtoffer" het met wat kleine schaaf- en valwonden prima overleefd.
Hij wilde per se niet dat ik de politie belde. Hij gaf aan dat dit was omdat zijn brommer opgevoerd was.
Hoewel ik er persoonlijk van overtuigd ben dat als het slachtoffer gewoon had gereden (max 45 ervanuitgaande dat hij op een bromfiets reed zonder helm, anders 25 als het een snorfiets was) er geen ongeluk was geweest, vind ik het toch erg kwalijk dat de dader na het ongeluk vol gas weggereden is.
Is het mogelijk om alsnog de dader aan te geven bij politie zonder het slachtoffer in een moeilijke situatie te brengen?
Ondanks het internet-adagium (schoen uit = dood) heeft het "slachtoffer" het met wat kleine schaaf- en valwonden prima overleefd.
Hij wilde per se niet dat ik de politie belde. Hij gaf aan dat dit was omdat zijn brommer opgevoerd was.
Hoewel ik er persoonlijk van overtuigd ben dat als het slachtoffer gewoon had gereden (max 45 ervanuitgaande dat hij op een bromfiets reed zonder helm, anders 25 als het een snorfiets was) er geen ongeluk was geweest, vind ik het toch erg kwalijk dat de dader na het ongeluk vol gas weggereden is.
Is het mogelijk om alsnog de dader aan te geven bij politie zonder het slachtoffer in een moeilijke situatie te brengen?