Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Getuige van ongeluk, "slachtoffer" wil geen politie

Pagina: 1
Acties:

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik was vanochtend op weg naar m'n werk ooggetuige van een ongeluk tussen een auto en een snor-/bromfiets. De auto stond op de weg voorgesorteerd om linksaf te slaan, de snorfiets reed tegenovergesteld rechtdoor. De snorfiets/bromfiets reed veel en veel te hard en kon daardoor de auto niet meer ontwijken noch afremmen. Hij klapte op de zijkant van de voorkant, maakte een rol over de auto, verloor beide schoenen en liep vervolgens, zelfstandig maar duidelijk aangeslagen, naar de overkant van de weg. De auto scheurde vervolgens vol gas weg (200 meter roetspoor, als het niet langer was). Ik was echter nog wel in staat om zijn kenteken op te nemen.

Ondanks het internet-adagium (schoen uit = dood) heeft het "slachtoffer" het met wat kleine schaaf- en valwonden prima overleefd.

Hij wilde per se niet dat ik de politie belde. Hij gaf aan dat dit was omdat zijn brommer opgevoerd was.

Hoewel ik er persoonlijk van overtuigd ben dat als het slachtoffer gewoon had gereden (max 45 ervanuitgaande dat hij op een bromfiets reed zonder helm, anders 25 als het een snorfiets was) er geen ongeluk was geweest, vind ik het toch erg kwalijk dat de dader na het ongeluk vol gas weggereden is.

Is het mogelijk om alsnog de dader aan te geven bij politie zonder het slachtoffer in een moeilijke situatie te brengen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
Dat 'ie te hard reed gaat hem geen problemen opleveren. Ik zou zeker melding maken van wat je gezien hebt. Dit soort mensen horen niet op de weg thuis.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 07:23
Direct melden bij de politie, zulke lui hebben geen respect voor andersmans leven.
Een ongeluk veroorzaken kan gebeuren, maar dat los je netjes op.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik snap je punt, maar ergens vind ik het een soort van burgerplicht om melding te maken bij de politie. Doorrijden na een dergelijk ongeluk kan echt niet imo. Het is ook heel raar dat je zoveel schade doorrijd.

Verder lijkt de brommerrijder wel ok, maar misschien legt hij morgen opeens het loodje vanwege een bloeding in het hoofd of een gescheurde milt. Wanneer je nog stijf staat van de adrenaline merk je sowieso weinig van schade aan je lichaam. Ik denk toch wel dat politie dan blij is met jouw informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 03-07-2015 08:15 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:21

@r!k

It is I, Leclerq

Klinkt alsof beiden partijen wat te verbergen hebben. Je kunt een melding maken bij de politie, ik denk echter dat ze gezien beide partijen er verder niks mee lijken te willen er verder niks mee gaan doen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

Dido

heforshe

Als ik me niet vergis is doorrijden na een ongeval een misdrijf, en dien je als getuige een misdrijf altijd te melden.

Al reed die brommer 100, wie zegt dat die automobilist de volgende keer wel stopt als er een moeder met kind op de fiets geraakt wordt?

Wat betekent mijn avatar?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35
Gewoon bellen zou ik zeggen.

Die brommer gaat echt niet gecontroleerd worden. De snelheid kan niet meer worden gemeten en of die scooter is opgevoerd maakt niet uit. Dit wordt op de verkeersregels afgehandeld door de verzekering met jou als getuige.
Het verlaten van een ongeval is een misdrijf op het moment dat de vluchter zich niet binnen 12 uur bij de politie meld.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Misschien had die snorfietsert wel meer op z'n kerfstok dan alleen het opvoeren van z'n snorfiets. Ik zou beide kentekens doorgeven. Beiden horen sowieso niet op de weg.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Smultie
  • Niet online
Standeman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:14:
Ik snap je punt, maar ergens vind ik het een soort van burgerplicht om melding te maken bij de politie. Doorrijden na een dergelijk ongeluk kan echt niet imo. Het is ook heel raar dat je zoveel schade doorrijd.
Even voor de goede orde, dat vind ik ook!! Ik wilde alleen even controleren of ik het slachtoffer niet verder in de problemen kan brengen door mijn melding.

Maar het is me duidelijk, dank voor jullie mening!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Smultie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:24:
Even voor de goede orde, dat vind ik ook!! Ik wilde alleen even controleren of ik het slachtoffer niet verder in de problemen kan brengen door mijn melding.
Dat lijkt me irrelevant. Je bent getuige van een misdrijf (heb je een kenteken?), dat melden is belangrijk.
Brommers opvoeren mag niet, daar krijgt-ie vroeg of laat toch wel een boete voor.

• Smultie
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:26:
[...]

Dat lijkt me irrelevant. Je bent getuige van een misdrijf (heb je een kenteken?), dat melden is belangrijk.
Brommers opvoeren mag niet, daar krijgt-ie vroeg of laat toch wel een boete voor.
Ik heb een kenteken van de auto inderdaad.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dan snel bellen, zodat het bewijs nog niet weggespoten is.

• MuddyMagical
Smultie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:24:
[...]

Maar het is me duidelijk, dank voor jullie mening!
Naja, aan de andere kant moet ook het slachtoffer wat verantwoordelijkheid nemen. Scooter opvoeren heeft gewoon risico's. 1 heeft hij nu goed door denk ik. De andere is dat de politie je wat interessanter vind.

Gedrag van de doorrijder is ook absoluut niet goed, maar kan in paniek zijn geweest. Vandaar de 12 uur termijn die je hebt.
RemcoDelft schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:30:
Dan snel bellen, zodat het bewijs nog niet weggespoten is.
Weggespoten?

[ Voor 12% gewijzigd door MuddyMagical op 03-07-2015 08:31 ]

• Smultie
  • Niet online
Ik heb zojuist de aanrijding en het wegrijden gemeld via 0900-8844.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Goed gedaan! _/-\o_

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 18:07
Zou daar nog wat mee gedaan worden eigenlijk nadat het ongeluk al een tijd geleden gebeurd is?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Had je ook kenteken van bromfiets doorgegeven?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De titel pastte niet. Heb hem iets aangepast, lastig in 1 zin te vatten.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Ja, autolak spuiten, krassen weg.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou de politie melden dat je een aanrijding hebt gezien waarbij de automobilist doorreed (ernstige zaak!) en dat je zijn kenteken wel hebt genoteerd. Het kenteken van die brommerrijder kun je natuurlijk "vergeten" zijn, dat zal niemand je kwalijk nemen. De politie zal vast even bij de automobilist langsgaan en als er schade is aan zijn auto moet hij een goed verhaal hebben, lijkt me. Er zijn immers getuigen, dus daar lult hij zich niet zomaar onderuit.

Maar zeker melden dus, laat het maar aan de politie over of ze er werk van maken, maar dan heb jij in ieder geval gedaan wat je kunt om dit soort aso's hun gedrag aan te laten passen cq. van de weg te laten halen.
Smultie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:32:
Ik heb zojuist de aanrijding en het wegrijden gemeld via 0900-8844.
Kreeg je nog iets van een reactie?

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 03-07-2015 09:16 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Smultie
  • Niet online
Silver7 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:37:
Had je ook kenteken van bromfiets doorgegeven?
Nee, die heb ik niet opgenomen. Was vooral bezig met het asociale gedrag van de automobilist.
Grrrrrene schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:03
Kreeg je nog iets van een reactie?
De melding werd opgenomen en aan het eind van het gesprek werd ik bedankt.

[ Voor 39% gewijzigd door Smultie op 03-07-2015 09:21 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Smultie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:15:
[...]
De melding werd opgenomen en aan het eind van het gesprek werd ik bedankt.
Vraag me af of je er nog iets van hoort. Heb ook een keer 0900-tuig gebeld omdat er een Brit met pech op de vluchtstrook stond. Verder niet zo erg, maar hij stond met z'n koplampen naar het tegemoetkomende verkeer, dus je schrikt je een ongeluk als je eraan komt rijden (was net na een heuveltje). Werd doorverbonden met de meldkamer (112 dus) en die zeiden ook alleen "bedankt, we sturen er mensen heen". Zou het wel leuk vinden als je een sms'je krijgt met wat ze dan precies gedaan hebben :p

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Met grrrene. Ik zou melding doen van vluchtmisdrijf. Iemand die na een aanrijding met een scooter doorrijdt, ik vraag me af of je die morgen wil tegenkomen in zijn auto.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Gewoon beide kentekens doorgeven aan de politie, niet alleen de automobilist, maar ook de brommer bestuurder heeft wat te verbergen

De politie mag dan gaan uitzoeken hoe en wat
Nu bescherm jij wel die scooter bestuurder, maar als hij morgen met zijn opgevoerde brommer een paar kinderen aanrijdt (rijden kan hij immers nog niet) kan je jezelf ook wel voor je kop slaan, toch?

Dit verhaal klopt in ieder geval van geen kant :N

Verwijderd

Knul schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Vraag me af of je er nog iets van hoort. Heb ook een keer 0900-tuig gebeld omdat er een Brit met pech op de vluchtstrook stond. Verder niet zo erg, maar hij stond met z'n koplampen naar het tegemoetkomende verkeer, dus je schrikt je een ongeluk als je eraan komt rijden (was net na een heuveltje). Werd doorverbonden met de meldkamer (112 dus) en die zeiden ook alleen "bedankt, we sturen er mensen heen". Zou het wel leuk vinden als je een sms'je krijgt met wat ze dan precies gedaan hebben :p
Ik heb ooit een keer een melding gemaakt van twee bejaarde in een brommobiel die op de A50 reden bij Eeuwijk. Werd later netjes teruggebeld dat ze de oudjes van de weg hadden gehaald.

• MuddyMagical
Sebazzz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Ja, autolak spuiten, krassen weg.
Ah zo. Ik denk trouwens dat als je een scooter in je spatscherm heb gehad en de bestuurder is over de motorkap gegaan je wel iets meer nodig hebt dan alleen lak. :)

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

KrazyJay

FabianGTI schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:56:
Gewoon beide kentekens doorgeven aan de politie, niet alleen de automobilist, maar ook de brommer bestuurder heeft wat te verbergen

De politie mag dan gaan uitzoeken hoe en wat
Nu bescherm jij wel die scooter bestuurder, maar als hij morgen met zijn opgevoerde brommer een paar kinderen aanrijdt (rijden kan hij immers nog niet) kan je jezelf ook wel voor je kop slaan, toch?
[...]
Lees de thread eens door?
Smultie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:15:
[...]
Nee, die heb ik niet opgenomen. Was vooral bezig met het asociale gedrag van de automobilist.
[...]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
KrazyJay schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:58:
[...]

Lees de thread eens door?

[...]
Reageer eens op een normale manier... :/

Maar oké, geen kenteken, maar je bent alsnog getuigen, dus je kan ook de kenmerken van de scooter bestuurder doorgeven

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Goed om te lezen dat je het alsnog hebt doorgegeven.

Het is echt een afweging tussen je niet ongevraagd met andere mensen willen bemoeien cq de grote kans dat als iemand net is aangereden even niet helder zelf kan nadenken op dat moment.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MuddyMagical schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:20:
Het verlaten van een ongeval is een misdrijf op het moment dat de vluchter zich niet binnen 12 uur bij de politie meld.
Euh, neen, zó zit 't nou ook weer niet in elkaar.

Doorrijden na een ongeval is altijd een misdrijf, maar áls je je binnen 12 uur zélf meldt, dan 'vervalt' het zeg maar. Als de politie je binnen die 12 uur aanhoudt/oppikt, bijv. van huis of iets dergelijks, dan ben je simpelweg de sjaak :)

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

KrazyJay

FabianGTI schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Reageer eens op een normale manier... :/

Maar oké, geen kenteken, maar je bent alsnog getuigen, dus je kan ook de kenmerken van de scooter bestuurder doorgeven
Het leek mij een vrij normale manier van reageren, gezien het feit dat je niet eens 3 posts boven je gelezen hebt en toch van mening lijkt te zijn een beschuldiging naar de TS te mogen smijten. Threads worden onplezant te lezen met zulke kamikazeposters. Desalniettemin, bedoelde ik het niet agressief maar meer als een advies.

OT: Met een beetje geluk kan de politie met camerabeelden achterhalen wie de bestuurder van de tweewieler was. Ik persoonlijk onthoud nooit nummerborden in zulke gevallen (adrenaline?), het is al knap dat TS de nummerplaat van de auto onthouden heeft.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Doorrijden na een ongeval is inderdaad een misdrijf. En als je getuige bent van een misdrijf dan "moet" je dat gewoon melden bij de politie.

Het feit dat de brommer opgevoerd is heeft daar helemaal niets mee te maken. Ook al reed die brommer 100, hij had nog steeds voorrang - en afgezien daarvan is het ook nog eens een ongeluk met een zwakkere verkeersdeelnemer en daar bovenop nog een misdrijf ook dat hij is weggereden (tenzij hij zichzelf bij de politie meldt). Wellicht dat de scooterbestuurder een waarschuwing krijgt voor het feit dat zijn scooter te hard loopt, in het ergste geval krijgt hij daar een boete voor - maar terwijl hij zijn scooter laat repareren (volledig vergoed door de verzekering van de tegenpartij) kan hij hem ook meteen weer conform laten afknijpen.

Als BHV-er weet ik dat wanneer er een ongeluk met meer dan 20km/u plaatsvindt, er sowieso moet worden uitgegaan van mogelijk nekletsel. Dus zelfs al is die scooterbestuurder meteen opgestaan en zei hij dat hem niets mankeerde - het kan best zijn dat dat een effect was van de adrenaline waardoor (interne) verwondingen niet opvielen. Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar er had toch minstens ook een ambulance bij moeten komen om het slachtoffer te controleren...

Na een ongeluk willen mensen nogal eens niet helder kunnen nadenken. Vandaar dat die autobestuurder weg racete (en vandaar dat het doorrijden je vergeven wordt als je je binnen enkele uren alsnog meldt) en vandaar dat die scooterbestuurder zei dat hij de politie er niet bij wilde. Dat zijn van die dingen waar men dan achteraf van baalt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Je bent getuigen van een misdrijf en bent bij wet volgens mij zelfs verplicht om aangifte te doen.

Dat neemt trouwens niet weg dat jouw idee van 'dader' nogal krom is. Het slachtoffer stond stil en wou afslaan naar links, de dader klapt vervolgens op z'n opgevoerde brommer tegen het slachtoffer op en niet andersom.

... Totdat de auto wegreed en daarmee een misdrijf pleegde. 8)7
Uit de TS haal ik dat de auto voorgesorteerd stond en niet reed toen de brommer er op klapte.

Edit: Bovenstaande is trouwens waarom ik een hekel heb aan brommers en al helemaal als ze opgevoerd zijn, de meeste tweewieler bestuurders denken namelijk dat ze koning op de weg zijn en het schaad hun financieel nauwelijks als ze ergens tegen op klappen. Zie maar eens te bewijzen dat een lutser met z'n opgevoerde stinkende lawaaimaker >45km/h reed terwijl jij je netjes aan de regels hield.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 09-07-2015 11:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad, ik doe de aanname dat de auto linksaf aan het slaan was - anders zou er geen reden zijn waarom de scooter de auto "niet meer kon ontwijken", lijkt mij. Wellicht dat de missende informatie ook anders ingevuld dient te worden. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Smultie
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:09:
Inderdaad, ik doe de aanname dat de auto linksaf aan het slaan was - anders zou er geen reden zijn waarom de scooter de auto "niet meer kon ontwijken", lijkt mij. Wellicht dat de missende informatie ook anders ingevuld dient te worden. :D
De auto stond inderdaad stil. Was de brommer niet opgevoerd geweest, ben ik er van overtuigd dat er niks was gebeurd.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Of je dit nu wel of niet bij de politie bekend maakt, het resultaat is hetzelfde: de politie doet niets.
In dit geval kunnen ze ws. ook niets doen omdat jij geen slachtoffer bent.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Dido schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:20:
Als ik me niet vergis is doorrijden na een ongeval een misdrijf, en dien je als getuige een misdrijf altijd te melden.
Je mag altijd aangifte doen van een misdrijf, maar dat hoeft niet. Je bent alleen verplicht aangifte te doen van:
- misdrijven tegen de veiligheid van de staat (art. 92-107 Sr);
- enkele misdrijven tegen de koninklijke waardigheid (art. 108-110 Sr);
- misdrijven waardoor de algemene veiligheid van personen en goederen in gevaar wordt gebracht (art. 157-176 Sr), voorzover daardoor levensgevaar wordt veroorzaakt;
- de misdrijven tegen het leven gericht (art. 287-294 Sr);
- afbreking van zwangerschap (art. 296 Sr);
- mensenroof (art. 278 Sr);
- verkrachting (art. 242 Sr).
Bron: artikel 160 van het Wetboek van Strafvordering.

Be yourself, no matter what they say ...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar dan nog vind ik het wel een burgerplicht. Overtredingen zijn tot daar aan toe, daar maakt iedereen zich wel eens schuldig aan, vooral in het verkeer. ;) Maar misdrijven is toch wat heel anders en doorrijden na een ongeval is IMHO toch wel een vrij zware...

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:38
Ik zal wel een pessimist zijn, maar geloof niet dat de politie hier iets mee doet.
Geen spoed dus het komt gewoon op een of andere stapel terecht.
Opsporingspotentie: 1 getuige versus een kentekenhouder die vermoedelijk zegt van niets te weten danwel zegt niet de bestuurder geweest te zijn = geen zaak.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een bromfietser die over je motorkap heen vliegt, dat laat anders wel zichtbare schade achter die door de politie heel snel geverifieerd kan worden...

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 11:54
Ik zou die brommerrijder lekker laten gaan, of die nou wat te verbergen heeft of niet. Hij kiest er zelf voor om niet geholpen te willen worden. Dat is geen misdrijf ook :P

Voor de doorrijder zou ik sowieso bellen, niet omdat het een misdrijf is maar wtf... Kan gewoon niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Streskip op 10-07-2015 10:18 ]

Verwijderd

Misschien is de scooter wel gestolen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 10:25 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

M14

Smultie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:12:
[...]

De auto stond inderdaad stil. Was de brommer niet opgevoerd geweest, ben ik er van overtuigd dat er niks was gebeurd.
Wat nou als het een motor was geweest? Je aanname rondom snelheid is tot op zekere hoogte niet relevant. Immers, als de auto voorrang had verleend was er ook niks gebeurd. De scooter reed rechtdoor, de auto maakte een verrichting --> Auto is fout, dus 100% aansprakelijk.

Nu komt het puntje snelheid. De aansprakelijkheid kan (deels) verlegd worden naar de andere bestuurder (de scooterrijder dus), bijvoorbeeld wanneer er excessief hard is gereden. 60km/h waar je 50km/h mag is niet excessief te hard. Het is aan degene die de het ongeval heeft veroorzaakt om dit te bewijzen.

Een politieonderzoek heeft hier een groot aandeel in, maar dat is er nooit geweest.
Volgende mogelijkheid is het gebruik van getuigen. Getuige: "Hij reed echt veeeeel te hard" -> Bestuurder: "Ik hield me aan de snelheid, ik zag dit op mijn teller" Rechter (mocht het zo ver komen) "Wat is de definitie van 'veeeel' te hard"? Discussie alom, geen harde bewijzen.

Omdat er geen politieonderzoek is geweest en de veroorzaker is doorgereden denk ik dat de scooterrijder een grote kans maakt om alle schade te verhalen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
M14 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 02:26:
[...]
Wat nou als het een motor was geweest? Je aanname rondom snelheid is tot op zekere hoogte niet relevant. Immers, als de auto voorrang had verleend was er ook niks gebeurd. De scooter reed rechtdoor, de auto maakte een verrichting --> Auto is fout, dus 100% aansprakelijk.
Volgens mij stond de auto stil te wachten voor de kruising, lijkt me sterk dat die dan aansprakelijk is:
Smultie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:12:
[...]
Wat dat betreft vind ik het dan ook een vreemd verhaal. Een auto die wegrijd nadat er een brommer op is gereden terwijl de auto gewoon stil stond te wachten? Wat hebben die mensen dan wel niet te verbergen vraag ik me af.
Pagina: 1