Toon posts:

IIS 4 ASP parser gaat hangen om de zoveel tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb al tijden dit probleem op een van onze NT4 servers, Er draaien meerdere sites op, allemaal in seperate memory space, en 1 van die sites hangt om de zoveel tijd.

Het kan om de dag zijn, of 1x per maand, maar als het gebeurt krijg je een http 500 server too busy te zien als je een .asp pagina opent, html files doen het nog wel.
(cpu belasting is dan ook nog gewoon normaal, 2 a 3%)

Als ik in de performance viewer bij 'ASP Queue length' kijk, is hij schrikbarend hoog, wat dus aangeeft dat 1 van de asp scripts van die site de hele asp parser laat hangen, gelukkig doen alle andere sites om die machine het nog wel (die hangen ook nooit)

Hoogstwaarschijnlijk is het een brak asp script wat hiervoor zorgt, maar is er een manier om erachter te komen welke? of is er uberhaupt een oplossing? Technet bied weinig zoelaas.

techinfo:

Dual p3-500
halve gig mem
NT4 server SP6a + berg hotfixes
IIS4
website: seperate memory space, ASP, Access databases.
App /process options: asp script timeout: 90, max asp cache: 50, script engine cache: 15

hellup!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is zeker te hoog gegrepen voor de gemiddelde tweaker? :D

Verwijderd

Elke script van de site goed doorlopen. Er zit ongetwijfeld dan echt is fout in je script (database connecties die je niet opruimt of recordsets etc.). Controleer goed of je alles opruimt (set object = nothing).

Een andere manier is er niet verder denk ik zo. Je zou elke pagina kunnen oproepen en kunnen kijken of je geheugen gebruik erg oploopt. Maar waarschijnlijk valt het niet echt op zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hmjah, ik ben d'r al mee bezig. lastige is dat ik het zelf niet heb geprogrammeerd, en degene die het heeft geprogd er een puinbak van heeft gemaakt :) maar idd, dbase conn's sluiten, dat soort dingen zal ik ff nalopen