Toon posts:

Moederbord ondersteunt CPU niet tot BIOS update.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc gebouwd,

I5-4460
ASUS r9 290
Gigabyte G1.Sniper B6
2x4gb crucial ballistix RAM
Seasonic 520W psu
Samsung 250GB ssd
Seagate 1TB hdd

En hij wilde niet werken. Hij start op, maar geeft geen beeld en gaat na zo'n 15 seconden weer uit. Na rond gevraagd te hebben tussen mijn vrienden is er mij verteld dat mijn moederbord geen Haswell Refresh CPUs ondersteunt, tot de BIOS geupdate is.

Dit is natuurlijk zwaar vervelend, en ik heb op het moment een aantal opties:

-Het kopen van een goedkope CPU die het moederbord wel ondersteunt

-De gehele PC weer uit elkaar halen en de mobo opsturen naar de retailer (Afuture) waarna zij hem voor mij kunnen updaten.

Is het ook mogelijk om met een FAT32 USB de BIOS te kunnen flashbacken? Ik weet niet of het kan met dit moederbord, en alle hulp is welkom.

Alvast bedankt,

-Bacon

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Alle cpu's werken vanaf BIOS F2 zeggen ze hier:

http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=5173

Dat klinkt alsof hij gewoon zou moeten werken..?

specs

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een maand of 3 geleden ook de B6 met i5 4460 bij een vriend ingebouwd en de cpu werd gewoon ondersteund.

Ik kreeg hem eerst niet geboot ook maar de 24-pin atx kabel zat niet goed vast geklikt. Licht het mobo groen op als hij aan staat? Check even je kabels na, wellicht hetzelfde probleem :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:29:
Ik heb een maand of 3 geleden ook de B6 met i5 4460 bij een vriend ingebouwd en de cpu werd gewoon ondersteund.

Ik kreeg hem eerst niet geboot ook maar de 24-pin atx kabel zat niet goed vast geklikt. Licht het mobo groen op als hij aan staat? Check even je kabels na, wellicht hetzelfde probleem :)
Wat vaag! Ja, alle fans gaan aan, en het moederbord wordt groen. Ik heb het ook zonder mijn GPU geprobeerd maar dat gaf hetzelfde resultaat. Ik zal proberen om alles los te koppelen en vervolgens weer aan. Met een beetje geluk werkt het dan wel. :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb ook een moederbord waarbij m'n CPU eerst niet ondersteund werd en het systeem deed in dat geval helemaal niets. Nou was 't wel AMD, geen Intel, maar als de CPU niet ondersteund wordt, zou je eerder niets krijgen, dan dat het probeert en dan weer uit gaat. Heb je ook de 4-pin voeding voor de CPU aangesloten? Die kan je makkelijk over 't hoofd zien. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:39:
Ik heb ook een moederbord waarbij m'n CPU eerst niet ondersteund werd en het systeem deed in dat geval helemaal niets. Nou was 't wel AMD, geen Intel, maar als de CPU niet ondersteund wordt, zou je eerder niets krijgen, dan dat het probeert en dan weer uit gaat. Heb je ook de 4-pin voeding voor de CPU aangesloten? Die kan je makkelijk over 't hoofd zien. ;)
Ik heb even nagedacht en ik ben op het idee gekomen om de RAM te swappen van slot naar slot. Hij is nu opgestart, en ik ga kijken of ik de volle 8GB RAM erin kan krijgen.

Het lag dus niet aan de processor (domme ik), maar aan vreemde kwaaltjes onder de naam van "Random access memory" Allemaal toch heel erg bedankt voor de tips! Zo leer je elke dag weer iets _/-\o_ _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je had wel kunnen nagaan dat het niet BIOS-versie gerelateerd was. De Sniper B6 is immers van ná de introductie van de Haswell Refreshes :).

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:08:
[...]

Ik heb even nagedacht en ik ben op het idee gekomen om de RAM te swappen van slot naar slot. Hij is nu opgestart, en ik ga kijken of ik de volle 8GB RAM erin kan krijgen.

Het lag dus niet aan de processor (domme ik), maar aan vreemde kwaaltjes onder de naam van "Random access memory" Allemaal toch heel erg bedankt voor de tips! Zo leer je elke dag weer iets _/-\o_ _/-\o_
Laat mij raden, je had ze in channel B zitten ipv A?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1