Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Mountainbike kopen

Pagina: 1
Acties:

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-11 14:20

Plainside

I browse when I'm at work

Topicstarter
Een klein stukje backstory.
Vorig jaar had ik een mountainbike gekoct die een tijdje meeging maar die was net wat te klein voor mij.
Dus dat ding verkoct en nu wil ik graag een nieuwe kopen ik ben langs een fietswinkel bij mij in de buurt gegaan en hun raden mij aan om met een 19' inch frame te gaan.
En dus kwam ik uiteindelijk hier op uit: http://www.internet-bikes.com/index.php?p=4719&id=83685
Nu vraag ik me af of deze mountainbike wel het beste is voor het geld (ik laat hem bezorgen en in elkaar zetten).
Zelf heb ik niet super veel evaring met mountainbikes (vandaar het topic) dus zijn er misschien betere mountainbikes voor minder geld?

*ps. vind het lullige om naar de fietswinkel te gaan en daar met deze vragen aan te komen zetten.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Duwtje naar VV.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Spaar even door voor iets van 600-700 euro.

Of wil je er alleen mee op de weg?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
NoxiuZ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:32:
Spaar even door voor iets van 600-700 euro.

Of wil je er alleen mee op de weg?
Dit. Of zoek een leuke tweede hands. Dit is meuk

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:55
Voorvering prut
Schijfrem behoorlijk prut
Schakelsysteem prut
Aantal versnellingen 10 jaar oud.
Leuk voor nasr school, in het veld in 30 minuten aan gort getrapt.
Voor dat geld kun je een leuke 2de hands kopen op MP.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

418O2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:40:
[...]

Dit. Of zoek een leuke tweede hands. Dit is meuk
Eens

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Naar wat merk moet ik kijken en met welke onderdelen?

• maartend
Cannondale, Trek, Cube, Merida, afijn, alle grote merken.
Shimano LX, XT, SRAM X7 en hoger.

Zoiets bijv ; Dale

[ Voor 45% gewijzigd door maartend op 05-07-2015 17:55 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Wat is je budget?

Deze week ook naar de fietsenwinkel geweest omdat het solden zijn (in BE, doen jullie dat in NL ook?).
Daar stonden Merida's die normaal 1200€ kosten aan 700€.Daarvoor heb je dan een hele mooie 29" :)

• maartend
Ik denk rond de 350 euro. Die prijs gaf hij aan bij een fiets.

• Plainside

Plainside

Topicstarter
jep 350/400 euro ongeveer.

• maartend
Marktplaats is je vriend.

Nog beter op mountainbile.be of mountainbike.nl. Maar die prijzen liggen meestal een stuk boven je budget, de kwaliteit van de bikes is daar net wat anders.

Maar heb bijv. voor vrienden zelf al 2 Dales gekocht van MP voor 250/stuk

• Plainside

Plainside

Topicstarter
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Dit is bij mij redelijk in de buurt maar kom ik weer met de vraag of dit eenn goeie mountainbike is natuurlijk.

• maartend
Plainside schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:16:

Dit is bij mij redelijk in de buurt maar kom ik weer met de vraag of dit eenn goeie mountainbike is natuurlijk.
Grappig fietsje. 200 max. Slag achterwiel en de vraag of het je maat is. En in wat voor staat de voorvork. En wat voor onderhoud er nodig is.

• Plainside

Plainside

Topicstarter
maartend schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:18:
[...]

Grappig fietsje. 200 max. Slag achterwiel en de vraag of het je maat is. En in wat voor staat de voorvork. En wat voor onderhoud er nodig is.
Framehoogte : 49 tot 53 cm
is 19-20inch frame volgens de fietsenmaker bij mij in de buurt (zelfde lengte als mij ongeveer) is dat een goede maat.

Edit:

Ook had ik deze nog gezien valt aardig buiten het budget maar als die echt veel beter is ben ik er bereid voor.

Edit:

Had de man van de Merida Matts TFS gemaild en kreeg het volgende antwoord:
"De slag merk je niet heel erg, het is meer dat je de achterrem een beetje moet afstellen. Elke fietsenmaker haalt met gemak dit slagje eruit. Verder doet alles het prima maar wil je de perfecte fiets rijden dan zou ik even laten kijken naar de voorvork, remblokjes, ketting en in de loop van de tijd wel het achterderrieur, en voorbladen vervangen. Geef maar aan, ik ben er ook eerlijk over."

Vooral met de vraag over het onderhoudt en het slagje dat in het achterwiel zat.
Tot nu toe zie ik geen nadelen aan deze fiets ik moet alleen even kijken of hij bereid is om minder voor zijn fiets te krijgen.

[ Voor 59% gewijzigd door Plainside op 05-07-2015 19:41 ]

• maartend
Suntour. Niet echt een fan van.

• Fire69
Plainside schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:24:
[...]

Verder doet alles het prima maar wil je de perfecte fiets rijden dan zou ik even laten kijken naar de voorvork, remblokjes, ketting en in de loop van de tijd wel het achterderrieur, en voorbladen vervangen. Geef maar aan, ik ben er ook eerlijk over."

[...]
Denk je niet dat je beter 100 à 200€ extra uitgeeft voor een betere fiets dan dit op termijn te moeten uitgeven aan onderhoud van een mindere fiets?

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Fire69 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:33:
[...]

Denk je niet dat je beter 100 à 200€ extra uitgeeft voor een betere fiets dan dit op termijn te moeten uitgeven aan onderhoud van een mindere fiets?
Tja dan moet ik nog twee maand wachten waarschijnlijk budgets bestaan met een reden he :P

• Fire69
Ik geef je maar wat goeie raad hoor, je doet er mee wat je wil natuurlijk :)

Ik spreek gewoon uit ervaring, mijn eerste mtb was een no-name van 200€. Loodzwaar ding dat rammelde langs alle kanten.
Paar jaar geleden een Minerva gekocht met volledige Deore XT afmontering, wereld van verschil voor remmen, schakelen, vering...
En toch, moest ik nu een nieuwe kopen (daarom dat ik met de solden aan het rondkijken was) zou het geen Minerva meer zijn omdat je toch merkt dat die niet zo'n ervaring met mtb hebben.
Mijn volgende fiets wordt dus zeker een Cube, Merida, ... en dan ben je iets meer kwijt, maar je krijgt er een veel betere fiets voor terug.

Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je er gaat mee doen :)

• maartend
Voor 350-400 heb je hele mooie ATB's op MP. Vooral de 26 inch zijn daar heerlijk goedkoop. Is omdat iedereen naar 29 of 27,5 wil Ik niet.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:11
Ik heb vorig jaar ook mijn Dale via MP gekocht. Enige nadeel is als je een headshock hebt, er zijn er maar weinig die de revisie kunnen doen hiervoor!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Pagina: 1