welk windows version voor c# ontwikkeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 21:42
Mijn zoon gebruikt c# in combinatie met Unity game engine.
Voor hem bouw ik een game computer.
Maar welke windows versie moet ik erop zetten.

Ik stel me zo voor dat hij mogelijk eens wil uitproberen om apps te schrijven in c#.
Ergens las ik dat voor het schrijven van windows Phone 8 apps, de SDK tools nodig zijn die op tenminste windows PRO draaien. Dat wil zeggen niet op Windows home e.d.

Verder heb ik gelezen dat er een product is genaamd xamarin voor het schrijven van apps die crossplatfom kunnen draaien.

Ik wordt niet gehinderd door enige kennis van c# programming taal of app development.
Maar wil rekening houden bij de aanschaf /installerren van windows op eventueel gebruikt van tools voor app ontwikkeling.

Kan iemand mij vertellen of de windows versie pro / Retail /home dan iets uitmaakt of kan de zoon op elk platform aan de gang met c# app development mocht hij dat willen.

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zie https://www.visualstudio....al-studio-express-vs.aspx je hebt wrs de Community edition nodig ;) en eind Juli komt VS 2015 uit en die is nog krachtiger.

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 03-07-2015 09:24 . Reden: Danka Rob3 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
In de supported operating system voor community edition staat windows 7 + 8 en geen verwijzing naar windows PRO. Dus daar volstaatbijvoorbeeld de Home edition ook. In de additional requirements sectie staat:
For Windows Phone development: ◦Windows Phone 8.0 development requires Windows 8.1 (x64) or higher
Windows Phone 8.1 development requires Windows 8.1 (x86) or higher
For the Windows Phone emulators, Windows 8.1 (x64) Professional edition or higher, and a processor that supports Client Hyper-V and Second Level Address Translation (SLAT)

Dus voor windows Phone emulators heb ik wel de PRO versie nodig. Wat houdt dit in de "emulator" en zou mijn zoon dat gaan gebruiken voor APP ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

demonk schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:00:
Dus voor windows Phone emulators heb ik wel de PRO versie nodig. Wat houdt dit in de "emulator" en zou mijn zoon dat gaan gebruiken voor APP ontwikkeling?
Een emulator is een virtuele machine, waarin een simulatie van Windows Phone OS wordt gedraaid. Dit is handig indien je geen Windows Phone tot je beschikking hebt. Wel is het zo dat het gebruik van een emulator ten koste gaat van performance, maar met een beetje een goede processor merk je daar tegenwoordig relatief weinig van.

Ik denk dat jouw zoon met een PC met VS 2015 (zodra die uit is) én Windows 8.1 prima kan gaan programmeren in C#.

[ Voor 36% gewijzigd door Zeg op 02-07-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
bedankt voor het antwoord!
dus voor het schrijven van apps voor windows Phone en android en ios kun je visial studio community edition gebruiken. Wil je je windows Phone app testen met een windows Phone emulator dan heb je de pro-edition nodig. Die emulator heb je niet voor android en ios en als je geen emulator heb dan kun je de app neem ik aan ook gewoon op een telefoon zelf testen. Dus is de PRO versie niet echt nodig..
Of is dit onzin wat ik uitkraam :-)
En die xamarin-software is me ook nog niet helemaal duidelijk wat dit doet.
Ik weet dat ik niet gehinderd wordt door teveel kennis in deze hoek. Maar ben zeer blij met de reakties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

demonk schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:15:
dus voor het schrijven van apps voor windows Phone en android en ios kun je visial studio community edition gebruiken. Wil je je windows Phone app testen met een windows Phone emulator dan heb je de pro-edition nodig. Die emulator heb je niet voor android en ios en als je geen emulator heb dan kun je de app neem ik aan ook gewoon op een telefoon zelf testen. Dus is de PRO versie niet echt nodig..
Of is dit onzin wat ik uitkraam :-)
En die xamarin-software is me ook nog niet helemaal duidelijk wat dit doet.
Ik weet dat ik niet gehinderd wordt door teveel kennis in deze hoek. Maar ben zeer blij met de reakties !
Je moet je dan nog wel aanmelden als een 'app developer' dacht ik, zie eventueel deze link.

Xamarin heeft een soort van cross-platform implementatie gemaakt van het .NET framework in C#. Om niet al te technisch te worden, dit zorgt ervoor dat je met dezelfde code kan programmeren voor OS X, Linux en Android/iOS. Ik vond het in ieder geval niet zo'n heel fijn pakket, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hmm je moet de pro hebben en liefst een cpu met hyper-v of aanverwante (VT-X of AMD-V) erop, dus normaal elke moderne cpu :)

[ Voor 15% gewijzigd door Damic op 02-07-2015 23:26 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Dus de conclusie is...ik heb windows PRO nodig (of Ultimate...neem ik aan..) voor app development...
Hij krijgt een I5 4460 processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Pro is genoeg, i5-4460 ook. Zorg er ook voor dat je een moederbord hebt met een BIOS en Chipset die VT-x/VT-d ondersteunen, maakt het allemaal net wat makkelijker en kost misschien een paar euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Ik weet niet wat die functies inhouden maar denk momenteel aan de volgende moederboord asrock b85m pro4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgens de handleiding ondersteund dat bord VT-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 08:08

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Zeg schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:25:
[...]
Xamarin heeft een soort van cross-platform implementatie gemaakt van het .NET framework in C#. Om niet al te technisch te worden, dit zorgt ervoor dat je met dezelfde code kan programmeren voor OS X, Linux en Android/iOS. Ik vond het in ieder geval niet zo'n heel fijn pakket, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Tijdje terug een stukje prototyping gedaan met Xamarin & Cordova. Xamarin heeft een hele stijle leercurve omdat je welliswaar een .net basis kan maken, maar de hele GUI moet je in de specifieke taal van het device schrijven. Cordova is dan een veel makkelijker alternatief. Alleen bij hele zware apps trekt Xamarin een sprintje omdat de performance dan vele malen beter is. Voor 9 van de 10 apps is Cordova echter meer dan voldoende performant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Damic schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:22:
eind Augustus komt VS 2015 uit en die is nog krachtiger.
Psst: 20 juli ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 12:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
.

[ Voor 113% gewijzigd door moh.moh op 03-07-2015 11:31 . Reden: Stond onzin in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
TL;DR

als je de windows phone emulator wilt gaan gebruiken heb je de pro editie nodig.
anders maakt het niet uit welke EDITIE je gebruikt.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
moh.moh schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:26:
Het antwoord is: 'Nee, dat heb je niet nodig elke EDITIE (home/pro/ultimate) volstaat, indien je de juiste VERSIE (XP/VISTA/7/8(.1)/10) heb'.
Dat hangt er van af wat je onder "volstaat" verstaat dan. Zonder emulator (=> PRO editie vereist) is 't VERDOMD lastig devven voor Windows phone (en laat daar nou net de focus op liggen voor TS).
De gouden regel is: 'De VERSIE windows beïnvloedt welke software je kan draaien waar de EDITIE van windows daar GEEN invloed op heeft'
Niet waar
De editie bepaalt wel degelijk welke beperkingen je al dan niet hebt. Daarom zijn er edities in the first place (voorbeelden te over). Daarbij kunnen edities ook andere beperkingen hebben zoals, o.a., het max. aanspreekbaar geheugen, aantal bruikbare cores en whatnot. En voor development is Hyper-V wel eens verdomd handig en dus zul je Pro moeten gebruiken. Overigens spreek je jezelf een paar alinea's eerder tegen:
Om de Windows Phone emulator van VS2015 te gebruiken, heb je WEL windows 8(.1) PRO nodig.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 03-07-2015 11:07 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:00:
[...]

Dat hangt er van af wat je onder "volstaat" verstaat dan. Zonder emulator (=> PRO editie vereist) is 't VERDOMD lastig devven voor Windows phone (en laat daar nou net de focus op liggen voor TS).

[...]

Niet waar
De editie bepaalt wel degelijk welke beperkingen je al dan niet hebt. Daarom zijn er edities in the first place (voorbeelden te over). Daarbij kunnen edities ook andere beperkingen hebben zoals, o.a., het max. aanspreekbaar geheugen, aantal bruikbare cores en whatnot. En voor development is Hyper-V wel eens verdomd handig en dus zul je Pro moeten gebruiken. Overigens spreek je jezelf een paar alinea's eerder tegen:

[...]
Ja, het eerste stuk is het geupdated stuk; ik was op mijn mobiel en had geen zin om het allemaal te selecteren en door te strepen. Ik zal mijn vorige reactie gewoon verwijderen om verwarring te voorkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
8GB mem en een SSD is ook wel een pre voor development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:03:
[...]
Wel is het zo dat het gebruik van een emulator ten koste gaat van performance, maar met een beetje een goede processor merk je daar tegenwoordig relatief weinig van.
Dat is bij Windows Phone dus niet zo: De emulator is een x86 VM (vandaar dat je Pro nodig hebt, omdat je anders geen Hyper-V hebt waaronder die VM moet draaien).
De emulator is daardoor bijzonder snel.
Maar hij emuleert dus een Windows Phone met x86 CPU, je kunt er geen ARM binaries op draaien/testen.
Dat zou in theorie geen probleem moeten zijn, maar in de praktijk kun je ook wel native code maken, en dan zou je hier en daar misschien toch kleine verschillen tussen ARM en x86 kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Iedereen ontzettend bedankt voor jullie antwoorden en hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mighty84
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Ios en android ontwikkelen heb je premium of pro nodig van Visual studio
Pagina: 1