Ik zoek een?
Hallo allen,
Ik ben naar lang wachten op de R9 300 series eindelijk op het punt aangekomen om een nieuwe grafische kaart te kopen en mijn oude te vervangen. (pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6970)
Mijn keuze is al gevallen op de R9 390 van MSI, na lang dubben tussen deze, en de GTX970 en R9 290X.
Echter, met deze aankoop wil ik ook kijken of ik niet meteen mijn voeding kan vervangen.
Op het moment heb ik de volgende voeding in mijn systeem: pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2
Wat is je budget?
Voor de voeding zit ik te denken aan maximaal 150 euro. Voor eventuele andere upgrades.... een budget van rond de 200 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn oog is al gevallen op de volgende voeding: pricewatch: Corsair RM750i
De eerste reviews die ik gelezen heb spreekt goed over deze RMi serie. Het lijkt een kwalitatief degelijk voedinkje te zijn, met de beveiligingen, de 80 plus gold certificaat, semi-passieve koeling die alleen aanslaat bij een bepaald verbruik en de modulariteit.
Dit houdt niet in dat mijn besluit al vaststaat. Anders zou ik dit adviesaanvraag niet schrijven.
Gezien mijn amateuristische achtergrond in PCs bouwen, wil ik toch wat bevestigingen of suggesties van jullie.
Lijkt deze upgrade verstandig? Ga ik mijn huis en haard in de brand steken hiermee? Of kan ik mijn tijd en geld beter in andere onderdelen steken? (zoals bijvoorbeeld een nieuwe moederbord?)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidig systeem zoals ik hem nu heb is als volgt:
En hieronder nogmaals de grafische kaart die ik wil aanschaffen, en de voeding die mij in het oog springt:
Alvast hartelijk dank uit naar iedereen die me wilt helpen hierin!
Hallo allen,
Ik ben naar lang wachten op de R9 300 series eindelijk op het punt aangekomen om een nieuwe grafische kaart te kopen en mijn oude te vervangen. (pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6970)
Mijn keuze is al gevallen op de R9 390 van MSI, na lang dubben tussen deze, en de GTX970 en R9 290X.
Echter, met deze aankoop wil ik ook kijken of ik niet meteen mijn voeding kan vervangen.
Op het moment heb ik de volgende voeding in mijn systeem: pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2
Wat is je budget?
Voor de voeding zit ik te denken aan maximaal 150 euro. Voor eventuele andere upgrades.... een budget van rond de 200 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn oog is al gevallen op de volgende voeding: pricewatch: Corsair RM750i
De eerste reviews die ik gelezen heb spreekt goed over deze RMi serie. Het lijkt een kwalitatief degelijk voedinkje te zijn, met de beveiligingen, de 80 plus gold certificaat, semi-passieve koeling die alleen aanslaat bij een bepaald verbruik en de modulariteit.
Dit houdt niet in dat mijn besluit al vaststaat. Anders zou ik dit adviesaanvraag niet schrijven.

Gezien mijn amateuristische achtergrond in PCs bouwen, wil ik toch wat bevestigingen of suggesties van jullie.
Lijkt deze upgrade verstandig? Ga ik mijn huis en haard in de brand steken hiermee? Of kan ik mijn tijd en geld beter in andere onderdelen steken? (zoals bijvoorbeeld een nieuwe moederbord?)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidig systeem zoals ik hem nu heb is als volgt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 2600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus P8H67-M LE (3.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 0,- | € 0,- |
1 | Western Digital Caviar Green WD7500AARS, 750GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 104,95 | € 104,95 |
1 | Logitech HD Webcam C270 (Zwart) | € 26,50 | € 26,50 |
1 | WD My Book USB 3.0 4TB Zwart | € 143,- | € 143,- |
1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 82,28 | € 82,28 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Sharkoon Skiller Pro | € 29,04 | € 29,04 |
1 | Logitech G500s Gaming Mouse | € 109,50 | € 109,50 |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 51,67 | € 51,67 |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,02 | € 12,02 |
1 | Corsair Enthusiast TX650 V2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 series Pro 128GB | € 116,16 | € 116,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 711,07 |
En hieronder nogmaals de grafische kaart die ik wil aanschaffen, en de voeding die mij in het oog springt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 362,- | € 362,- |
1 | Corsair RM750i | € 131,95 | € 131,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 493,95 |
Alvast hartelijk dank uit naar iedereen die me wilt helpen hierin!