Ik heb een Giga-Byte 7zx MoBo. Na het flashen van mijn bios start mijn PC niet meer op. hij benadert niet meer m'n Floppy drive zodat ik hem ook niet opnieuw kan flashen. Heeft iemand een oplossing, kan iemand hem voor mij flashen of weet iemand een bedrijf in de buurt van Den Haag die dat doen???
Je kunt het wel zo doen:
Je pakt een ander mobo, start dan met je flash-bootdisk op en als ie geboot is doet je bios eigenlijk niks meer, dus trek je hem (voorzichtig) eruit, dus zonder hem uit te zetten!!!
Dan plaats je je ouwe bios op dat mobo terwijl ie nog aanstaat en flash je hem, en dan zet je hem weer terug op je eigen mobo.
Beetje tricky met het plaatsen van je bios in het andere mobo (maak geen kortsluiting), maar redelijk veilig want je zou alleen je al kapotte bios kunnen verneuken, maar die was al kapot, so give it a try...
Je pakt een ander mobo, start dan met je flash-bootdisk op en als ie geboot is doet je bios eigenlijk niks meer, dus trek je hem (voorzichtig) eruit, dus zonder hem uit te zetten!!!
Dan plaats je je ouwe bios op dat mobo terwijl ie nog aanstaat en flash je hem, en dan zet je hem weer terug op je eigen mobo.
Beetje tricky met het plaatsen van je bios in het andere mobo (maak geen kortsluiting), maar redelijk veilig want je zou alleen je al kapotte bios kunnen verneuken, maar die was al kapot, so give it a try...
volgens mij maakt dat niets uit...
Dat maakt in zovere iets uit dat ze wel van hetzelfde type moeten zijn 440BX chipset..
Ja ja ja Nee !!
je bent niet toevallig bezig met continu van alles aan je pc in en uit elkaar te halen?
Ik heb wat jij beschrijft ook weleens gehad namelijk, dacht ook dat ik de hele boel grondig vernaggelt had, bleek dat ik de floppy gewoon verkeerd om had aangesloten
Hoop voor je dat dat het is, maar zal wel niet..
suc6
Ik heb wat jij beschrijft ook weleens gehad namelijk, dacht ook dat ik de hele boel grondig vernaggelt had, bleek dat ik de floppy gewoon verkeerd om had aangesloten
Hoop voor je dat dat het is, maar zal wel niet..
suc6
Verwijderd
Ik heb dit ooit gedaan met een Asus mobootje. Ik ben niet snel zenuwachtig, ware het niet dat m'n chipwipper van metaal was....Desondanks is het wel gelukt.
Het hoeft niet het zelfde type mobo te zijn, als 'tie maar dat type flashrom ondersteund. Ook je flash programmaatje moet het type ondersteunen.
Geluk..
Het hoeft niet het zelfde type mobo te zijn, als 'tie maar dat type flashrom ondersteund. Ook je flash programmaatje moet het type ondersteunen.
Geluk..
Ik heb het wel vaker gedaan (ik heb een simpel ISA kaartje hiervoor), ik zit in Delft en het kost een 10tje voor de moeite,
Het is wel een PLCC 32 pins kan je die Flashen met je ISA Kaartje
Als dat kan vindt ik het goed ik kom zelf uit Rijswijk maar ik werk in Delft. Als je nog ff een reactie geef zal ik verdere Info ff mailen BvD
Als dat kan vindt ik het goed ik kom zelf uit Rijswijk maar ik werk in Delft. Als je nog ff een reactie geef zal ik verdere Info ff mailen BvD
aj, PLCC kan ik inderdaad niet flashen
, aleen de DIP, althans, het kan wel, maar dan heb ik een verloopstukkie nodig en die zijn vrij prijzig (als jij me een betaalt, flash ik de chip voor je).
Je kunt BadFlash proberen en er was er ook nog een in nederland, maar daar weet ik effe het adres niet meer van.
Ik weet het adres weer, FlashBios, alleen weet ik van die niet of ie PLCC kan flashen (heeft geloof ik ook een C'T flasher).
Je kunt BadFlash proberen en er was er ook nog een in nederland, maar daar weet ik effe het adres niet meer van.
Ik weet het adres weer, FlashBios, alleen weet ik van die niet of ie PLCC kan flashen (heeft geloof ik ook een C'T flasher).
Bedankt ik ga ff een mailtje sturen naar Flashbios.org om te vragen of ze mijn bios ook flashenOp dinsdag 19 juni 2001 13:26 schreef phaedrus het volgende:
aj, PLCC kan ik inderdaad niet flashen, aleen de DIP, althans, het kan wel, maar dan heb ik een verloopstukkie nodig en die zijn vrij prijzig (als jij me een betaalt, flash ik de chip voor je).
Bedankt voor de moeite
Hoi !
Even ter info: ik kan alle bioschips programmeren hoor.
En of het nu een DIL of een PLCC of een TSOP uitvoering is,
geen probleem. Ook het aantal pinnen maakt niets uit.
En dat voor mainboards, DVD-spelers, etc etc...
Zolang er maar een biosfile beschikbaar is ;-)
Kijk maar eens op de site: www.flashbios.org
Arthur
Even ter info: ik kan alle bioschips programmeren hoor.
En of het nu een DIL of een PLCC of een TSOP uitvoering is,
geen probleem. Ook het aantal pinnen maakt niets uit.
En dat voor mainboards, DVD-spelers, etc etc...
Zolang er maar een biosfile beschikbaar is ;-)
Kijk maar eens op de site: www.flashbios.org
Pagina: 1