Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-10 20:54
Het zou mogelijk moeten zijn om een USB toetsenbord op een Android smartphone aan te sluiten.
Volgens mij ben je daar een USB-OTG adaptertje voor nodig en die heb ik.

Kan ik echter met een PS/2 naar USB converter ook 'ouderwetse' PS/2 toetsenborden aansluiten?

Er zijn goedkope adaptertjes van enkele euro's tot dure 'actieve' adapters die zo'n dertig euro kosten.
Ik wil natuurlijk niet mijn telefoon kapot maken door een toetsenbord aan te sluiten die niet compatible is of misschien te veel stroom trekt.

Als het wel kan zou het wel leuk zijn, want dan kan ik mijn IBM model M gebruiken i.c.m mijn Moto G. :)

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:53
Als het op normale usb werkt zou t gewoon prima moeten werken ;)

android since G1.

• HyperH
Kan er echt niets kapot gaan? Een verloop-stekkertje heeft geen beveiliging o.i.d. en het zou misschien kunnen dat een oud PS/2 toetsenbord toch meer stroom nodig is dan de USB-standaard toe laat?

Ik heb wel gezien dat er 'goedkope' (passieve) verloopstekkertjers zijn en duurdere 'active' converters zijn.
Het is me niet geheel duidelijk of ik de laatstgenoemde moet gaan gebruiken of dat het alleen noodzakelijk is om 'extra' functies van een toetsenbord (zoals media knoppen o.i.d.) te kunnen gebruiken.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als het desbetreffende toetsenbord destijds met een PS2 naar USB adapter is geleverd, dan gaat het werken met zo'n goedkoop, passief adaptertje. Is deze er niet bij geleverd, dan heb je een actieve nodig. Het verschil zit hem in dat waar het er bij geleverd is, er in het toetsenbord zelf een chipje zit die 'ziet' dat er een converter op zit en vervolgens intern op USB over zal schakelen. Heeft de adapter er nooit bij gezeten, dan is de kans groot dat deze chip er ook niet in zal zitten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• HyperH
Helaas, want ik heb twee oude IBM model M toetsenborden die nog uit de jaren 80 / 90 stammen.
Het typt heerlijk en ik vind het zonde om ze weg te doen.
Jammer genoeg worden de PS/2 aansluitingen op computers steeds zeldzamer. Andere apperatuur hebben al helemaal geen PS/2 aan boord.

Ik heb vanochtend een poging gedaan met een USB toetsenbord en toen kwam ik er achter dat Android niet goed om kan gaan met de 'US-International' toetsenbord indeling.
Bijna geen van de accenten / diakritische tekens kunnen worden gemaakt en dat was nu juist een belangrijke reden om een extern toetsenbord te gebruiken. (ik wissel regelmatig tussen diverse talen)

Je kunt het wel instellen bij de toetsenbord instellingen, maar het werkt dan maar half voor enkele tekens en de rest helemaal niet.

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Heb dit rap even getest. Maar vond hier enkel een adaptor om toetsenbord en muis PS2 op usb aan te sluiten, noppes :(
Een adaptor voor een enkel toestel zou mss werken. Mij draadloos usb toetsenbord, waarvan ik de ontvanger op de usb van mn Xperia aansluit werkt in elk geval perfect. Maar dat is dan ook één enkel toestel. Elke poging om op de usb van een android toestel meerdere toestellen aan te sluiten is tot noch toe steeds mislukt.
Via de app Hacker's Keyboard kan je het complete tekenset gebruiken, wel even zoeken naar de juiste configuratie hé ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MichaelValee op 08-07-2015 08:49 ]

Pagina: 1