Ik kijk veel op tweakers en marktplaats naar advertenties van game pc's (zonder dat er een directe haast is om meteen te kopen) en wat ik mij dan altijd afvraag hoe een setup met twee samenwerkende gpu's zich verhoudt tegenover een betere single gpu
ik snap dat twee keer een videokaart in op je moederbord beter is dan slechts 1 en dezelfde.....maar hoe kun je beoordelen als het verschillende gpu's zijn
Ik zie op marktplaatys bijvoorbeeld dit:
Hardware specs:
2x Msi gtx 760 twin frozr 2gb in SLI.
Intel I5 4750K
8GB Ram geheugen
Asus moederbord, z87.
SDD waar windows 7 64bit op staat.
1TB interne opslagruimte.
1TB externe opslagruimte.
Met de hardware wat er nu in zit, draait hij alle games smooth af. De computer is altijd heel goed onderhouden, door de jaren heen is de hele hardware vervangen geweest. Meerdere keren.
en vraag me dan af of dat op het gebied van gamen beter is dan bijvoorbeeld 1 gtx970 of 1 r9 290x of iets dergelijks
door middel van reviews hier op tweakers en vergelijkingen op websites als gpuboss enzo kan ik individuele grafische kaarten en hun prestaties/benchmarks etc wel inschatten....maar ik heb totaal geen verstand van 2 grafische kaarten op een moederbord
enige tips waar je op moet letten? alvast bedankt
ik snap dat twee keer een videokaart in op je moederbord beter is dan slechts 1 en dezelfde.....maar hoe kun je beoordelen als het verschillende gpu's zijn
Ik zie op marktplaatys bijvoorbeeld dit:
Hardware specs:
2x Msi gtx 760 twin frozr 2gb in SLI.
Intel I5 4750K
8GB Ram geheugen
Asus moederbord, z87.
SDD waar windows 7 64bit op staat.
1TB interne opslagruimte.
1TB externe opslagruimte.
Met de hardware wat er nu in zit, draait hij alle games smooth af. De computer is altijd heel goed onderhouden, door de jaren heen is de hele hardware vervangen geweest. Meerdere keren.
en vraag me dan af of dat op het gebied van gamen beter is dan bijvoorbeeld 1 gtx970 of 1 r9 290x of iets dergelijks
door middel van reviews hier op tweakers en vergelijkingen op websites als gpuboss enzo kan ik individuele grafische kaarten en hun prestaties/benchmarks etc wel inschatten....maar ik heb totaal geen verstand van 2 grafische kaarten op een moederbord
enige tips waar je op moet letten? alvast bedankt