Advies bij aankoop platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Goedemiddag,

Graag wil ik een platenspeler aanschaffen, echter heb ik er nog maar weinig verstand van.

Om te beginnen heb ik een oud tweakers topic doorgelezen, namelijk de volgende: Ik wil een platenspeler kopen, maar heb er 0 verstand van

Op basis hiervan heb ik geconcludeerd dat een nieuwe platenspeler geen optie is. In dit topic wordt tevens gezegd dat Thorens, Lenco en Garrard goede platenspelers hebben gemaakt in het verleden waarbij Thorens het meest wordt aanbevolen.

Dit laatste is terug te zien op marktplaats. Wanneer er een betaalbare Thorens wordt aangeboden begint iedereen tegen elkaar op te bieden. Daarom ben ik verder gaan kijken naar de Lenco's en ik heb er eigenlijk 2 gevonden.

Lenco link 1

Lenco link 2

Mijn vraag aan jullie is of dit wat is, en zo nee, waarom niet. Zo ja, waar moet ik bij letten bij de aankoop?

Ik hoop dat ik de goede plek heb uitgekozen voor deze vraag, zo nee, excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tommyboy_1908 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:56:
Ik hoop dat ik de goede plek heb uitgekozen voor deze vraag, zo nee, excuses :)
Nope. Een schopje naar CEA dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
S1NN3D schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Nope. Een schopje naar CEA dus. :+
Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1978
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03 16:35
Waarom is nieuw geen optie? Is dat een geldkwestie? Ik zelf heb een platenspeler van een Amerikaans merk, Esoteric Sound. Dat is eigenlijk een Technics-kloon, geproduceerd door een OEM. In Nederland zijn ook diverse Technics-klonen te koop, en die krijgen vaak verrassend goede reviews (oa de Audio Technica AT-LP120), die voor rond de EUR 300 te koop is. Ook voor gewoon platen draaien zijn die DJ-draaitafels toereikend, maar let wel op dat je er eentje koopt met een S-vormige arm, en geen rechte. Als je toch de voorkeur geeft aan tweedehands, dan is Lenco een goede keuze. Ik heb zelf jarenlang een GL78 gehad, een degelijk apparaat. Kostte ongeveer 50 euro op Marktplaats. Van de twee linkjes lijkt de de eerste de betere kandidaat, wat meer high-end dan de tweede link, dat is een simpel koffergrammofoontje met zo'n omklapnaald (de ene kant voor vinyl, de andere voor schellak), en geeft waarschijnlijk alleen mono-geluid.

[ Voor 32% gewijzigd door Frank1978 op 02-07-2015 23:02 ]