airflow voor cooler master haf-922

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Hallo ik heb een 2ehands cm haf-922 gekocht en had een paar vragen over wat voor mij hardware nou de beste airflow gaat opleveren.
Dit zijn mij specs: http://speccy.piriform.com/results/WA7Mfmpw8DJPv5E14FnzEwe.
En mij cpu koeler is een Scythe Mugen 4 met een fan die afvoert naar de achterkant van de kast.

Er zijn momenteel alleen 2 fans aangesloten een 200mm fan [aanvoer] aan de voorkant en een 200mm fan aan de bovenkant [afvoer] omdat mij moederbord maar 2 fan aansluitingen heeft.

Wat is voor mij nu de beste manier/product om meer fans te kunnen aansluiten?, heb ik dan zoiets als dit nodig, of is dit een goede manier? http://www.highflow.nl/fa...block-mmt-pcb-4p-44p.html

Hier een overzicht van mij kast mogelijkheden om fans aan te sluiten: http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/haf-922/ iets naar beneden scrollen voor fan overzicht.

En hoe moeten de 2 overige fans nu staan [de achterste fan gaat afvoeren lijkt mij] maar sinds mij cpu koeling zijn lucht eigenlijk direct naar de achterfan afvoert, zou het verstandig/mogelijk zijn om mijn zij fan[fan nummer 5 op de foto] lucht te laten invoeren voor extra koeling voor mijn moederbord[ staat bekend als een heethoofd, msi FXA-GD65] en gpu een sapphire R9 290 tri-x [ook niet bekend als een koele kikker] extra te koelen?

En kan de grond-fan [fan nummer 4] nog wat extra's/nut hebben voor de air-flow of zou die de air-flow juist storen?

Of zou een totaal andere opzet beter zijn, ik heb me hier eigenlijk nooit mee bezig gehouden en mijn research heeft me alleen maar meer in de war gemaakt over wat [of hoe] een goede air-flow is [werkt.].

Dus alle hulp/advies is welkom en erg gewaardeerd.
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene_goris
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Je kan om meer fans aan te sturen een Fan Controller monteren.
Zelf heb ik voor mijn cm HAF932 Advanced deze fan controller: pricewatch: Scythe Kaze Master Pro 5.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Rene_goris schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:04:
Je kan om meer fans aan te sturen een Fan Controller monteren.
Zelf heb ik voor mijn cm HAF932 Advanced deze fan controller: pricewatch: Scythe Kaze Master Pro 5.25
Ok dank je wel maar ik moet eerst maar beginnen met de fans van stroom te voorzien en hoeveel fans verstandig/nodig is, voor ik ze ga controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door petjax op 02-07-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene_goris
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
De fans krijgen stroom via de fan controller.
Zelf heb ik er 5 fans in zitten.
1 voor
1 onder
1 boven
1 aan de zijkant op mijn CPU en GPU gericht
1 aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Rene_goris schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:39:
De fans krijgen stroom via de fan controller.
Zelf heb ik er 5 fans in zitten.
1 voor
1 onder
1 boven
1 aan de zijkant op mijn CPU en GPU gericht
1 aan de achterkant.
Ok dat verandert de zaak natuurlijk, ik heb er ook zoveel verstand van, maar dat zie je gelijk natuurlijk LOL

Maar zonder gekheid ik zal hier even goed naar kijken maar dan is er ook nog de kwestie van hoe ik de fans moet instellen in of uit voeren van de lucht, maar de tempraturen zullen in dit geval de jury zijn denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Ik heb ook alle roosters en de zijkanten van mijn kast afgedekt met oude panty's [dubbele lagen] van mijn moeder en zusters en tantes en nichten [gewassen natuurlijk lol] werken perfect als stofvanger, misschien wel beter dan welke stoffilter dan ook.

En met een paar meter magneetstrippen kun je ze perfect plaatsen en reinigen op de metalen delen.

En als je zoals ik een zwarte kast heb zie je niet eens, en als je 12+ vrouwelijke familieleden in de buurt heb wonen is de voorraad eindeloos en goedkoop.

Al krijg je wel rare blikken als je ze vraagt om hun oude zwarte panty's, en op verjaardagen en zo hebben de mannen er ook hun plezier van zoals je je wel kan voorstellen.

Dus ik dacht ik meld het even voor mensen die dit nog niet wisten, het is effectief en goedkoop en ze zijn een stuk beter in het doorlaten van lucht dan de stoffilters.

[ Voor 22% gewijzigd door petjax op 10-07-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 12:10
petjax schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:49:
Ik heb ook alle roosters en de zijkanten van mijn kast afgedekt met oude panty's [dubbele lagen] van mijn moeder en zusters en tantes en nichten [gewassen natuurlijk lol] werken perfect als stofvanger, misschien wel beter dan welke stoffilter dan ook.

En met een paar meter magneetstrippen kun je ze perfect plaatsen en reinigen op de metalen delen.

En als je zoals ik een zwarte kast heb zie je niet eens, en als je 12+ vrouwelijke familieleden in de buurt heb wonen is de voorraad eindeloos en goedkoop.

Al krijg je wel rare blikken als je ze vraagt om hun oude zwarte panty's, en op verjaardagen en zo hebben de mannen er ook hun plezier van zoals je je wel kan voorstellen.

Dus ik dacht ik meld het even voor mensen die dit nog niet wisten, het is effectief en goedkoop en ze zijn een stuk beter in het doorlaten van lucht dan de stoffilters.
pantys, hoe verzin je het XD maar goed idee ik zie die dingen hier ook wel eens rondslingeren dus ik ga het ook proberen

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
aminam schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:38:
[...]

pantys, hoe verzin je het XD maar goed idee ik zie die dingen hier ook wel eens rondslingeren dus ik ga het ook proberen
Maar ik zou goed opletten dat je wel goed alle vier de zijden volledig afsluit, [dus niet alleen de vier hoeken vastplakken bv.] mijn oplossing is magneetstrippen en naald en draad maar op mijn kast kan ik alle roosters en gaten hiermee afdichten omdat al die plaatsen van ijzer zijn, maar er zijn kasten waar dat niet kan, en dan moet je oppassen dat je de goede tape/bevestiging-manier gebruikt en geen dubbelzijdige tape bijvoorbeeld, of goedkope plakband want dan krijg je een rotzooi plus op warme plaatsen laten ze nog wel eens los.

Je moet er rekening mee houden dat je ze ook regelmatig moet verwijderen om ze te reinigen/ van stof ontdoen, klittenband is ook een goede manier, dan kun je een kant met bijvoorbeeld wel dubbelzijdige tape of lijm op je kast plakken en de andere kant met naald en draad aan je panty naaien bv, of gewoon de panty tussen de twee helften klemmen zogezegd.

Maar als je genoeg panty's kan verzamelen dan kan je ze eens per maand vervangen en de oude weggooien zoals ik meestal doe.
Pagina: 1