Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:42
Ik wilde 3 abonnementen afsluiten bij BEN.

Uiteindelijk lukte het me alleen maar om 2 abbo's af te sluiten (toen had ik er al spijt van). De derde werd consequent afgekeurd (heb altijd abonnementen gehad en betaal altijd keurig op tijd via incasso)

2 simkaarten binnen gekregen (dat ging wel goed), echter maar van 1 een bericht gehad dat nummerbehoud is goedgekeurd, van de andere helemaal niets.

Ik heb ze proberen te bellen, wachttijden tot 1 uur, verbinding verbroken 8)7

Invulformulier op de site ingevuld, 10 dagen wachttijd, WTF ?? Geen bericht terug ontvangen.

Ik kan ze wel op facebook gaan "stalken" maar daar houd ik persoonlijk niet van.

Een normaal e-mailadres kan ik nergens ontdekken.

Hoe bereik ik ze in hemelsnaam ?

Iemand suggesties ?

Ik weet dat het een bugetprovider is en dat ik er niet veel van moet verwachten, maar contact kunnen leggen is toch wel het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 22:28

IkWilbert

Het is mij!

Twitter?

@benmobiel

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
S avonds bellen. Dat kan tot 2100, alhoewel dat niet op de website staat... 8)7

Heb er zelf ook waardeloze ervaring mee, helaas wel voor 24 maanden getekend. Das voor mij eens en nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 22:51
Heb je per sé contact met ze nodig? Wat wil je precies bereiken, als ik vragen mag?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ik heb een bevestiging gehad dat 1 verzoek tot nummerbehoud gelukt is.

Aangezien het andere abbo op dezelfde dag is aangevraagd en bij de oude provider op dezelfde dag eindigt (als het opgezegd is door Ben) en ik nog geen enkele bevestiging heb gehad dat ik "over" ga wil ik weten hoe het zit.

Anders moet ik nog 1 maand extra bij Vodafone blijven terwijl dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 23:34
Bij Ben is het momenteel erg chaotisch heb ik begrepen. Dus zal niet meevallen. Via Facebook is misschien nog de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Net 45 in de wacht gehangen bij BEN.

1 nummerportering was afgewezen (reden onbekend).

De persoon die ik aan de lijn had heeft nu weer een nieuw verzoek voor portering ingevoerd.

Ik werd wel correct te woord gestaan.

Ben benieuwd of dit goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Als ik jou was, zou ik heel snel weggaan en een andere provider zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ik heb er ook spijt van.

Het hele circus is echter al in gang gezet en ik wil niet het risico lopen mijn nummers kwijt te raken.

Ben wel eens eerder klant geweest en toe ging het eigenlijk vlekkeloos.

Het is een beetje een sport voor mij om zo scherp mogelijk te bellen.

Heb altijd 3 abonnementen nodig, maar wil het liefste maandelijks opzegbare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ik zit zelf ook in een probleemsituatie met BEN (is al meer dan 4 maanden gaande nu) en er is ook rechtsbijstand bij betrokken die inmiddels een vordering op BEN & T-Mobile hebben gelegd en het contract ook hebben verbroken. Desondanks negeren ze vrolijk zowel mij als de rechtsbijstand en gaan ze vrolijk verder met incasso's uitdelen (die ook nog eens niet overeen komen met het afgenomen abbo) en uiteraard heb ik ondertussen niet eens een werkend telefoonnummer...

Indien je niet al te veel waarde hecht aan je nummer adviseer ik je om je de moeite te besparen. Hoe triest het ook is, als consument zijnde kan je in deze situatie nauwelijks iets afdwingen, terwijl je volledig in je recht staat. Ik heb hier zowel met de ACM als de rechtsbijstand over gesproken en het enige dat je kan doen is de klacht bij ACM laten registreren. Pas als ze voldoende klachten krijgen gaan ze ook daadwerkelijk iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Altijd 3 nodig?
2 zakelijke nummers? In dat geval begint de vertrouwensband al goed... aan de andere kant had je dan beter iets zakelijks kunnen aanvragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan de koop tocht gewoon ontbinden? Ook op abonnementen zit een afkoelingsperiode. Ik zou een andere provider zoeken en die de overstap laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Gadgeteer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:27:
Altijd 3 nodig?
2 zakelijke nummers? In dat geval begint de vertrouwensband al goed... aan de andere kant had je dan beter iets zakelijks kunnen aanvragen..
Nee, gewoon privé.

Ik, mijn vrouw en dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Brilsmurfffje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:30:
Je kan de koop tocht gewoon ontbinden? Ook op abonnementen zit een afkoelingsperiode. Ik zou een andere provider zoeken en die de overstap laten regelen.
Van 1 (mijn vrouw) is de nummerportering goedgekeurd. Als mijn portering niet wordt goedgekeurd kies ik eieren voor mijn geld en annuleer ik deze (geen portering=geen overeenkomst lijkt me).

Blijft wel hetzelfde probleem als ik wil annuleren........

Hoe bereik ik ze ??!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 11:37
Ik weet niet wat er precies speelt bij Ben, maar het is werkelijk een en al ellende.
Ik zit nu al 2 weken met een niet geactiveerde simkaart. Dit moet je zelf activeren, maar die functie ontbrak op de website. Nu is deze enkele dagen geleden toegevoegd op de site maar ik krijg een sterk vermoeden dat dit niets doet. Ik krijg namelijk na 3 keer activeren nog altijd geen verbinding. Bellen is ook geen optie, ik heb namelijk geen bereik en mijn baas vindt het helaas niet goed als ik een uur ga bellen naar een helpdesk in zijn tijd.
Op een mail van 3 weken geleden (dus nog voordat mijn abonnement inging) heb ik alleen een sorry mailtje terug ontvangen dat alles binnen enkele dagen opgelost zal zijn (11 dagen geleden op dit moment).
De facebook van Ben loopt inmiddels over van vergelijkbare problemen, waarop ook geen reactie komt. Ik zou als ik zoals jou nog de keus had alles terugdraaien en naar een andere provider gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Zelfs al wil ik de boel annuleren. ....

HOE bereik ik ze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Dien alsjeblieft in ieder geval een officiële klacht in bij de ACM: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Misschien als genoeg mensen dit gaan doen dat er daadwerkelijk eens actie ondernomen wordt tegen BEN.

Om verder je vraag te beantwoorden: ik zou het niet weten. Als ze zelfs aangetekende brieven van juristen negeren, wat kan je dan nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Noppesnada schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:07:
Zelfs al wil ik de boel annuleren. ....

HOE bereik ik ze ?
Ben ik heel simpel? Er zijn zat fysieke winkels waar ze ook BEN verkopen. Loop daar eens binnen en leg de situatie uit; mogelijk dat een winkel sneller kan schakele of bellen.

Je bent al twee weken bezig met je blind staren op geen/één optie namelijk de klantenservice.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Hmm, dit ga ik even in de gaten houden. Ik heb ook een aanvraag lopen, zou eind augustus over moeten. Gewone sim-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-04 21:12
Ikzelf was zo verstandig om een maand abo af te sluiten. Betaalde vanaf de eerste factuur teveel en dat bleef zo de 2 maanden daarna. (makkelijk uit te rekenen dmv gespecificeerde factuur) Gebeld, kreeg vrij wel direct te horen, goh jah dat zie ik ook wel meteen, dat klopt niet, ik stuur hem door naar facturering...
Prima, niks gehoord ondertussen volgende factuur weer niet goed.

Dan maar mailen want ik heb niet altijd de tijd om 30+ min im de wacht te staan...
Mail terug na 4 dagen, nee zien niks bijzonders.

Ik kan wel doorgaan, na 10 mailtjes was ik het zat, opgezegd en naar simyo overgestapt. Daar zit ik inmiddels prima en tot op heden kloppen alle facturen......

Ben , krijg jij lekker het heen en weer pik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan nog 2 dagen annuleren, rechtentechnisch, maar ik vraag me sterk af of het op dit moment bevorderlijk is om dat te doen gezien ik de raderen al in gang heb gezet. Als ik mijn nummer zou kwijtraken om welke reden dan ook zou ik dat bijzonder bezwaarlijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Ik ben geen expert, maar is het niet zo dat ze daadwerkelijk wat met je nummer gaan doen zodra het nieuwe abbo in gaat? Het lijkt me dat je nu nog wel veilig zit, maar om eerlijk te zijn verbaast helemaal niets mij meer na mijn ervaringen van het afgelopen half jaar.

De rechtsbijstand gaat het nu voor me aankaarten bij de geschillencomissie, maar geven aan dat die procedure nog wel vijf maanden kan duren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net gebeld voor een annulering. Op de vraag waarom aangegeven dat ik waarneem dat het een rommeltje is en ik geen gedonder wil. Wordt doodleuk bevestigend op gereageerd.
Ze kon het niet verwerken want systeemstoring maar heeft het opgeschreven. Ben benieuwd.

Wel correct te woord gestaan overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 14-07-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Haha, geweldig toch. Ik kan me voorstellen dat het super frustrerend is om daar op de support afdeling te zitten. Er zal wel een gigantisch verloop zijn in personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op de klantenservice van Versatel (nu Tele2) gewerkt toen ADSL2 net nieuw was met 20MBit internet/triple play abonnementen. Ze hadden daar bovenop ook nog de eredivisie voetbalrechten wat natuurlijk voor de helft van de tijd in storing lag omdat ze de toestroom van aanvragen niet aankonden en tegelijk nog kinderziektes uit het netwerk moesten strijken. Lompe boeren krijg je dan aan de lijn dat kan ik met geen pen beschrijven. Als er een onderbetaalde functie is in dit land is het wel klantenservicemedewerker in dat soort tijden. Je moet haast van steen zijn.
Kortom, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe het is om daar te werken.
Ik kan sindsdien ook nooit meer echt boos worden op zo'n medewerker zolang ze me fatsoenlijk te woord staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 14-07-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Net 50 minuten aan de telefoon gehangen bij BEN.

Wat een ongelofelijke *&^ organisatie.

Op 3/7 had ik eerder gebeld (nieuw verzoek voor portering omdat eerste verzoek was afgewezen).

Vandaag 15/7 opnieuw gebeld wat de status was. Kreeg als antwoord dat het nog steeds bij de "Backoffice" lag en er NIETS bekend was. Er waren nog geen 2 weken voorbij DUH !! (hoe haal ik het in mijn hoofd weer zo snel te bellen 8)7 )

Gevraagd of 1 aanvraag (waarvan de portering nog steeds onduidelijk is) geannuleerd kon worden. Uiteraard kon dat, maar zekerheid hierover kreeg ik pas over 2 weken ???

Het moest weer naar dezelfde backoffice gestuurd worden.

Spijt spijt spijt ............ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Dat zeggen ze inderdaad altijd. Vervolgens zeggen ze ook dat ze het doorgespeeld hebben met 'hoge prioriteit'. Doordat ze je inderdaad (zoals Alpha Bootis al aangaf) best netjes te woord staan geloof je ze de eerste twee keer ook nog. Ondertussen gebeurt er gewoon helemaal geen ene drol en zijn ze alleen maar aan het rekken.

Probeer maar eens een toezegging te krijgen (bij voorkeur digitaal). Al is het iets simpels zoals dat ze na die 2 weken met je contact opnemen.

Het is inderdaad echt een klote partij en ik snap eigenlijk ook niet dat dit nog zo weinig aandacht heeft gekregen van media of consumentenorganisaties. Als je ook maar even op hun facebook pagina kijkt moet je moeite doen om een tevreden klant te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Nogmaals

SPIJT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook nog niets gehoord (allicht volgens verwachting), ik ga nog maar eens bellen. En anders me wenden tot de goden dat dit goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jemug, ik dacht ff een sim-only bestellen bij Ben.. hoe moeilijk kan dat zijn? Na het lezen van dit topic, zit ik me af te vragen of het nu een goed idee was..

Nu loop ik overigens al wel voor op de feiten uit, maar als ik dit zo lees heb ik de neiging om de bestelling maar direct te annuleren >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
beyazz06 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:49:
jemug, ik dacht ff een sim-only bestellen bij Ben.. hoe moeilijk kan dat zijn? Na het lezen van dit topic, zit ik me af te vragen of het nu een goed idee was..

Nu loop ik overigens al wel voor op de feiten uit, maar als ik dit zo lees heb ik de neiging om de bestelling maar direct te annuleren >_<
En hoe dacht je te annuleren ?

Bellen :(
Mailen kan niet 8)7
Invulformulier via de site wordt niet op gereageerd |:(
Facebook/twitter ? Succes !

Wellicht gaat jou bestelling wel helemaal goed en heb je geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 80487 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:34:
Ik heb ook nog niets gehoord (allicht volgens verwachting), ik ga nog maar eens bellen. En anders me wenden tot de goden dat dit goed gaat.
Noppesnada schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:45:
[...]

En hoe dacht je te annuleren ?

Bellen :(
Mailen kan niet 8)7
Invulformulier via de site wordt niet op gereageerd |:(
Facebook/twitter ? Succes !

Wellicht gaat jou bestelling wel helemaal goed en heb je geen problemen.
Ik heb besloten maar te annuleren en ja 30 min. moeten wachten voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg. Echt kundig was hij niet, want het heeft nog eens 10 minuten geduurd voordat hij door ging geven dat ik de bestelling wil annuleren. Want hij mag/kan? de bestelling niet annuleren _/-\o_

Op de vraag om een bevestiging was overigens het antwoord:
"Ik kan u een bevestiging per mail versturen dat ik het heb doorgegeven, de betreffende afdeling geeft geen bevestiging van annulering"

Ben toch blij dat ik maar meteen geannuleerd heb, nu nog hopen dat het ook goed gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Nope,

Een bevestiging van annulering krijg je niet. Die moet de Backoffice geven.

Ik vroeg of ik die niet zelf even kon spreken en kreeg als antwoord (serieus !) dat die geen telefoon hadden.............

Het kon 2 weken duren voor ik een bevestiging zou krijgen van de annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:00
Als je wilt annuleren en bang bent dat je nummer kwijt raakt kan je natuurlijk altijd nog je contact opnemen met je huidige provider om de portering te blokkeren en dat je er geen toestemming voor geeft.

Zit je wel nog wat langer bij je huidige provider maar kom je iig niet in deze ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik me bij dat gebrek aan bevestigingen aan ga storen is dat je je klok er op gelijk kan zetten dat ze gaan roepen dat je niet optijd bent als het je over een paar duizend jaar lukt die annulering bij de juiste afdeling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 09:00
Hier hetzelfde probleem, wat een drama die klantenservice. 4 keer gebeld en meerdere malen via twitter contact opgenomen voor nummerportering. Hoe moeilijk kan het zijn? Nu al ruim 1,5 maand gewacht en ik zeg de boel op. Dat zal nog wel een drama zijn.. Iemand nog redelijke providers in dezelfde prijsklasse (~10 p.m. à 500mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
Marvin- schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:03:
Hier hetzelfde probleem, wat een drama die klantenservice. 4 keer gebeld en meerdere malen via twitter contact opgenomen voor nummerportering. Hoe moeilijk kan het zijn? Nu al ruim 1,5 gewacht en ik zeg de boel op. Dat zal nog wel een drama zijn.. Iemand nog redelijke providers in dezelfde prijsklasse (~10 p.m. à 500mb)
Ik haak toch even in hier, want ik heb zelf Simyo en ben super tevreden. 100 minuten/sms, 500MB voor 11 Euro per maand. Heb een keer een vraag gesteld op Twitter en had binnen 2 uur een reactie. Heerlijk :).

Zal heus wel wat fout gaan daar ook, maar niet zo dramatisch als wat ik hier lees.

Ik BEN niet van goede klantenservice :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:42
Alg voorwaarden Ben:

"Kan ik een tweede of derde abonnement aanvragen?

Ja, dat kan nadat je de eerste twee facturen van je bestaande Ben abonnement betaald hebt. Houd er rekening mee dat Ben vooraf niet kan garanderen dat je aanvraag wordt goedgekeurd. Bij het aangaan van een abonnement wordt er namelijk een zogenaamde kredietwaardigheidtoets uitgevoerd op basis van je persoonlijke gegevens. Naar aanleiding van de uitkomst van deze toets, kun je wel of geen Ben abonnement afsluiten."

Dus minimaal 2 maanden wachten voordat je je 3e abbo kunt afsluiten.

Daarnaast is portering vanaf een 8 cijferige simkaart nog niet mogelijk.
Dit is dan ook alleen met KPN, HI en Simyo.
De standaard simkaart is nl 19 cijferig.
Waarom ? Niemand kan bij Ben antwoord geven.
Ben (woordspeling ;)) 2 dagen aan het Twitteren geweest want ook ik (hoe komen ze erbij !) werd in de wacht gezet op een nummer a 80c/min met een wachttijd van 33 minuten.

Ben zegt dat er aan gewerkt wordt maar Ben wist niet wanneer een portering vanuit KPN, HI en Simyo mogelijk is.

Volgens Ben is de beste optie om een (maand) abbo te nemen bij Voda of T-Mob en deze daarna over te laten nemen door Ben.
Ben je wel 2x aansluitkosten kwijt.... :(
En een hele erge kromme oplossing .... ik Ben niet gek !

[ Voor 48% gewijzigd door johan63 op 18-07-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Tele2 zit met 150min/500mb ook op €11,-.
En onbeperkt bellen met 1gb voor €20,-.

Daar ook altijd goed en direct te woord gestaan.

Of het goedkoper kan? Don't know, maar ik maak er geen sport van. Als het goed is is het goed, en ik vind dit bedrag acceptabel.
Hoe vaker je heen en weer gaat hoe meer kan op verprutsen van alles en bv je nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
[quote]johan63 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:08:
Alg voorwaarden Ben:

"Kan ik een tweede of derde abonnement aanvragen?

Ja, dat kan nadat je de eerste twee facturen van je bestaande Ben abonnement betaald hebt. Houd er rekening mee dat Ben vooraf niet kan garanderen dat je aanvraag wordt goedgekeurd. Bij het aangaan van een abonnement wordt er namelijk een zogenaamde kredietwaardigheidtoets uitgevoerd op basis van je persoonlijke gegevens. Naar aanleiding van de uitkomst van deze toets, kun je wel of geen Ben abonnement afsluiten."

Dat verklaart dan ook meteen waarom ik geen 3 abbo's af kon sluiten.

2 kon dan weer wel ??? Zou daar het nummerbehoud op vastlopen ?

Moet eerlijk zeggen dat ik de "algemene voorwaarden" nooit lees.

De annuleringsbrief is de deur al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:34:
Tele2 zit met 150min/500mb ook op €11,-.
En onbeperkt bellen met 1gb voor €20,-.

Daar ook altijd goed en direct te woord gestaan.

Of het goedkoper kan? Don't know, maar ik maak er geen sport van. Als het goed is is het goed, en ik vind dit bedrag acceptabel.
Hoe vaker je heen en weer gaat hoe meer kan op verprutsen van alles en bv je nummer.
Ik heb momenteel Tele2 maar hun minimaal af te nemen minuten maakt het onaantrekkelijk.
Ben zou me 100 minuten en 1000mb gaan leveren voor 10 euro, dat vind ik veel aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
Dat verklaart dan ook meteen waarom ik geen 3 abbo's af kon sluiten.

2 kon dan weer wel ??? Zou daar het nummerbehoud op vastlopen ?

Moet eerlijk zeggen dat ik de "algemene voorwaarden" nooit lees.

De annuleringsbrief is de deur al uit.
Je kan wel 3 abbo's afsluiten maar dat duurt gewoon minimaal 2 maanden.
Mijn quote van Ben komt overigens niet uit de voorwaarden maar uit de "help" sectie.
Als je de meest gestelde vragen leest dan kom je meestal wel wat antwoorden tegen.

Met de nummer portering ben ik wel 2 dagen mee bezig geweest.
Het infonummer van Ben is een drama (qua tijd en prijs..) maar een Tweet versturen levert toch wel binnen een paar uur antwoord op.
Lastiger vindt ik dat, als je het infonummer aan de lijn krijgt, niemand een zinnig antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben benieuwd wat voor abo's je kunt nemen als je (ik noem maar iets) 5 euro per uur zou krijgen terwijl je bezig bent met brieven schrijven naar Ben, bellen naar Ben, etc. En daar nog de 80 ct/min klantenservicekosten bij optellen. Vervolgens dit verdelen over het aantal maanden dat je klant bent.

Waarschijnlijk kun je bij direct bij KPN al een vrij leuk abo krijgen :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan63
Ben is geen provider maar een aanbieder (of virtuele provider)
In principe zijn er maar 4 providers:
KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 (ivm eigen 4g netwerk)
De overige spelers bieden diensten aan onder eigen naam (Simyo, Hi, Telfort, Ben, enzenz)
Deze kopen belminuten in bij de providers en bieden deze aan met een voordelig abonnement al dan niet voorzien van een telefoon.
Of de aanbieders zijn dochter ondernemingen van de providers (Ben, Telfort, Hi)
Als je bijvoorbeeld naar Ben belt krijg je de T-Mobile service aan de lijn.

Direct bieden de virtuele providers de goedkoopste aanbiedingen.
Indirect zijn de providers duurder dan de virtuele providers.
Maar als je bijvoorbeeld 2 jaar klant bent bij T-Mobile krijg je weer extra voordeel wat, uiteindelijk, net zoveel oplevert als bij een virtuele provider.

Dus direct kun je geld besparen door bij een virtuele provider een abbo af te sluiten.
Op lange termijn kan een provider gunstiger zijn voor je maar je betaald voor de 1e 2 jaar zeker meer voor je abbo.

Waar je goed aan doet ?
Geen idee. Tot nu toe doe ik leuke zaken met een virtuele provider en ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:23
Sorcerer8472 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:17:
Ben benieuwd wat voor abo's je kunt nemen als je (ik noem maar iets) 5 euro per uur zou krijgen terwijl je bezig bent met brieven schrijven naar Ben, bellen naar Ben, etc. En daar nog de 80 ct/min klantenservicekosten bij optellen. Vervolgens dit verdelen over het aantal maanden dat je klant bent.
Dat is altijd de vraag ja.
MNVO's/virtuele providers zijn vaak geheel ingericht als self-service diensten, en dat is leuk zolang als het goed gaat. Zit zelf b.v. al jaren bij HN, en dat gaat altijd uitstekend; alles loopt altijd soepel, nooit rare dingen meegemaakt. Ik zou niet weten hoe hun klantenservice is, want ik heb ze nooit nodig gehad en dat is natuurlijk eigenlijk hoe het altijd zou moeten zijn.

Maar de moed kan je al snel in de schoenen zakken wanneer je je provider wilt bellen en je steeds weet-ik-hoe-lang duurbetaald moet wachten voordat je eindelijk een stuk onbenul aan de lijn krijgt dat je probleem niet eens kan oplossen.
Overigens niet gezegd dat dit bij de grote vier wel altijd soepel gaat, daar hoor je af en toe ook dramaverhalen over.

Met nieuwe abonnementen is het meestal niet zo'n probleem; lukt het niet dan kun je weglopen.
Maar het gedonder is meestal wanneer er nummerportatie in het spel is en dat lukt om een of andere reden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
johan63 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:08:
Ben (woordspeling ;)) 2 dagen aan het Twitteren geweest want ook ik (hoe komen ze erbij !) werd in de wacht gezet op een nummer a 80c/min met een wachttijd van 33 minuten.
Volgens mij is dit een beetje stemmingmakerij, aangezien het reguliere nummer van Ben (0900-0401405) een maximumtarief van 35 cent per gesprek heeft.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
Volgens mij is dit een beetje stemmingmakerij, aangezien het reguliere nummer van Ben (0900-0401405) een maximumtarief van 35 cent per gesprek heeft.
Dus nu denk ik dat jij gebeld hebt.
Helaas kijk je op een website waar de kosten vermeld staan...
Als je het 0900 nummer eens zou bellen dan sta je verbaasd denk ik.
Sorry...zondags niet bereikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Op de website van ben zelf staat dit nummer en de 35 cent per gesprek. Halfjaartje terug heb ik inderdaad met Ben gebeld over een administratief dingetje, en dat was netjes 35 cent. Of ze moeten in de tussentijd het tarief hebben aangepast en dit niet op de website hebben vermeld?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
spone schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:24:
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Op de website van ben zelf staat dit nummer en de 35 cent per gesprek. Halfjaartje terug heb ik inderdaad met Ben gebeld over een administratief dingetje, en dat was netjes 35 cent. Of ze moeten in de tussentijd het tarief hebben aangepast en dit niet op de website hebben vermeld?
Vorige week zelf gebeld en kosten waren 0,00 wat ook van te voren aan de telefoon werd aangegeven.
Ben heeft wat ik heb begrepen het erg druk en veel nieuwe medewerkers op de helpdesk waardoor het allemaal langzaam gaat en het personeel nog niet veel weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
spone schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:24:
Ben heeft meerdere nummers.
0900-0401405 zoals jij bedoelt kost 35 cent.

0900 4002060 kost 80c/min.
Beide nummers zijn voor de klantenservice.

Het kan dat Ben je doorschakelt naar het laatste nummer en vervolgens in de wacht zet.
Dat was in mijn geval.

Er is ook een 0800 nummer waarvoor je uiteraard niets betaald.
(* behalve de kosten van het gebruik met je mobiele telefoon)

En als je nu helemaal slim wilt doen dan bel je met je mobiele telefoon (en met een Ben simkaart) naar 1200 en je krijgt ook klantenservice aan de lijn.

[ Voor 21% gewijzigd door johan63 op 20-07-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
johan63 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:20:
Ben heeft meerdere nummers.
0900-0401405 zoals jij bedoelt kost 35 cent.

0900 4002060 kost 80c/min.
Beide nummers zijn voor de klantenservice.

Het kan dat Ben je doorschakelt naar het laatste nummer en vervolgens in de wacht zet.
Dat was in mijn geval.
Dat lijkt me een sterk verhaal; als het echt zo is dat je meer moet betalen dan wordt gepubliceerd bij het nummer dat je gekozen hebt dan zou ik gaan klagen bij de ACM.
Het tweede nummer is niet van Ben zelf maar van slimme jongens die je tegen hun eigen tarief doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Je kan bovendien gratis bellen naar de klantenservice van BEN indien dit vanaf een BEN nummer komt (wordt op je factuur gecorrigeerd). Ik ben voorstander voor BEN bashen, maar het moet wel terecht blijven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
[Het tweede nummer is niet van Ben zelf maar van slimme jongens die je tegen hun eigen tarief doorschakelen.
Het tweede nummer is wel degelijk van Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn annulering schijnt verwerkt te zijn heb ik via Facebook bevestigd gekregen.
Mijn huidige provider had ook de portering afgeketst dus ik ontspring de dans.

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:11
Het 0900-0401405 nummer van Ben kostte in mijn geval geen 35 ct/min, maar ging 'gewoon' van mijn minuten af. Dat was met een Vodafone Smart abonnement.

Nummerportering was geen enkel probleem, alles ging vlotjes.

Pro-tip: bel de klantenservice (0900-0401405) een paar minuten voor 09:00, dan staat het telefoonnummer nog niet op de website vermeld. Na het keuzemenu word je direct geholpen!

Of heb ik 2 keer geluk gehad? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist een porteringsbevestiging gekregen voor een abonnement dat een maand geleden ofzo al geannuleerd zou zijn. Dat wordt lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben ;(

Kan altijd erger, zo ben ik al 1,5 jaar "klant" van Simyo, ik neem alleen niets af bij ze en krijg alleen post en mail. Om daar vanaf te komen moet ik gewoon inloggen met mijn gebruikersnaam/nummer en wachtwoord op de website en dat aangeven. Alleen heb ik geen gebruikersnaam/wachtwoord omdat die pas actief zouden worden als ik daadwerkelijk klant zou worden. En dat kan niet omdat ze mijn nummer niet kunnen overzetten omdat mijn simkaartnr. fout was, welke zowel door KPN en schriftelijk op contract bevestigd staan en op de sim zelf.
Maar dat kan ik allemaal doorgeven via de website waar ik kan inloggen met.....maar dat kan niet omdat....nouja julllie snappen het zo wel denk.

Gelukkig was het bij een concurrent zo gepiept maar blijft een komisch verhaal.

succes iig :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Het blijft inderdaad een vreemde partij. De klantenservice heeft inmiddels (al ruim een maand geleden) via Facebook bevestigd dat ze onze aangetekende brieven van de rechtsbijstand hebben ontvangen. Ze hebben echter nog steeds niet de moeite genomen om hier officieel op te antwoorden.

Ook heeft de klantenservice digitaal bevestigd dat ze:
- Fout zijn
- Mij willen compenseren
- Er voor mij inderdaad een aparte procedure aan de gang is
- Er inderdaad afspraken dat het contract al ontbonden is

Desondanks is er na 5 maanden (ja, inderdaad, 5 maanden) nog steeds niets gebeurd. Ik weiger uiteraard te betalen en Ben dreigt ondertussen wel met incassoburo's en preventel, terwijl ze nota bene zelf praktisch alles aantoonbaar al hebben toegegeven. Ze proberen bovendien ook bedragen te incasseren die niet eens met mijn (inmiddels ontbonden) contract overeen komen.

Het is voor mij en de rechtsbijstand letterlijk onbegrijpelijk hoe ze handelen. Het lijkt echt volstrekt achteloos en/of willekeurig. Ik hoop dan ook echt dat de ACM ze hier eens een tik voor over de vingers gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 16:48
man man man wat een drama daar. Ik heb zojusit dit gepost in een topic:

Hi Tweakers,

Begin juni heb ik een abonnement voor mijn vader afgesloten bij mijn vrienden van BEN :/ . Zijn nummer zou van KPN naar BEN gaan. Na de bestelling kregen we meteen netjes mailtjes van BEN dat alles in gang was gezet en we hadden de Iphone5c (welke bij het abonnement hoorde) netjes binnengekregen een dag of twee later.

De simkaart van Ben ging pas in nadat KPN de nummerportering had goedgekeurd. Volgens Ben duurde dit ongeveer 10 werkdagen. Half juni heb ik gebeld met Ben dat ik nog niets gehoord had en kreeg toen het bericht dat de aanvraag bij Kpn ligt en zij wachten op antwoord. Begin juli nog maar eens gebeld hoe het zat en weer hetzelfde antwoord... ze vertelde mij toen wel dat het nummer op 29 aug over ging :? 29 augustus was toen nog 2 maanden wachten en daar hadden ze verder geen verklaring voor.. vreemd maar ach wij hadden geen haast.

Het laatste telefoongesprek is mij gezegd dat een week voor de nummerportering wij een mail zouden krijgen met de exacte datum. Omdat ik deze mail niet ontavngen had ben ik vandaag maar weer eens gaan bellen en kreeg weer te horen dat de aanvraag bij KPN lag. Ik heb het heft in eigen handen genomen en KPN zelf even een belletje gegeven, guess what.. ze hebben nooit iets van Ben ontvangen en het abonnement gaat vrolijk verder bij KPN.

Super weird dus.. ik heb Ben gebeld en gezegd dat wij de telefoon terug willen geven en het abonnement NIET in willen laten gaan. Dit was volgens de verkoper geen enkel probleem (wat mij verbaasde en achterdochtig maakte..). De telefoon is overigens nog nieuw in verpakking en ongebruikt (mijn vader heeft nog geen micro sim en de Ben simkaart deed het uiteraard nog niet).

De verkoper heeft wat gegevens opgeschreven en de hele aanvraag doorgezet naar de afdeling ''annuleringen''.. Ik zou voor vrijdag een mail krijgen met bevestiging van annuleren en een adres waar de telefoon naartoe kan worden gestuurd.

Nu mijn vraag: kan dit zomaar (abonnement is nog niet ingegaan en we hebben nog niets betaald). Ik ben namelijk bang dat die afdeling gaat zeggen ''ja meneer dat moest toch echt binnen 14 dagen jammer de bammer''.

Ik hoor graag jullie reacties!

PS: ik denk serieus dat als ik nooit had gebeld dat we een gratis telefoon hadden.. KPN keurt niks goed want die hebben geen aanvraag ontvangen en blijkbaar zorgt het bij Ben niet voor een trigger om contact op te nemen met mij ..

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 22:20
ls789 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:58:
PS: ik denk serieus dat als ik nooit had gebeld dat we een gratis telefoon hadden.. KPN keurt niks goed want die hebben geen aanvraag ontvangen en blijkbaar zorgt het bij Ben niet voor een trigger om contact op te nemen met mij ..
Nou nee hoor, normaal gesproken laten ze je abonnement na 60 dagen ingaan met het tijdelijke Ben telefoonnummer wat op je simkaart staat. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk annuleren want straks moet je nog gaan betalen voor je abonnement bij Ben.

• ls789
Upbeat schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

Nou nee hoor, normaal gesproken laten ze je abonnement na 60 dagen ingaan met het tijdelijke Ben telefoonnummer wat op je simkaart staat. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk annuleren want straks moet je nog gaan betalen voor je abonnement bij Ben.
Annulering schijnt te zijn doorgegeven.. gisteren heb ik dat telefonisch afgesproken. Ik ga morgen nogmaals bellen als ik nog geen bevestiging heb ontvangen per mail.

hoe kwam je aan die 60 dagen trouwens? Toevallig is het 29 aug 60 dagen geleden.. en hebben ze continue deze datum gecorrespondeerd naar mij als ''overgang'' van KPN naar Ben..

[ Voor 14% gewijzigd door ls789 op 27-08-2015 13:24 ]

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 22:20
ls789 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Annulering schijnt te zijn doorgegeven.. gisteren heb ik dat telefonisch afgesproken. Ik ga morgen nogmaals bellen als ik nog geen bevestiging heb ontvangen per mail.

hoe kwam je aan die 60 dagen trouwens? Toevallig is het 29 aug 60 dagen geleden.. en hebben ze continue deze datum gecorrespondeerd naar mij als ''overgang'' van KPN naar Ben..
Als je gewoon een nieuw nummer aanvraagd bij Ben is er niks aan te hand, maar je nummerbehoud wil dan zou ik echt een andere provider aanraden!!

• ls789
Upbeat schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

Als je gewoon een nieuw nummer aanvraagd bij Ben is er niks aan te hand, maar je nummerbehoud wil dan zou ik echt een andere provider aanraden!!
ja ik wil nu gewoon bij KPN blijven.. Ben is echt een puinzooi. Best slecht, ze maken van die ''mooie'' reclames zogenaamd. Goedkoop duurkoop

• ls789
Upbeat schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

nou hier een update... zojuist gebeld en ik kan dus NIET annuleren omdat ik pas na 14 dagen contact heb opgenomen met Ben.. te slecht voor woorden. Nu gaan ze een aanvraag indien om te kijken of ze uit ''coulance'' de boel kunnen annuleren. Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Kreeg zojuist een bericht van de geschillencommissie dat BEN zelfs de geschillencommissie aan het negeren is... Wat moet je daar nu mee dan? 8)7

Hoop echt dat ze dit dan doorspelen naar de ACM en eens een boete gaan opleggen.
Pagina: 1