Kleine en stille super CPU koeler nodig

Pagina: 1
Acties:

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 14:29
Ik zoek een?
Een nieuwe LAGE koeler voor mijn I5 4690K

Wat is je budget?
Niet belangrijk als hij maar stil is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk, hij moet alleen in een low profile HTPC kast geplaatst worden

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals hierboven staat, het is een htpc/gaming low profile kast waar hij in moet.

Hoi,

Ik heb sinds een kleine week een nieuwe i5 4690k en ben daar super blij mee, hij wordt gebruikt in mijn woonkamer en ik merk dat de stockkoeler best wel veel lawaai maakt icm met mijn nieuwe GTX 750ti kaart (die fan draait ook lekker door natuurlijk). Ik had op advies van iemand een Big suricken koeler erbij genomen echter is deze te breed om op mijn MSI Mitx boord te plaatsen (geheugen zit in de weg hiervoor).

Nu ben ik al in de pricewatch aan het zoeken geweest maar ik vind eigenlijk niet wat ik nodig heb en dat is zo min mogelijk DB's die wel genoeg koelt om mijn omhoog getweakte I5 koel te houden.

Het probleem wat ik had met mijn videokaart (low profile) is dus ook een probleem voor mijn koeler, namelijk mijn kast is laag om ECHT goede componenten te gebruiken :-(

Zijn er op de markt echt stille koelers die niet zo groot zijn als de Big S maar wel echt goed koelen?

Iedere suggestie welkom want ik zit nu op een dood spoor.

PS: Ander kast is geen optie omdat deze bewust is gekocht om in mijn woonkamer kast te passen qua hoogte.

[ Voor 4% gewijzigd door rikoos op 02-07-2015 11:31 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien de Shuriken niet paste, misschien handig om ook te vermelden welk moederbord je dan hebt ;). En ook de case is wel handig, ivm de hoogte.

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook de ventilator van de stock i5 koeler afzagen.
Dan hou je het aluminium blok + koperen kern over.

En daar een low profile 120mm of 92mm fan op monteren (met tiewraps bijvoorbeeld).

Persoonlijk heb ik dit bij meerdere builds gedaan, en de prestaties (koel en stil) zijn uitstekend.

• rikoos
Het gaat om een MS-Tech MC1200 HTPC case icm een MSI Z97I AC moederbord.

@Starck heb je foto van zoiets want ik kan me nu geen voorstelling maken hoe je dat moet doen.

[ Voor 40% gewijzigd door rikoos op 02-07-2015 11:30 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Oh en je RAM? En had je de Shuriken 2 of de 1? Die verschillen 2 cm in diameter.

Overigens gaat klein, stil en genoeg koelend voor een (lichte) overklok natuurlijk lastig samen :X.

[ Voor 101% gewijzigd door br00ky op 02-07-2015 11:36 ]

• rikoos
8GB (2x 4096MB) G.Skill Ares DDR3 2400 DIMM CL11-13-13-31 Dual Kit

Dus 2 stuks met beide koel elementen erop.

(PS ik weet dat het belachelijk snel geheugen is en dat ik er niet echt gebruik van kan maken, maar ik heb ze gekregen van iemand die ging upgraden dus prima).

Geen idee welke koeler model ik precies nu heb, ben helaas niet thuis om snel te controleren. Ik weet dat mijn low profile de beste stille componenten uitsluit maar zoals ik al eerder schreef, de kast was gewoon de beste en mooiste die wel in mijn woonkamer kast paste ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door rikoos op 02-07-2015 11:39 ]

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 12:38
pricewatch: Noctua NH-L9i
pricewatch: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile

Zouden toch moeten passen.

Ze zullen niet zo goed koelen als een grote toren, maar toch voldoende zijn.

• rikoos
Die Kozuti had ik ook gevonden en maar 9db maar omdat hij zoveel op mijn Big lijkt was ik bang dat hij niet zu gaan passen. Misschien moet ik gewoon mijn kast meenemen naar een winkel om te passen ;-)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou me niet te veel aantrekken van de de db's in de PW, maar vooral ook nog even kijken naar professionele reviews waar ze de geluidsproductie meten (kan je meteen ook het koelvermogen vergelijken). De waarden in de PW zijn immers opgegeven waarden van de fabrikant.

• rikoos
Thnx ... ik ga verder met zoeken met als uitgangspunt de Kozuti

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:29:
Het gaat om een MS-Tech MC1200 HTPC case icm een MSI Z97I AC moederbord.

@Starck heb je foto van zoiets want ik kan me nu geen voorstelling maken hoe je dat moet doen.
Bij deze oude advertentie van mij kan je het wel een beetje zien:

V&A aangeboden: [GERESERVEERD] HTPC Core i3 2100T

• rikoos
Thank you :-)

Okay, Smelten die tierips dan niet als hij warm wordt? (Zie ze niet zitten op de foto maar snap je bedoeling)
Pagina: 1