• _PieterZ
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-01 18:32
Na het overplaatsen van hardware in een andere kast deed mijn pc heel raar. Hij heeft voor ongeveer 2 jaar altijd keurig gedraaid.
In eerste instantie ging hij niet aan wanneer ik op de power button drukte. (alles 10x opnieuw aangesloten op die pinnetjes zonder resultaat)
Daarna met een paperclip gehotwired, en hij ging aan. Wat wel vreemd was dat de powerled brande, maar de powerbutton pins werken niet. :?
Op het moederbord, een Asus P8H61, zit geen videoaansluiting dus gebruik ik een externe videokaart. Deze werkt goed, heb hem getest in een andere computer, en werkte top. Maar in de betreffende pc krijg ik geen signaal eruit.

Het is niet de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet, dus weet wel zeker dat de stekkertjes goed aangesloten zitten.

Iemand enig idee what-to-do?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Het lijkt me eerst maar eens handig te noemen wat er allemaal in je pc ziet, naast dat moederbord.

Daarbij, wat heb je zelf al aan troubleshooting gedaan?

• _PieterZ
De volgende onderdelen zitten erbij:

- 8GB aan Crucial Ballistix 2x
- i5-2500, nooit overclocked, en een flinke processor koeler blok met 2 fans van Cooler Master
- GTX 560
- Crucial SSD 256GB
- Voeding 500watt van Cooler Master, net nieuw, draait ongeveer een maand

Heb een R9 290X erin gestopt om te kijken of die het deed maar zonder resultaat
Ik hoor geen piepjes als ik hem opstart, ook niet zonder ram en/of gpu.
Heb het batterijtje er al uit gehaald voor de CMOS te resetten.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:40

Esumontere

Floep, banaan.

Welke voeding van CM gebruik je precies? CM maakt goede, matige en slechte voedingen, dus 'Voeding 500W van Cooler Master' zegt niet zoveel.

• _PieterZ
Had het even niet bij de hand, maar het is een B500 VER.2 met 85% energy efficient.

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik had enige tijd geleden een computer van een kennis gerepareerd, waarbij ik ook het probleem had dat de computer opeens niet meer aan wou. Via de paperclip-truc ook vastgesteld dat de voeding (in dit geval een BeQuiet) aansprong, maar na hem te hebben aangesloten op een systeem met vergelijkbare stroomvereisten toch vastgesteld dat de voeding kapot was. Als je nog beschikking hebt tot een andere computer (bijvoorbeeld van je ouders, een goede buur of een vriend die dichtbij woont) met een voeding van vergelijkbaar wattage, kun je proberen zijn belangrijkste kabels (ATX, CPU, HDD) aan te sluiten en op een alternatieve voeding starten.

ユレゲヌ

• _PieterZ
Goeie tip! Heb er toevallig nog eentje liggen van 600 watt.
Pagina: 1