Toon posts:

Celeron vervangen voor Pentium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oud systeem voor mijn vriendin een celeron 400 MHZ machine Wow!

Met welke cpu kan ik hem nog opwaarderen, de processor zit op zo'n insteek kaart !

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Meestal kan je na je BIOS flashen er CPU's tot 1 GHz op kwijt.
Mijn BH6 kon toendertijd na BIOS-flash ineens multiplier 12,5 aan.
Evt. flipchip procs (socket 370) kan je met converter kaartje ook in je slot 1 steken.
Erg makkelijk.
ff kijken dus op de site van je mobo fabrikant

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Zal je eerst eens moeten uitzoeken wat voor MoBo je hebt, en dan eens op de site van de fabrikant uitzoeken tot hoever het bord gaat.

Zo kunnen we er weinig mee....

edit:

oops net te laat

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Welk mainboard? Waarschijnlijk kan er gewoon een een dikke Pentium III op, mits de BIOS het ondersteunt. Maar er is ongetwijfeld een BIOS update voor te krijgen, want het moet wel een vrij recent bord zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

SpeedyG

Say Cheese !!

Deze vraag is onmogelijk te beantwoorden!!
De vervanging is namelijk afhankelijk van het soort moderbord. In de handling daarvan kun je opzoeken welke CPU hij maximaal ondersteunt. Als je de handleiding niet hebt kun je meetstal de handleiding digitaal op de website van de producent bekijken.

Heb zelf een Celeron 400 (socket 370) op een Asus P3B-F vervangen voor en Pentium III 500 (slot 1).

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Daar kan ik me bij aansluiten. Ik zelf heb overigens mijn Celeron 400 ingewisseld voor een PIII-800E op mijn ASUS P2B.

Degene die de (slot1) Celeron 400 heeft overgekocht kreeg die met een extra koeler omhoog naar 600 MHz! Dat was voor hem dus een mazzeltje.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1