ESC toets werkt niet in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe laptop, HP Probook met verse installatie van Windows 7 Pro x64 met alle drivers en updates. Nu is het zo dat de ESC toets niet werkt. Vooral in Excel handig als je een veld kopieert en dan niet meer wilt dat die het veld selecteert.

Ik heb geprobeerd in het BIOS en daar werkt de ESC toets wel gewoon. Heb dan geprobeerd de computer in safe mode op te starten maar daar werkt ze ook niet. Device manager geeft geen vraag- of uitroeptekens.

Na zoeken op Google zijn er veel mensen met dit probleem i.c.m. Photoshop, die de ESC toets 'hijacked' maar er staat geen Photoshop op de computer. Ook zie ik problemen met webcam software maar dat heeft deze ook niets. Als ik het onscreen toetsenbord van windows gebruik dan kan ik daar wel de ESC toets gebruiken.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bij mijn vorige werkgever had ik dit ook. Ik heb zo geen oplossing maar zou wel eens willen weten waar dit nou aan lag..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Long shot: wel in combinatie met Fn?

Symptoombestrijding: gebruik een tooltje (of handmatig de regeditor) om de key te remappen. Misschien kan je de esc-functie terug-mappen naar de esc-toets. Of evt. naar een andere toets. Bijvoorbeeld met Sharpkeys: http://vlaurie.com/computers2/Articles/remap-keyboard.htm / http://sharpkeys.codeplex.com/

Heb ik zelf overigens nooit geprobeerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook nog kan bekijken in C:\Windows\regedit.exe is of er meer filters zijn dan normaal is.
In de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class
zie je een aantal sleutels waarvan er van 1 de standaardwaarde "Keyboards" heeft.
Zoek die sleutel en check de waarde "UpperFilters"
in de waarde UpperFilters mag alleen "kbdclass" staan.
Staan daar meer waarden dan alleen kbdclass moet je die verwijderen.
Sla eventueel de informatie op voor je het verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:31:
Wat je ook nog kan bekijken in C:\Windows\regedit.exe is of er meer filters zijn dan normaal is.
In de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class
zie je een aantal sleutels waarvan er van 1 de standaardwaarde "Keyboards" heeft.
Zoek die sleutel en check de waarde "UpperFilters"
in de waarde UpperFilters mag alleen "kbdclass" staan.
Staan daar meer waarden dan alleen kbdclass moet je die verwijderen.
Sla eventueel de informatie op voor je het verwijderd.
Heb het gecontroleerd en in die sleutel stond ook nog syntp voor kbdclass. Zou blijkbaar iets zijn van de touchpad. Heb syntp gewist zodat enkel kbdclass overblijft en op het eerste zicht blijkt de ESC toets nu wel te werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou fijn dat het hielp :) en leuk dat je het even meldde. ;)
Pagina: 1