Wij zijn aan het pakken voor Oostenrijk, dus ik moest dus ook even reageren, dus hierbij mijn 2 cents:
#1 Mooi, lekker veel laagjes en kleuren. Ik had 'm wellicht in portret stand genomen. En/of meer tele.
#2 Spreekt me niet zo aan. Wellicht wat te weinig laagjes om 'm interessant te maken.
#3 Erg dreigend maar dat zijn meer van je foto's uit deze serie. Dus wat dat betreft past dat goed. Maar ook hier wellicht had portret fijner uitgepakt met wat meer lucht?
#4 Dat de lucht helemaal piekt in het hoog is niet echt mooi. De rest van de foto is prima.
#5 Aangezien je zelf/vriendin (?) het onderwerp bent is pakt deze compositie niet zo lekker uit. Het voelt scheef aan. En lijkt wat contrast te missen.
#6 Voor mijn gevoel zou ik zelf wellicht de waterval op 1/3e gezet hebben dus wat van rechts zeg maar.
#7 Ten opzichte van de eerdere foto's een fleurige foto

Fijne plaat met veel te zien. Door het reepje gras op de voorgrond fijne diepte werking. Gezien de lege lucht boven de wolken zou ik 'm wellicht in landschap hebben genomen.
#8 Plaat met potentie, maar het huisje komt er nu niet echt uit. Ik heb 'm zelf even in Lightroom een omgekeerde gradient gegeven en dat pakt al een stuk lekkerder uit. Dus wellicht nog even poetsen?
#9 Ook een trendbreuk

lekkere pastelkleuren maar mis een beetje de stam van het bloemetje zo. Zweeft nu een beetje waardoor het wat ongemakkelijk voelt.
#10 Lucht is bij mij op de laptop wel erg uitgebeten. Hierdoor spreekt de foto mij niet aan: te veel wit. Gradient in Lightroom over de RAW zou 'm goed doen denk ik.
Als serie snap ik 'm niet

. Maar los zitten er fijne plaatjes tussen die wellicht een iets andere bewerking of uitsnede nodig hebben om ze de "oemphf" te geven.