Toon posts:

Dubbele XEON upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een computer met een XEON E5420. Ik heb nog een socket over voor een tweede CPU. Ik vroeg me af of het zin heeft om een extra CPU als upgrade te gebruiken. Ik speel voornamelijk games op deze computer. Is dit alleen handig als je hem als server gebruikt?
Gaat mijn CPU kracht ook met factor twee omhoog? Of is er alleen bepaalde software die dit ondersteund. Ik snap dat met een betere videokaart het grafisch beter wordt, deze staat ook in de planning.

Dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:19
Meut84. De CPU kracht in feite verdubbelt wel, maar een 2e CPU voor gaming heeft geen zin. De meeste hedendaagse games gaan eindelijk een keer volledig gebruik maken van Quad Cores.

Dus het heeft geen directe invloed op je gaming performance.
Gamingperformance ligt vooral ook aan het RAM. Ik heb die Xeon ook in mijn servers zitten en ze maken gebruik van 533Mhz DDR2 ECC REG. Niet bepaald snel.

Dus als je graag meer gaming performance wilt, kun je eens gaan kijken naar de Xeon pinmod om hem vervolgens in een Socket 775 moederbord te steken en dat je hem samen kan laten werken met DDR3.

Dus tot zover, heeft een 2e CPU, geen directe impact op je gaming performance.

EDIT:
Als je het voor een echte server gebruikt, is het wel fijn om een 2e CPU erin te hebben. Zo kun je de server natuurlijk zwaarder beladen. Het is dat ik standaard mijn servers uitrust met een 2e CPU als ik ze krijg :P .

[ Voor 14% gewijzigd door SilentDecode op 02-07-2015 02:54 ]

Plezant. Krokant. Galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
@ HIERBOVEN: ram effect op je gaming performance kun je dit onderbouwen met een link want alles dat ik vind is een verschil van maximaal een paar fps in het uiterste geval?....
ook moet ik melden dat er tegenwoordig steeds meer games komen die inverband met de nieuwere consoles ook steeds meer cores aanspreken en daar komt nog bij dat een 2e cp van V&A ook maar iets van 30euro gaat kosten en het is natuurlijk wel gaaf :p
mag ik vragen watvoor grafische kaart de ts heeft anders zal het welicht een stuk beter idee zijn om een leuk kaartje tegaan scoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
maks11223344 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 06:26:
@ HIERBOVEN: ram effect op je gaming performance kun je dit onderbouwen met een link want alles dat ik vind is een verschil van maximaal een paar fps in het uiterste geval?....
ook moet ik melden dat er tegenwoordig steeds meer games komen die inverband met de nieuwere consoles ook steeds meer cores aanspreken en daar komt nog bij dat een 2e cp van V&A ook maar iets van 30euro gaat kosten en het is natuurlijk wel gaaf :p
mag ik vragen watvoor grafische kaart de ts heeft anders zal het welicht een stuk beter idee zijn om een leuk kaartje tegaan scoren :P
Ik heb het hier over het verschil van DDR2 533Mhz naar DDR3 op 1066Mhz. Daar zit wel degelijk verschil tussen.
Het is ook logisch dat een pc sneller is als je hem sneller geheugen geeft. Volgens mij hoef ik hier niet eens een uitleg voor te geven. We zitten op Tweakers, dus ik denk wel dat je weet wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb nu een 9800GTX dus wel tijd voor wat nieuws ;) wil er tussen de 100 en 150 euro aan uitgeven dus als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Mijn advies: doorsparen voor een nieuwe PC. Die Xeon E5420 is van 2007 en dus 8 jaar oud. De rest van de specs van het systeem wat eromheenzit (chipset, RAM zoals hierboven al gezegd) zijn om te gamen dus ook niet meer om over naar huis te schrijven. Bovendien vreet zo'n ding stroom terwijl het in verhouding tot een hedendaagse Core i5 of i7 niet echt vooruit komt. Investeren in die pc/server is zonde van het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
Rataplan_ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:12:
Mijn advies: doorsparen voor een nieuwe PC. Die Xeon E5420 is van 2007 en dus 8 jaar oud. De rest van de specs van het systeem wat eromheenzit (chipset, RAM zoals hierboven al gezegd) zijn om te gamen dus ook niet meer om over naar huis te schrijven. Bovendien vreet zo'n ding stroom terwijl het in verhouding tot een hedendaagse Core i5 of i7 niet echt vooruit komt. Investeren in die pc/server is zonde van het geld...
Ik ben het hier ook mee eens. Als je echt goed wilt gamen: Koop een andere/snellere pc.

Of je er nou een GTX960 in zet of een GTX980, de bottleneck blijft je RAM en CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Ik denk ook dat een nieuw systeem je beste kans is gezien je mininaal 8gb ram nodig heb een hd 6950 2gb
en dan waarschijnlijk ook eeb andere voeding nodig gaat hebben.
Ook is een cpu oc aanteraden gezien deze cpu's prima clocken en je fps ingames ermee omhoog schiet (q6600 gehad i can know)
Wij kunnen welicht wat beter mee denken als je al je componenten zou vermelden wij hebben natuurlijk geen glazen bol (niet alkemaal dan :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is een tweede CPU niet beter dan meer cores? Cores hebben toch gedeeld cache geheugen en een dedicated CPU heeft eigen cache geheugen voor z'n cores?

Overigens ga je niet blij worden van je energierekening van een oude computer met dubbele Xeon processor.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 03-07-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Trommelrem schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:41:
Is een tweede CPU niet beter dan meer cores? Cores hebben toch gedeeld cache geheugen en een dedicated CPU heeft eigen cache geheugen voor z'n cores?
Skulltrail VS i7 975 opzoeken op YouTube.

Destijds twee van de snelste consumenten processors, die met de volgende generatie al werden afgemaakt qua gaming.

Games = IPC. Een simpele i5 4460 maakt hier waarschijnlijk gehakt van.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Als games beter multithreaded zouden zijn zou dit heel anders liggen maar ik moet je nu helaas gelijk geven ben ik bang wel moet ik opmerken dat alle games na bf3 toch wel meer als 4 cores gebruiken?
en welicht dat als je met een game 1 cpu volbelast die 2e wellicht ook nog wel een verschil zou kunnen brengen.
desalnietemin denk ik dat je beter dit mooie maar wat oudere xeon spul kan verkopen om er vervolgens een leuke i5 +8gb 1866mhz ram+ hd 6970 van kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb wel eens in een dual X5460 systeem (dus 8 cores op 3,16ghz) een redelijke moderne gpu gestoken en daar kon je prima crysis 3 op draaien. Het is natuurlijk qua coresnelheid geen nieuwe intel meer, maar ga er van uit dat je met een core 2 quad's van boven de 3ghz singlecoretechnisch op het niveau van een niet al te oude AMD cpu zit, en dat ze samen multithreaded op het niveau van een 3770k zitten.

2x X5460 kost erg weinig op EBAY, dus op zich is het geen grote investering. Vaak is een groter probleem het betaalbaar vinden van een 2de koeler, bijv. als je een DELL bak hebt ofzo.

Maar wat is het voor pc?

Het gaat ook om jouw verwachtingen...
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:06:
Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb nu een 9800GTX dus wel tijd voor wat nieuws ;) wil er tussen de 100 en 150 euro aan uitgeven dus als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Jeroenneman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:43:
[...]

Destijds twee van de snelste consumenten processors, die met de volgende generatie al werden afgemaakt qua gaming.

Challenge accepted , evga sr2 , dual x5680 op 4.2 ghz per core , 12 cores , 24 threads , sloopt letterlijk elke configuratie tot x99 aan toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Er zijn alleen geen games die 24 threads gebruiken maar oke...
ik wil met mijn x79 graag op je aanbod ingaan en een paar games op low settings en 720P benchen zullen we het verschil wel even bestuderen ben benieuwt stuur me maar even dmetje voor afspraken delen we derr ultaten van de desbetreffende games hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

JayJay schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Challenge accepted , evga sr2 , dual x5680 op 4.2 ghz per core , 12 cores , 24 threads , sloopt letterlijk elke configuratie tot x99 aan toe. :)
Je kunt wel challenge accepted typen, maar het zou fijn zijn als je dat ook kunt onderbouwen.

Overigens laten de meeste games na 6 cores nauwelijks meer toename in prestaties zien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
maks11223344 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:30:
Er zijn alleen geen games die 24 threads gebruiken maar oke...
ik wil met mijn x79 graag op je aanbod ingaan en een paar games op low settings en 720P benchen zullen we het verschil wel even bestuderen ben benieuwt stuur me maar even dmetje voor afspraken delen we derr ultaten van de desbetreffende games hier? :)
Low settings en 720p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Jeroenneman schreef op zondag 05 juli 2015 @ 03:25:
[...]

Je kunt wel challenge accepted typen, maar het zou fijn zijn als je dat ook kunt onderbouwen.

Overigens laten de meeste games na 6 cores nauwelijks meer toename in prestaties zien.
Jij heeft aan dat Skulltrail en i7 975 van tafel werden geveegd Door de nieuwe generatie , ik probeer aan te geven dat dat allemaal wel losloopt en zeker al je een xeon 6 core op 1366 hebt laat staan mijn variant (dual 1366)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Jeroenneman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:43:
[...]

Ik snap dat een moderne PC gehakt maakt van oude PC's, maar als je twee moderne computers naast elkaar zet: Een quadcore of een dualprocessor dualcore. Dan is de dualprocessor toch sneller omdat de quadcode shared cache heeft en de dubbele dualcore niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
JayJay schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:36:
[...]

Jij heeft aan dat Skulltrail en i7 975 van tafel werden geveegd Door de nieuwe generatie , ik probeer aan te geven dat dat allemaal wel losloopt en zeker al je een xeon 6 core op 1366 hebt laat staan mijn variant (dual 1366)
dit werkt in benchmarks zo maar zoals ik al he aangegeven word meer als de helft van de cores niet gebruikt door games...
mijn keuze om op low settings en 720P te testen baseer ik op het feit dat de gpu dan zeker weten geen bottleneck meer vormt en we op deze manier dus alleen onze cpu aan het benchmarken zijn en we onze resultaten kunnen gaan vergelijken? als iemand dezelfde benchmarks als ons ook eens met wen moderne i5 zou draaien op 4,4ghz dan zal je zien dat op de games die nieteens 4 cores gebruiken de moderne i5 net zo snel zo niet veel sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

JayJay schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:36:
[...]

Lees dit eens:

http://nl.hardware.info/r...-test-8-core-gaming-power!

Meer cores levert in sommige gevallen gewoon weinig op. Skulltrail was een leuk paradepaardje, maar nu is het gewoon niet heel praktisch.

De enige dingen die echt gebruik kunnen maken van de cores die Skulltrail biedt zijn puur synthetic benchmarks. Voor media encoding is QuickSync veel sneller. Voor gamen is elke i5 veel sneller.

En dan zijn de nieuwe generaties wel een stuk zuiniger en fijner om te onderhouden.

*Het valt me wel op dat harde cijfers vinden echt beroerd is, omdat er tussen de jaren door te snel wordt gewisseld van benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
maks11223344 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:09:
[...]

dit werkt in benchmarks zo maar zoals ik al he aangegeven word meer als de helft van de cores niet gebruikt door games...
mijn keuze om op low settings en 720P te testen baseer ik op het feit dat de gpu dan zeker weten geen bottleneck meer vormt en we op deze manier dus alleen onze cpu aan het benchmarken zijn en we onze resultaten kunnen gaan vergelijken? als iemand dezelfde benchmarks als ons ook eens met wen moderne i5 zou draaien op 4,4ghz dan zal je zien dat op de games die nieteens 4 cores gebruiken de moderne i5 net zo snel zo niet veel sneller is?
Een nieuwe i5 dan wel i7 is absoluut core voor core sneller dan mijn xeon , als ik mijn x5680 naast een bijvoorbeeld 4790k leg en 1 core op 4.2 ghz laat draaien en de 4790k ook dan moet de 4790k ook wel sneller zijn zou raar wezen als dat niet zo was, dan neemt niet weg dat 1366 oud mag zijn maar zeker wel snel zeker voor huidige games geen miskoopje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Jeroenneman schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:29:
[...]

Lees dit eens:

http://nl.hardware.info/r...-test-8-core-gaming-power!

Meer cores levert in sommige gevallen gewoon weinig op. Skulltrail was een leuk paradepaardje, maar nu is het gewoon niet heel praktisch.

De enige dingen die echt gebruik kunnen maken van de cores die Skulltrail biedt zijn puur synthetic benchmarks. Voor media encoding is QuickSync veel sneller. Voor gamen is elke i5 veel sneller.

En dan zijn de nieuwe generaties wel een stuk zuiniger en fijner om te onderhouden.

*Het valt me wel op dat harde cijfers vinden echt beroerd is, omdat er tussen de jaren door te snel wordt gewisseld van benchmarks.
Core voor core snelheid is de nieuwe i7 ook wel sneller , dan kan ook niet anders want de achitectuur is beter geoptimaliseerd , dat neemt niet weg dat 1366 absoluut wel een dikke game pc kan zijn en zeker niet onderdoet voor de nieuwe generatie. Of 775 Skulltrail nog rendabel is betwijfel ik . En daarnaast core voor core i5 ja absoluut sneller maar in een sprint absoluut niet , mijn xeon maakt gewoon gehakt van de i5 en de i7 laat staan 2 xeons , enige is op gelijkwaardige single core niet maar dat is ook logisch . (Single core 4.2 ghz vs 4.2ghz is de i5 en i7 nieuwe architectuur sneller)
maar laten we niet vergeten dat alles op te duur volledig multi core zal zijn. 4 core > en meer.

[ Voor 3% gewijzigd door JayJay op 05-07-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

JayJay schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Core voor core snelheid is de nieuwe i7 ook wel sneller , dan kan ook niet anders want de achitectuur is beter geoptimaliseerd , dat neemt niet weg dat 1366 absoluut wel een dikke game pc kan zijn en zeker niet onderdoet voor de nieuwe generatie. Of 775 Skulltrail nog rendabel is betwijfel ik . En daarnaast core voor core i5 ja absoluut sneller maar in een sprint absoluut niet , mijn xeon maakt gewoon gehakt van de i5 en de i7 laat staan 2 xeons , enige is op gelijkwaardige single core niet maar dat is ook logisch . (Single core 4.2 ghz vs 4.2ghz is de i5 en i7 nieuwe architectuur sneller)
maar laten we niet vergeten dat alles op te duur volledig multi core zal zijn. 4 core > en meer.
Ik ben het met je eens dat je met een S1336 systeem nog lekker kunt gamen. Maar dat komt meer omdat de games gewoon stilstaan. Physics en AI worden maar weinig beter de afgelopen jaren.

De rest van je comment kan ik niks van maken. Wat is uberhaupt een "sprint"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Jeroenneman schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:15:
[...]

Ik ben het met je eens dat je met een S1336 systeem nog lekker kunt gamen. Maar dat komt meer omdat de games gewoon stilstaan. Physics en AI worden maar weinig beter de afgelopen jaren.

De rest van je comment kan ik niks van maken. Wat is uberhaupt een "sprint"?
Ik doelde meer op single vs multi threaded

[ Voor 108% gewijzigd door JayJay op 05-07-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
1366 komt matuurlijk alleen nog maar echt goed mee met een OC, maar blijkt dan wel een duurzaam platform idd. JayJay jij hebt natuurlijk een uniek (en duur) moederbord en cpu's die op het moment van uitkomen zelf absoluut niet kosteneffectief waren :) Maar een x5650 met OC is nog steeds een goedkope leuke upgrade voor een 1366 systeem..

Games staan toch niet stil? Ze leunen gewoon heel erg op de gpu :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
maratropa schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:21:
1366 komt matuurlijk alleen nog maar echt goed mee met een OC, maar blijkt dan wel een duurzaam platform idd. JayJay jij hebt natuurlijk een uniek (en duur) moederbord en cpu's die op het moment van uitkomen zelf absoluut niet kosteneffectief waren :) Maar een x5650 met OC is nog steeds een goedkope leuke upgrade voor een 1366 systeem..

Games staan toch niet stil? Ze leunen gewoon heel erg op de gpu :)
Als je al een 1366 bord hebt dan is een 5650 zeker een leuke upgrade en leuk om op zijn staart te trappen , met de x5650 heb ik 4.5 ghz gehaald :o das echt wel leuk voor een processor van nu 80 euro 2e hands, mijn bord en processoren zijn eigenlijk veel ste duur ook nu nog (300 per processer en 600 voor mobo) ,Maar heb absoluut geen spijt gehad van deze aankoop , enige nadeel die ik ervaar is de sata snelheid. (Ook op te lossen Door pcie drives met boot optie zoals kingston pcie drive, weliswaar wel dure oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
JayJay schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Ik wil hier toch nog edn keertje op terugkomen want om watvoor 3dmark11 physics scorea hebben we het nu?? Zal toch niet alteveel verschillen denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
maks11223344 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:54:
[...]

Ik wil hier toch nog edn keertje op terugkomen want om watvoor 3dmark11 physics scorea hebben we het nu?? Zal toch niet alteveel verschillen denk ik zo?
Moet ik er 1tje voor je draaien ? Zal dan morgen kunnen , heb wel cinebench 11.5 en r15 scores voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 08:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

offtopic:
@Maks en in mindere mate @JayJay
Met alle respect, maar wat een brij tekst soms...
Een paar keer een punt, hoofdletter en een tik op de Enter maakt het een stuk leuker om te lezen.
(Het is even een tip, geen haat iig :P)

Hoe dan ook, ik stem voor een nieuw systeem. Ik heb een paar dagen geleden ook al iemand IRL niet echt vrolijk gemaakt door het over zijn systeem te zeggen. Er komt gewoon een tijd waar je zo veel aan je PC moet verbouwen dat het ongeveer even veel kost om alles gewoon in 1 keer nieuw te kopen.

Dit systeem is zo'n geval, met DDR3 1333Mhz ram ga je in de meeste games genoeg aan hebben, maar DDR2 op 533Mhz is gewoon niet meer van deze tijd. Een extra CPU bijprikken gaat je ook voor geen millimeter verder helpen en het energieverbruik en ?kabaal? zal ook niet om aan te zien zijn. (Moet ik vooral zeggen met mijn erg onzuinige onderdelen).

Ik weet niet wat je wil gaan spelen, op welke resolutie, op hoeveel FPS, met welke settings, wat je voeding is, hoeveel je aan een nieuw systeem zou willen uitgeven, etc. etc.

offtopic:
En mensen, high end uit 2008 is ook nu oud, high end uit 2004 was in 2008 ook oud. Oud is oud, en in deze wereld gaan we nog steeds vooruit qua technologie. Wat duals X5680's doen zal me een worst wezen en wat voor physics score ze halen doet er in echte games ook weinig toe, en realistisch bekeken zal het niet uitmaken of die game 4 cores krijgen of 48 cores...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Iig weer ontopic kussj98 ;)

Ik ga er even van uit dat de TS geen hardcore gamer is, want hij doet blijkbaar tot 2015 met dit systeem. :)

Voor 69 euro haal je van ebay 2 X5460's die samen ongeveer tussen een FX 8350 en een I7 3770 inhangen. Niet heel traag dus.

En dan met een 2dehands gtx 670 / 760 / 750 ti / R7 270X voor rond de 100 euro oid er bij kom je weer een heel eind met games.

Maar Meut84 moet nog wat meer info geven over het systeem..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

SilentDecode schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:23:
Ik heb het hier over het verschil van DDR2 533Mhz naar DDR3 op 1066Mhz. Daar zit wel degelijk verschil tussen.Het is ook logisch dat een pc sneller is als je hem sneller geheugen geeft.
Ja, het is sneller. Nee, er is geen enkele benchmark te vinden waarbij dat verschil in snelheid door de gebruiker merkbaar is.
Volgens mij hoef ik hier niet eens een uitleg voor te geven. We zitten op Tweakers, dus ik denk wel dat je weet wat ik bedoel.
We zitten op Tweakers. We eisen hier dus bewijs voor stellingen, geen one-liner dood doeners.

Om even een voorbeeld te geven:
http://www.tomshardware.c...-latency-gaming,3409.html

Er wordt gesteld dat het grootste verschil in F1 en Skyrim te zien is. Gezien de overdimensionering van het systeem zijn beide uitslagen niet echt heel zinvol (niemand gaat het verschil tussen 140 en 160 FPS zien) maar zelfs procentueel komen deze twee spellen, de twee met de grootste impact, op een verschil van 3-5% tussen het langzaamste en het snelste geheugen.

Ofwel: Een upgrade waar TS het moederbord, de CPU en het geheugen vervangt door iets moderns (grove schatting: 200-300 euro) levert 3-5% winst op. Een upgrade waar TS de videokaart vervangt door iets moderns (grove schatting: 100-200 euro) zal waarschijnlijk richting de 100% winst opleveren.

De CPU(s), het moederbord en het geheugen wat TS gebruikt kan zonder meer nog een tijdje mee. Daar gaat de strijd niet mee gewonnen worden.
Pagina: 1