Ik ben bezig om de komende dagen een nieuwe PC aan te schaffen. Heb mijn eerste PC destijds zelf samengesteld, maar wil het nu toch wel wat beter aan gaan pakken (niet het een mislukking was maar toch). Omdat het toch over een smak geld gaat, moet het wel “goed” gaan. Daarbij schakel ik graag de hulp in van jullie (lees:Tweakers) Alvast erg bedankt dat jullie de tijd vrij maken voor mij, om zo een stap dichter te komen tot mijn juweeltje
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen. Denk dan aan WoW, The Witcher 3, Far cry 4, GTA V, Batman Arkham Knight, straks natuurlijk fallout 4/No man’s sky en andere triple A games die nog moeten komen. . Maar uiteraard ook andere dingen zoals internet browsen, films/series kijken(soms stream ik het wel naar de woonkamer) en school/werk gerelateerd bezigheden. Speel nu op 1920*1080 atm.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn budget gaat richting de €1000 - €1100 (kom nu zelf uit op ~ €1070 incl verzendkosten)
Assemblage ga ik heerlijk zelf doen, kijk er nu al naar uit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen de randapparatuur gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zit te denken aan een I5 4460, nvidia GTX 970 en 8Gig Ram. Gecombineert met een SSD voor OS en “main” applicaties/games.
Ook komt er later ( los van PC aankoop/budget) een nieuwe Monitor. Heb nu nog een 23” TN scherm en zit al te kijken naar 2 IPS modellen.
een 1080p scherm: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart en misschien toch wel een 1440p scherm : pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeuren gaan naar een Intel CPU en Nvidia GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil (R5 kast) en koel PC dat van binnen ook strak uit moet zien, vandaar rode accenten**
Ga je overklokken??
Nee, hoewel het bij CPU zware games het handing kan zijn ( WoW? )maar vind het meer prijs niet waard eigenlijk.
Mijn build tot nu toe:
** Heb ook een net wat andere build gamaakt met minder tot geen eye candy met een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 en pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Heb wel nog een paar dingen waar ik niet helemaal uit komt:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen. Denk dan aan WoW, The Witcher 3, Far cry 4, GTA V, Batman Arkham Knight, straks natuurlijk fallout 4/No man’s sky en andere triple A games die nog moeten komen. . Maar uiteraard ook andere dingen zoals internet browsen, films/series kijken(soms stream ik het wel naar de woonkamer) en school/werk gerelateerd bezigheden. Speel nu op 1920*1080 atm.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn budget gaat richting de €1000 - €1100 (kom nu zelf uit op ~ €1070 incl verzendkosten)
Assemblage ga ik heerlijk zelf doen, kijk er nu al naar uit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen de randapparatuur gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zit te denken aan een I5 4460, nvidia GTX 970 en 8Gig Ram. Gecombineert met een SSD voor OS en “main” applicaties/games.
Ook komt er later ( los van PC aankoop/budget) een nieuwe Monitor. Heb nu nog een 23” TN scherm en zit al te kijken naar 2 IPS modellen.
een 1080p scherm: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart en misschien toch wel een 1440p scherm : pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeuren gaan naar een Intel CPU en Nvidia GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil (R5 kast) en koel PC dat van binnen ook strak uit moet zien, vandaar rode accenten**
Ga je overklokken??
Nee, hoewel het bij CPU zware games het handing kan zijn ( WoW? )maar vind het meer prijs niet waard eigenlijk.
Mijn build tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-Gaming 3 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 362,95 | € 362,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 44,10 | € 44,10 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8 | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.051,85 | |
** Heb ook een net wat andere build gamaakt met minder tot geen eye candy met een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 en pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Heb wel nog een paar dingen waar ik niet helemaal uit komt:
- Ram heeft een cass 10 en ik zie dat er veel word gekozen voor pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU dat weer een cass 8 heeft. Heeft dit eigenlijk invloed dat echt merkbaar is of is het meer voor content creation?
- Over de voeding zat ik ook over te twijfelen, ben nu voor Seasonic gegaan ipv pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular Er is toch genoeg ruimte in de Define R5 om alles weg te werken