Game PC (€1000-1100)

Pagina: 1
Acties:

• superromn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 22:10
Ik ben bezig om de komende dagen een nieuwe PC aan te schaffen. Heb mijn eerste PC destijds zelf samengesteld, maar wil het nu toch wel wat beter aan gaan pakken (niet het een mislukking was maar toch). Omdat het toch over een smak geld gaat, moet het wel “goed” gaan. Daarbij schakel ik graag de hulp in van jullie (lees:Tweakers) Alvast erg bedankt dat jullie de tijd vrij maken voor mij, om zo een stap dichter te komen tot mijn juweeltje <3 .

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen. Denk dan aan WoW, The Witcher 3, Far cry 4, GTA V, Batman Arkham Knight, straks natuurlijk fallout 4/No man’s sky en andere triple A games die nog moeten komen. . Maar uiteraard ook andere dingen zoals internet browsen, films/series kijken(soms stream ik het wel naar de woonkamer) en school/werk gerelateerd bezigheden. Speel nu op 1920*1080 atm.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn budget gaat richting de €1000 - €1100 (kom nu zelf uit op ~ €1070 incl verzendkosten)
Assemblage ga ik heerlijk zelf doen, kijk er nu al naar uit :9~

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen de randapparatuur gaat mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zit te denken aan een I5 4460, nvidia GTX 970 en 8Gig Ram. Gecombineert met een SSD voor OS en “main” applicaties/games.
Ook komt er later ( los van PC aankoop/budget) een nieuwe Monitor. Heb nu nog een 23” TN scherm en zit al te kijken naar 2 IPS modellen.
een 1080p scherm: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart en misschien toch wel een 1440p scherm : pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeuren gaan naar een Intel CPU en Nvidia GPU

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil (R5 kast) en koel PC dat van binnen ook strak uit moet zien, vandaar rode accenten**

Ga je overklokken??
Nee, hoewel het bij CPU zware games het handing kan zijn ( WoW? )maar vind het meer prijs niet waard eigenlijk.

Mijn build tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,50€ 180,50
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 44,10€ 44,10
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8€ 51,50€ 51,50
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.051,85

** Heb ook een net wat andere build gamaakt met minder tot geen eye candy met een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 en pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Heb wel nog een paar dingen waar ik niet helemaal uit komt:
  1. Ram heeft een cass 10 en ik zie dat er veel word gekozen voor pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU dat weer een cass 8 heeft. Heeft dit eigenlijk invloed dat echt merkbaar is of is het meer voor content creation?
  2. Over de voeding zat ik ook over te twijfelen, ben nu voor Seasonic gegaan ipv pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular Er is toch genoeg ruimte in de Define R5 om alles weg te werken

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Je zou eventueel een SSD van 500 gig kunnen overwegen: met games van boven de 60 gig de stuk zal je eventuele games toch weer op je HDD moeten stoppen (wat de hele lol van een SSD weer overbodig maakt)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Koeler is een beetje overkill voor een non-oc cpu, moederbord is ook een beetje duur.
Heb je hier ook redenen voor of is het eerder "zag er goed uit"?
De h97-gaming3 voor het rode accent?

Oja, geen ODD en geen behoefte aan fancontroller -> Define S.

Als het geld er voor is zou ik zeker iets meer betalen voor de HDD en een 2TB variant nemen, de schijf zelf is nu een flinke portie van de totaalprijs.

CAS 8 vs 10 is minimaal, maar het prijsverschil is nog minimaler :+

V450 is zat.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 02-07-2015 01:05 ]

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Geen eyecandy met een G1 Sniper B6?

Prik er dan deze in:

pricewatch: MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME

Misschien is een kast met window ook iets?

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
De CPU koeler kan eventueel goedkoper door de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 te nemen. Maar moet zeggen dat de gekozen koeler wel een goede is, je kan hem dus laten staan als je jet die 15 euro extra waard vind.

Als je een kast wilt waar je naar je eye candy kan kijken, waarom geen pricewatch: NZXT S340 Zwart ?
Deze kast scheelt toch een goede 35 euro met de R5. Maar ook hier is het, vind je de kast het geld waard, doen. Want het is een zeer goede kast. Als je de S340 neemt, kan je een 2 TB HDD nemen.

-

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

An sich een goede build om mee te beginnen, maar toch een paar opmerkingen.

Allereerst zeg je wel van wat eye-candy te houden. Dit is altijd leuk, en maakt tot het kunnen kiezen van mooie componenten met een goed afgestemde kleurstelling.

Als je voor rood/zwart zou gaan, zou ik voor de kast de R5 Windowed overwegen, anders zie je zo weinig van je mooie build. Ook de NZXT H440 Zwart/Rood is een mooie kast wat mooi aansluit op de andere componenten. De NZXT S340, zoals hierboven aangegeven, is ook een mooie kast.

Indien je je SSD in het zicht gaat plaatsen, kan het een idee zijn om de Samsung 850 EVO 250GB te overwegen. Je betaalt wat meer, maar krijgt er nét wat betere specs en een kleur die mooi aansluit voor terug. Ook kun je je huidig geselecteerde SSD laten spuiten o.i.d. om tot eenzelfde resultaat te komen.

Ook kun je ervoor kiezen om mooi zwart of zwart/rood gesleevede verlengkabels te bestellen voor de voeding van je moederbord, CPU en GPU. Zelf heb ik dit ook gedaan met mijn build, en ik moet zeggen dat het toch wel de kers op de taart is :D

Verder veel succes en weet zeker dat het een mooie, krachtige build gaat worden.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
De pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer is ook kwalitatief goed en ziet er naar mijn mening best strak uit, en is een stukje goedkoper. Verder zou ik absoluut de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular nemen. Die Seasonic is uiteraard ook een topper, maar het is toch fijn dat de Cooler Master semi-modulair is en verder is hij intern ook van hele goede kwaliteit. Zeker omdat de prijs gelijk is, zou ik gewoon de CM nemen. De gekozen Thermalright koeler zou ik zo laten, dat is wel echt een leuk ding. Wat betreft het geheugen ga je niks merken van die verschillen in CAS etc. Ik zou persoonlijk altijd voor pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU gaan omdat het low-profile is. Maar als je zeker weet dat de cpu-koeler gaat passen i.c.m. dat rode Kingston geheugen, dan ziet dat er natuurlijk wel wat leuker uit. :)

• rubenkemp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 20:33
Hyperx savage ssd past mooi in je kleuren- patroon :)

[ Voor 5% gewijzigd door rubenkemp op 02-07-2015 22:26 ]

• superromn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 22:10
Allereerst bedankt voor de reacties mensen.
Ardjee schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:55:
Je zou eventueel een SSD van 500 gig kunnen overwegen: met games van boven de 60 gig de stuk zal je eventuele games toch weer op je HDD moeten stoppen (wat de hele lol van een SSD weer overbodig maakt)
Hmm de prijs voor 500gig SSD is me net te veel. Ik zal zeker Windows er op zetten en WoW ( geen gezeur met patches ophalen met een fresh install) En Tja als ik een game uit heb gespeelt, verwijder ik het toch meestal weer. En aan 1Tb HDD heb ik voldoende aan voor andere meuk.
Thomg schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 01:04:
Koeler is een beetje overkill voor een non-oc cpu, moederbord is ook een beetje duur.
Heb je hier ook redenen voor of is het eerder "zag er goed uit"?
De h97-gaming3 voor het rode accent?

Oja, geen ODD en geen behoefte aan fancontroller -> Define S.

Als het geld er voor is zou ik zeker iets meer betalen voor de HDD en een 2TB variant nemen, de schijf zelf is nu een flinke portie van de totaalprijs.
Heb idd wel de H97 Gaming3 gekozen vanwege de kleur, maar ging eerst kijken naar wat Gigabyte te bieden had. ik heb nog geen klachten over hun gehad. En ik heb momenteel 5a6 USB poorten achter in gebruik.

Heb ook gekeken naar de Define S kast, maar die had dan weer niet overal demping materiaal zitten. ( alleen niet aan het voor paneel?) Daarom maakte de R5 mij een net iets betere keuze omdat ik het toch erg fijn vind dat het stil moet zijn... betrap me er vaak op dat ik zonder headset/ speakers aan, in mijn kamer zit, maar ik sluit de Define S nog niet uit.

@PAHvandam, Szwoar
Windowed cases zijn ook leuk, maar het is lastig ze op mijn bureau te zetten. Mijn bed staat rechts van mijn bureau (zijkant tegen de muur) en soms draai ik mijn monitor een kwart slag zodat ik films/series liggend op mijn bed kan kijken als ik dat wil... Ik zou eventueel het links op mn bureau kunen zetten(links de stekkers en rechts 't voorkant) maar dan zit het precies voor 't raam. Komt ook nog eens bij dat ik 2 monitoren heb staan. Dus ik moet het wel onder mijn bureau plaatsen aan de linker kant van me (dag dag window)
Dus komt mijn keuze toch weer terug op de Define R5.. mooi minimalistisch design en strak.
Pagina: 1