Wat moet ik beginnen met upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Tom2828
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-02 07:29
Ik haal met mijn systeem nu ongeveer 100 fps in CS:GO. Ik wil graag mijn systeem upgraden voor meer fps, maar weet niet waar te beginnen.

Wat heb ik nu:
ASUS Desktop PC M11AD Series
Intel Core i5-4440a CPU @ 2.80GHz
8,00 GB RAM
Videokaart: NVIDIA Quadro K420

Ik las dat CS:GO nogal een cpu-heavy game is. Moet ik dus eerst mijn moederbord upgraden of toch voor een betere videokaart gaan?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Waarom wil je meer dan 100fps in CS:GO? :?
Grote kans dat je scherm sowieso niets meer doet dan 60fps, en die laatste 40fps dus gewoon complete verspilling van resources is...

Fixing things to the breaking point...

• Tom2828
Goede vraag. Ik wil door naar een 144hz monitor. Maar dan moet ik dus wel stabiel meer dan 144 fps krijgen.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
RGAT schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:01:
Waarom wil je meer dan 100fps in CS:GO? :?
Grote kans dat je scherm sowieso niets meer doet dan 60fps, en die laatste 40fps dus gewoon complete verspilling van resources is...
Dat is grote BS. De engine van CSGO wilt juist meer dan 100 fps hebben. Het spel speelt vele male beter met 100+ fps.

• RGAT
  • Niet online
legendareN schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:45:
[...]

Dat is grote BS. De engine van CSGO wilt juist meer dan 100 fps hebben. Het spel speelt vele male beter met 100+ fps.
Hoop geroep, geen onderbouwing...
Noem 1 reden waarom 100fps of meer nuttig is op een 60hz monitor (zoals verruit de meesten hebben).

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
RGAT schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 01:10:
[...]

Hoop geroep, geen onderbouwing...
Noem 1 reden waarom 100fps of meer nuttig is op een 60hz monitor (zoals verruit de meesten hebben).
De engine... waar is jouw onderbouwing? Ik speel cs sinds beta in '99. Na 1.6 overgestapt op CSGO.

Zodra je minder dan 100 fps hebt krijg je enorme verschillen in muis acceleratie, je aim werkt voor geen meter dus. Je loopt minder snel, je spray van je geweer klopt niet. Zo zijn er nog een paar zaken.

• RGAT
  • Niet online
legendareN schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 02:49:
[...]

De engine... waar is jouw onderbouwing? Ik speel cs sinds beta in '99. Na 1.6 overgestapt op CSGO.

Zodra je minder dan 100 fps hebt krijg je enorme verschillen in muis acceleratie, je aim werkt voor geen meter dus. Je loopt minder snel, je spray van je geweer klopt niet. Zo zijn er nog een paar zaken.
Mijn onderbouwing staat toch vrij duidelijk al in beide posts.
Ik kan er iig niks over vinden dat CSGO minder draait op <100fps, verder ben ik zelf ook niet gisteren begonnen met CS:GO en heb ik hier nog nooit iets over gehoord.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
legendareN schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 02:49:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar een onderbouwing eerlijk gezegd. Op een 144Hz monitor heb je misschien een wat soepelere ervaring, maar dat zaken niet kloppen op een 60/75Hz monitor, daar geloof ik dus helemaal niks van. En inderdaad heeft een fps hoger dan de refresh rate van je scherm natuurlijk geen enkel doel.

Ik kan geen betrouwbare bron vinden voor jouw beweringen.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepD op 02-07-2015 09:42 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57

Esumontere

Floep, banaan.

JoepD schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:40:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar een onderbouwing eerlijk gezegd. Op een 144Hz monitor heb je misschien een wat soepelere ervaring, maar dat zaken niet kloppen op een 60/75Hz monitor, daar geloof ik dus helemaal niks van. En inderdaad heeft een fps hoger dan de refresh rate van je scherm natuurlijk geen enkel doel.

Ik kan geen betrouwbare bron vinden voor jouw beweringen.
Heren, dit is een nutteloze discussie. Als de TS graag 100+ FPS wil, omdat hij een 144Hz monitor gaat kopen, lijkt me dat een prima reden.

Ik denk dat je cpu upgraden weinig zin heeft, een 4440 gaat nu nog prima mee. Wat is de load op je grafische kaart? Ik denk dat dat de bottleneck is in dit geval.

• Tom2828
Ik heb het ff gecheckt in game.

De CPU lijkt op ongeveer 30% te draaien en de videokaart blijft steken rond de 97%.

Dat betekent volgens mij dat de videokaart upgraden een goede eerste stap is?

Wat zouden jullie kunnen aanraden voor een flinke fps boost?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:53

D4NG3R

kiwi

:)

In games is je GPU de bottleneck ja.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1