Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huiskamer PC: muziek draaien, outlook, office. Af en toe Youtube. Windows 7 erop en Office en dat is het zo'n beetje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 400 euro, inclusief windows, de PC is voor een collega, ik zet hem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis, boxen, scherm. Dus het gaat puur om de desktop zelf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD kaart. De PC moet lekker vlot zijn en lang meekunnen. Windows op een zo klein mogelijke SSD, de rest op een HDD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefste een Intel ivm goeie ervaringen. Verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is vooral belangrijk dat hij lekker vlot is(blijft). Duurzaam. Geluidsdemping en energieverbruik laag houden is meegenomen maar geen prioriteit.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit is de 2e PC die ik bouw, de eerste was met hulp van Tweakers gebouwd een maandje of twee terug;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631727/1
Het idee is om een pc te maken die niet al te duur is maar wel heerlijk vlot en duurzaam. Dit is mijn opzetje;
Graag hoor ik eventuele alternatieven, verbeteringen, bezuinigingen. Mijn dank zal groot zijn!
Het zou ook kunnen dat ik in mijn onkunde wat compabiliteitsfoutjes heb gemaakt, dat zou ik ook graag horen. Ben ook niet zeker of ik de juiste processor heb gekozen. Thanks!
Huiskamer PC: muziek draaien, outlook, office. Af en toe Youtube. Windows 7 erop en Office en dat is het zo'n beetje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 400 euro, inclusief windows, de PC is voor een collega, ik zet hem zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis, boxen, scherm. Dus het gaat puur om de desktop zelf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD kaart. De PC moet lekker vlot zijn en lang meekunnen. Windows op een zo klein mogelijke SSD, de rest op een HDD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefste een Intel ivm goeie ervaringen. Verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is vooral belangrijk dat hij lekker vlot is(blijft). Duurzaam. Geluidsdemping en energieverbruik laag houden is meegenomen maar geen prioriteit.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit is de 2e PC die ik bouw, de eerste was met hulp van Tweakers gebouwd een maandje of twee terug;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631727/1
Het idee is om een pc te maken die niet al te duur is maar wel heerlijk vlot en duurzaam. Dit is mijn opzetje;
Graag hoor ik eventuele alternatieven, verbeteringen, bezuinigingen. Mijn dank zal groot zijn!
Het zou ook kunnen dat ik in mijn onkunde wat compabiliteitsfoutjes heb gemaakt, dat zou ik ook graag horen. Ben ook niet zeker of ik de juiste processor heb gekozen. Thanks!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3250 (SR1K7) Boxed | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 24,- | € 24,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,60 | € 12,60 |
| 1 | Antec VP350P | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial BX100 120GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 312,89 | |